<3 Myfirst sin dagbok <3

Bøllefrøimagen

Elsker forumet
❤️Mailykke 2022❤️
Kjære dagbok

Jeg har igrunnen ikke tenkt over hvor viktig det er å skrive dagbok i denne viktige tiden. Det kan jo være godt å ha noe å se tilbake på.. Kanskje neste gang, når jeg venter nr. 2, så kan jeg lese om hvordan det var med nr.1. Sammenligne osv[:)]
Har derfor min egen lille dagbok hjemme, men tenkte det kunne vært artig å skrive her inne også. Har jo slikt å gjøre når en er sykemeldt[:-] 

Så nå kopierer jeg litt ifra den boken jeg har hjemme, sånn at først side i dagboken starter når jeg er 9 uker på vei.

Kjære dagbok

For 5 uker siden tok jeg testen, jepp...det kom frem to streker[:D]

Jeg satt leng på do å bare så på testen, klarte ikke å slutte og smile.
Gikk til slutt inn på stua til min kjære.. Han satt spent og nervøs i sofaen. Han så opp på meg.. Jeg bare smilte[:)] Ja, sa han. Jeg fortsatte å smile og nikket.. Fikk ikke frem et ord. Satte oss ned sammen å så på testen, sambos øyne ble helt blanke.. Han ble så glad[:D]

Jeg er GRAVID!!!!!!!
Det er helt utrolig, jeg skal bli mamma om ca 7 måneder.
Akkurat nå har jeg veldig mange tanker i hodet; Er vi klare for dette? Har vi råd til dette? Hva vil mamma si? Hva med jobben?

Jeg er nå kommet til uke 9.. Er så utrolig dårlig[:(]
Hva enn jeg spiser så kommer det opp igjenn, jeg ligger på sofaen og drar meg dagen lang. Stakkars kjæresten min som må holde ut med meg. Jeg føler meg som en slamp, gidder ikke ordne meg, sminke meg eller ordne håret.. Skal det være sånn i 9 mnd???[8|]
Jeg har bestilt meg time til legen neste uke... Er spent, og nervøs.

Jeg har planer om å si det til mamma idag, eller i morgen.. Vi er jo sånn som snakker om det meste egentlig, ingen hemmeligheter, så tror derfor ikke at jeg kan skjule det for henne lenger.
Har begynt å få mage allerede også..

Unnfangelsen finner sted omkring:                              8.november 2009

Hjertet begynner å slå:                                            3.desember 2009

Embryoet beveger seg:                                            27.desember 2009

Embryoetperioden er slutt, du bærer på et foster:         3.januar

Alle indre organer er ferdig formet:                             3.januar

Risikoen for spontanabort avtar:                                17.januar

Kvalmen avtar for de fleste:                                      24.januar

Kjønnet begynner å bli tydelig : (ikke på ultralyd)          31.januar

Fosteret svelger og tisser:                                        14.februar

Tid for ultralyd:                                                       21.februar

Du kan kjenne fosterets bevegelser:                           28.februar

Fosteret begynner å få et søvnmønster:                      14.mars

Fosteret begynner å høre:                                         7475.april

Ni av ti barn overlever om de blir født nå:                     2.mai 

Mange fostre legger seg med hodet ned:                      6.juni

Svangerskapspermisjonen begynner:                            13.juli

Antatt termindato:                                                   3.august

Ja, nå har jeg ring mamma.. Samtalen gikk sånn:

- Hei mamma, hva gjør du på?
- Hei, jeg er på jobb. Ser frem til frihelg.
- Ok, ja det blir sikkert godt. Men du, jeg må fortelle deg noe..
- Jaha, hva er det nå da? Er det noe galt?
- Neida, det er ingenting galt *ler*
- Ja, si det da, har du fått deg ny jobb?
- nei, jeg har ikke hørt noe om jobben enda.. Men jeg tror jeg må vente litt før jeg bytter jobb..
- Er du gravid???
- Hehe, ja.. *gråter nesten*
- ja det er jeg sikker på
- Jeg tror jeg er ca 9 uker på vei..
- Åsså har du ikke sakt noe før nå!! Di tulllhøne, du må fortelle meg sånne ting. Hva sa den kommende far da?
- Han ble kjempeglad, han måtta lage seg en drink, måtte roe nervene sa han, haha.

