<3 Myfirst sin dagbok <3

Kjære dagbok

Uke 20

Nå er det lenge siden jeg har skrevet.. Har vært ganske travel faktisk[:D]

Forje helg dro jeg til byen tidlig lørdagsmorgen.. Jeg og jentene min skulle feire bursdagen min.
Jeg var byen rundt, måtte finn nye klær.. er jo nesten ingenting som passer lenger. Jeg fant meg en nydelig kjole og en jakke.. Jeg var hos frisøren, fikk meg en hårklipp (som var rååådyr!!) Deretter møttes vi jentene, gikk på restaurat og spiste et kjempegodt måltid. Det var godt å møte alle sammen igjenn, fikk slarvet litt[;)]

Senere dro jeg til Julie, skulle overnatte der.. Vi ordnet oss, og dro videre på vors.. Det var kjempegøy, jeg var jo en slags flue på veggen da, hehe, men der gjorde meg ingenting. Det fristet ikke med alkohol i det heletat.

Senere på kvelden ringte sambo, han var også på tur til byen[:D] 
Vi møttes på byen, var kjempegøy. Jeg skulle jo egentlig ligge hos ei venninne, men ende opp med å bli med kjæresten hjem

Denne helga har vi også vært i byen, denne gangen skulle vi feire min og brores bursdag.. Han har bare 2 uker etter meg[:)] 
Kjæresten hans er også gravid (de skal ha 26.august) Så nå hadde jeg heldigvis litt selskap.

Vi dro først en runde på shopping, kjøpte masse fint til lillegutt[:D] Deretter dro vi hjem til broren min.. Der spiste vi en bedre middag, det kom flere etterhvert..så det ble full fest[:D]

Dagen etter skulle vi kjøre hjem før det ble mørkt.. Joda, det endte med at vi kræsjet!!
Jeg har aldri vært så redd i hele mitt liv. Vi kjørte bak en gammel dame i ca 3 km.. Sambo bestemte seg for å ligge litt langt bak henne, hun kjørte temmelig merkelig.. Bremset, gasset på, bremset, gasset på osv...
Vi kjørte kanskje 40 km/t og lå 10 meter bak henne da hun møtte en brøytebil.. Hun bråbremset, fikk sleng mot brøytebilen, men fikk rettet den opp. Vi måtte jo også bråbremse, var 1 cm unna bilen hennes.. Vi svingte ut i motsatt kjøreretning da vi så at det kom en bil like bak brøytebilen.. Vi suste rett inn i den[:(][:(][:(]
Det ble ingen stor smell, men bilen var ikke kjørbar etterpå.. Jeg fikk helt panikk, jeg gråt og gråt.. Trodde faktisk et øyeblikk at jeg skulle dø[:(]
Men det gikk heldigvis bra med alle mann! Vi har jo forsikring, så bilen driter vi i. Det viktigste er oss og lillegull.
Jeg fikk legetime samme kveld, og alt var bra med han i magen[:)] 

Forbanna kjerring!! Hadde det ikke vært fo henne så haddet det ikke skjedd. Det værste er at hun bare stakk av også, hva med å stoppe for å sjekke at det gikk bra med oss??????????
Greit at det er vi som får skylden altså, men likevell!![:@]

Nå er vi uten bil til over påske, får forhåpentligvis leiebil da..

Kjære dagbok

Nå er jeg kommet til uke 21+1[:D]

Formen er sånn passe, føler smertene i bekkenet kommer og går veldig.. Vet liksom aldri når det kommer. Jeg er ganske sliten også, de siste helgene har tatt på. Kan igrunnen sove 13/14 timer uten problemer[:)] Takker sambo hver dag for at han er så snill og hjelper meg når det er noe, og at han holder ut med alle hormonene mine[:D]

Nå er endelig våren kommet, er så godt å sitte ute på verandaen[:D] Snøen har smeltet ganske fort rundt huset vårt, heldigvis!

Ser sånn frem til å kjøpe nye hagemøbler, ordne i hagen, plante blomster osv.. Endelig få noe å gjøre. For jeg må innrønne at det blir ganske kjedelig til tider, sitter jo bare her og venter på at sambo skal komme hjem. Jeg gjør jo husarbeid, men det er begrenset hvor mye husarbeid man har og da..[:)]

Har fått ny jm time, skal dit 8.april.. Har skrevet en lang liste om hva jeg skal spørre om, dukker opp nye ting hele tiden.

Kjære dagbok

Idag har jeg snakket med gammeltanten min, hun skal hekle dåpskjole til lillegullet vårt[:)] Den blir kjempefin, utrolig snilt av henne å hjelpe meg med den.
Ellers så har jeg hatt en sånn passe dårlig dag, sov veldig dårlig inatt.. Våknet, gikk ned på stua.. hvor jeg da fant ut at varmepumpa hadde slått seg av[:@] Så det var iskaldt!! Skulle så lage meg frokost, men sambo hadde glemt å ta opp nytt brød fra fryseren, så måtte klare meg uten en liten stund..
Har jeg prøvd å sjekke disse skattegreiene, men det har tydligvis ikke kommet til meg enda, er så spent[8|] Planen er jo å bestille sydentur for de "ekstra pengene" som forhåpentligvis kommer. Har sett på menge turer idag, drømmer meg bort.. ser til slutt strender over alt[8D] Gleder meg til å ta med lillegutt på tur![:D]

Sitter nå å venter på den flinke mannen min som jobber overtid idag, sparer penger til vi skal på storshopping i mai

Det var alt for denne gang..

Kjære dagbok

Nå har jeg søkt på skole[:D][:D][:D]
Føler meg veldig lettet, endelig har jeg en plan på hva som skjer videre..
Men samtidig er jeg redd for å ha tatt et dårlig valg, redd for at jeg har tatt meg vann over hodet. Tenk om jeg ikke får tid til å være en god mor til lillegutt?

Snakket lenge med rådgiveren på skolen, han sa at jeg kunne få mye tilrettelegging, jeg kunne også søke om permisjon..så det er jo ikke krise om jeg finner ut at jeg ikke klarer det i år.

Sambo er glad for at jeg gjorde det, han har sett hvor mye dette med jobben har plaget meg.
Jeg har jo vært en god del sykemeldt, har slitt med nakke og skulderplager siden jeg begynte i arbeid som 18 åring.
Jeg har prøvd det meste, akupunktur, trening, kiropraktor og fysio.. jeg har vært på utallige rønken, mr og undersøkelser.. men til ingen nytte[:(]

Smertene kan jeg kanskje holde ut med en stund til, men det nederlaget som jeg føler når jeg atter en gang på gå på jobben og levere sykemelding..
Føle at de snakker om deg bak ryggen din om at du egentlig ikke er så syk som du sier.. At sjefen uffer seg og himler med øynene når du prøver å nevne ordet tilrettelegging.
Det er det som plager meg, det er det som gjør vondt. Har ikke telling på hvor mange tårer jeg har felt for denne arb.plassen.

Men nå skal jeg vise dem, jeg skal klare dette!

Alt for lillegutt

Kjære dagbok

21+6

Endelig er påsken kommet[:D] I går vasket jeg huset, (brukte hele dagen faktisk, ikke så lett med bekkenløsning)
Så pyntet jeg litt til påske, la på vår-dukene mine og satte frem noen påskekyllinger.. Tankene mine gikk to/tre år frem i tid.. kom til å tenke på at om noen år så vil jeg ha vattkyllinger og karse i vinduet, pynt som lillegutt har laget[:D] Gleder meg!!

Sambo kjente spark for første gang i dag, han syntes det var kjempegøy.. Vi satt begge to og studerte magen lenge, plutselig ser vi at det kommer et spark, haha, det gjorde godt å se sambo så fornøyd og stolt[:)]

Nå skal vi bare nyte disse dagene og pleie kjærligheten[;)]

Kjære dagbok
23+2

Hverdagen har hentet oss inn igjenn.. Så deilig det var med påskeferie! Altså, nå har jo jeg fri hver dag uansett, men det er godt å ha kjæresten hjemme[:)]

Vi har kun vært hjemme, har fixet litt på huset, fått rekkverk på terassen, og malt.. Jeg har funnet frem hagemøblene, skal males de også[:D]
Var en tur på besøk hos min far, godt å komme hjem en liten tur.. Spiste lammelår og koste oss!
Har jo hatt et fantastisk påskevær, så litt farge på kroppen er det også blitt[8D]

Nå er jeg 23 uker og 2 dager på vei.. Det er bare 17 uker igjenn!!! Føler at tiden går kjempesakte, men egentlig så går den jo i raserfart.. Tenker på alt vi skal ha klart før den tid..
Og tenk om det skjer før tiden! Huff, blir skremt av tanken. Har ei venninne som hadde termin 4.juni.. hun fikk ei lita jente 3.april!![:D] Alt stod bra til, hun var nydelig! Men tenk om jeg skal føde på mai da!!!!!! Nei, får satse og håpe på at lillegutt holder seg i magen til august[:D]

Kjære dagbok

23+5

Idag har jeg vært hos jordmor[:)]
Alt står bra til med lillegutt, han sparket masse når hun kjente på magen, og hjertet slo som bare det. Det er nok en sunn gutt i magen din sa hun.
Hun sa jeg hadde en perfekt gravidmage

Jeg har nå gått opp 7kg.. Har kun lagt på meg på magen (må innrømme jeg er veeeldig glad for det)
Jordmor sa at jeg kom til å fø kjapt og greit, det så hun på fasongen min.. Får håpe hun har rett i det da[:)]
Føler jeg har fått gravidmage over natten.. I starten tenkte jeg ikke over det, men i går når jeg skulle kle på meg, så gikk det opp for meg hvor stor jeg faktisk er blitt.. Helt rart det der altså[:)]
Nå er det bare fire uker til neste time, gleder meg... Synes det er godt å snakke med henne, hun forstår liksom alt så mye bedre enn andre. Føler meg i trygge hender liksom[:)]

Guuuud, som jeg gleder meg til å bli mamma

Kjære dagbok

24+2

Puh, endelig kan jeg puste lettet ut![:D]
Ringte til Nav atter en gang i dag, og da sa de endelig at jeg har fått godkjent søknaden om svangerskapspenger og at pengene for februar og mars var ført.
Jeg gikk inn på nettbanken og sjekket med en gang, JIPPI!!![:D][:D][:D]
Lenge siden jeg har hatt så mye på konto... men de går nok fort ut igjenn, har jo vært uten lønn i 2 måneder nå, så har litt å ta igjenn. Godt å tenke på at alt er i orden, nå skal jeg nyte siste del av svangerskapet og kose meg hjemme[:D]

Vi har bestemt oss for å ta en biltur nedover til Oslo og videre til Sverige på mai, en liten ferietur.. Har bestilt hotell, så alt skal være i boks. Gleder meg[:)]

Ellers så er formen sånn passe... Har hatt noen dager med oppkast, men nå har det roet seg litt igjenn. bekkenet er som vanlig veldig vondt, kjenner det godt nå[&o]
Er også blitt veldig tett i hodet, dette pga pollen allergi, huff, blir ikke bedre med tiden som kommer nå heller.. Skal til lege å få sjekket hvilke medisiner jeg kan ta, klarer ikke å gå uten ihvertfall..

Det var alt for denne gang[:)]

Back
Topp