Ja, sånn gikk det. Mamma ble kjempeglad, gleder seg til å bli bestemor[:D]

Uke 10.. (tror jeg)
Nå er jeg så dårlig![:(] Har ikke fått i meg mat på 2 dager..  Har feber og føler meg helt for jævlig.
Har fått time til legen senere idag, er nervøs for at noe er galt.
*Krysser fingrene*

Uke 10 (nå er jeg sikker)[:D]

Ligger på sykehuset, helt alene[:(]
Jeg dro jo til legen idag, hun sendte meg rett på sykehuset. Jeg var fullstendig dehydrert..
Min kjære kom hjem fra jobb, hjalp meg med å pakke, og kjøret meg til sykehuset. Vi ble send på gyn. med en gang.. Der fikk vi se vår lille skatt[:)] Alt stod kjempebra til, hjerte slo som bare det. Vi ble kjempelettet!
Legen fant ut at jeg hadde ganske riktig ang. termin. Flyttet meg 2 dager frem.

Jeg sa til sambo at han bare kunne dra hjem, jeg kom til å sove hele dagen likevell. Han skal jo på jobb i morgen.

Så, nå ligger jeg her da, fikk enerom med tv på rommet, så jeg skal ikke klage. Har fått 2 liter væske, føler meg mye bedre allerede[:D]

Uke 10+4

Huff, fortsatt like dårlig.. Har kommet hjem fra sykehuset. Jeg ble sendt hjem etter et døgn.
Men nå er det på samme viset. Prøver å drikke mye, legen sa jeg skulle følge med på urinen hver gang jeg var på do ( og det er ofte!)
Men er kvitt feberen[:)]

Uke 11

Mye bedre! Og nå er det bare en uke til, så er jeg 12!![:D]
Skal på førstegangskontroll denne uka, gleder meg.

Uke 11 + 4

Idag har jeg vært på førstegangskontroll[:D]
Legen lyttet, og fant hjertelyden med en gang!
Jeg har gått opp 4 kg allerede!! Synes det er utrolig mye da, men legen sa jeg kom til å være heldig.. Så ut som jeg la på meg kun på magen.. Det er jo bra, vet jo at det er mange som sliter etter fødselen med å ta av seg disse kiloene. Men kan hun se det etter 11 uker bare???
Ellers så tok vi blodprøver, og leverte urinprøve..alt så bra ut[:)] 

Fikk meg noen tab. Prostafen, skal virke mot kvalme.. Er litt skeptisk ang. medisiner da.. Men skal gjøre et forsøk.

Kjære dagbok

Uke 12

Jeg har så sinnsykt vondt i lysken, rompa og nedover lårene.. Var ute litt idag, plutselig bare mista jeg kraften i høyrefoten.
Er det dette som er bekkenløsning???? Ringte legen, skal dit over helga.

Lurer på hva jeg skal gjøre ang. jobb.
Har vært sykemeldt en god stund nå, pga rygg og skuldersmerter.
Men den siste tiden har det jo vært pga. kvalme osv..
Har så lyst til å jobbe litt, det er så kjedelig å gå hjemme hver dag. Skal snakke med legen om dette også tror jeg.

Kjære dagbok

Uke 13
Jeg har vært hos legen.. Har nok bekkenløsning[:(] Huff, ble ordentlig skuffa! Enn å få det så tidlig[:@]
Jeg har fått henvisning til fysioterapaut, var viktig å starte med det tidligst mulig, kan få problemer med dette etter fødsel også...

Så noe jobbing blir det nok ikke på meg, ringte til sjefen og fortalte om situasjonen. Jeg er virkelig lei meg for dette, har ikke lysst til å sitte hjemme i 9 mnd!!!!! Hva skal jeg finne på da?
[:(][:(][:(]

Kjære dagbok

Uke 14

Idag har jeg vært hos jordmor[:D] Værdens snilleste dame, jeg var der i over en time. Vi pratet om alt, og jeg fikk stilt alle sp.målene jeg hadde. Det gjorde virkelig godt. Fikk masse brosjyrer osv.. har lest de allerede[:)] 

Hun sa at jeg skulle søke om svangerskapspenger.. Jeg er jo ikke så syk at jeg ikke kan jobbe, men trenger tilrettelegging. Så hun fyllte ut et skjema til meg, som jeg da skal sende til jobben. Krysser fingrene for at de har noe jeg kan gjøre[:D]

Ellers så snakket vi om dette med røyking.. Jeg røyker jo en kanskje 3-4 pr. dag nå.. Har ikke klart å slutte helt. Hun sa jeg skulle være fornøyd med å ha klart å trappe ned, så får jeg ta det litt etter litt.
Jeg ønsker jo virkelig å slutte med røyken, men synes det er kjempevanskelig! Sitter jo alene hjemme hver dag, kjederøyking kan det kanskje kalles.
Føler meg litt egoistisk..må jo tenke på lillegull<3
Jeg skal klare dette for deg![:)]

Alt i alt har dette vært en super dag, veldig positivt åfå høre at jeg kanskje kan jobbe litt alikevell, bare jobben tilrettelegger litt for meg. De bør jo gjøre det, vil jo helst ha alle mann i arbeid..(håper jeg)

Kjære dagbok

Uke 14

Har idag fått brev fra sykehuset, skal på UL i uke 17[:D] Gleder meg sånn, endelig skal vi få se den lille som vikser i magen min. Håper vi får se hva det er.. Jeg er jo bombesikker på at det er en gutt, det er sambo også. Men man vet jo aldri[:)]

Kjære dagbok¨

Uke 15

[:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@]

Jeg sende brev til jobben min for over en uke siden.. Jeg har sendt sjefen mld og spurt om hun har fått det, men har ikke fått svar.
 Idag ringte jeg.. [:@]
Da sa hun det at hun har ikke fått åpnet posten for forje uke enda, så hun var ikke sikker på om hun hadde fått det. Men hun skulle se på saken i kveld.

Jah, da vil jeg si du er ivrig etter å få meg ut i arbeid igjenn!!

Kjære dagbok

Uke 16

Nå har det gått fire dager siden jeg snakket med sjefen, har fortsatt ikke hørt noe[:(]

I helga var vi på besøk til min far. Det var godt å komme seg litt bort å møte andre[:D] 
Vi koste oss meg god middag og god drikke (for de som ikke var gravid da selvølgelig) Jeg kjørte hjem[:)]

Pappa lurte på hvilken barnevogn vi hadde lyst på.. Jeg søkte opp Emmaljunga og viste han den... Han var borte på pcn en liten stund.. Så kom han med et bilde av akkurat en sånn vogn på finn.no... Ah den var bare kjempefin[:D] Svart, med sølv detaljer på... Den kostet 5000,- Var kjøpt ny i 2008..
Bare gå å ring på den du, sa han..
 Jo, men jeg har ikke 5000kr akkurat nå..
Joda, du skal få denne til meg i bursdagsgave[:D][:D][:D]

*kjempeglad*
Vi har fått oss vogn! Værdens beste pappa[:)]

Idag har vi hentet barnevognen, den var kjempefin[:)]
Var veldig stor da, men har heldigvis god plass i bilen.

Sjefen ringte også i dag..
Hun har sett på brevet, det var nok ingenting de kunne gjøre. Så det var bare for meg å søke på sv.penger[:(]

Føler meg avvist! Føler at de faktisk ikke vil ha med der.. Så nå må jeg på NAV, noe jeg gruer meg til. Har ingen gode erfaringer med de.

Helt sykt å tenke på at jeg ikke skal arbeide på nesten 2 år!! Hva skal jeg finne på frem til fødselen, bare gå og vente???

Kjære dagbok

Har idag bestilt time til 3D[:D]

Vi fikk time i Tr.heim 18.mai.. Da er jeg i uke 30, det var da vi fikk best bilde sa de. Så nå har jeg og sambo bestemt at vi skal ha kjøpestopp, spare masse penger til mai.. Og heller gjøre et stor innkjøp når vi skal dit. Jeg gleder meg[:D]

Kjære dagbok

Uke 17+4

I dag har vi vært på ordinær ul[:D]
Jeg var kjempenervøs, følte meg som en liten pike som skulle inn på rektors kontor.
Jordmor var kjempehyggelig, fylte ut et slags skjema som jeg ikke helt vet hva jeg skal gjøre med... Så var det endelig tid for å legge seg ned[:)]

Der lå værdens nydeligste gutt

Han var svært aktiv, jordmor fikk bare tatt to bilder..hehe.
Men sjenert var han ikke, jordmor lo og sa at det virket som han skjønte at vi så på han.. Han sa liksom, se på meg!!![:D]
Han var helt perfekt!!!

Kjære dagbok

Hipp hurra for meg[:D]
I dag har jeg bursdag, 23 år er jeg blitt..

Jeg er 18 uker på vei nå..  Magen er blitt ganske stor også, hehe.. min lille gutt

Vi har bestemt at han skal få navnet Oliver, etter min og sambos bestemor.. De heter det samme.
Har bestemt det for lenge sidan da, men har ikke sakt det til noen.. (ok, jeg har sakt det til mamma) [;)]

Back
Topp