lover ang. foreldrerett...

x1xiza

Glad i forumet
eg sitter her og prøver å finne ut noke lover ang foreldrerett når det gjeld utroskap..dette gjaldt min far og ste-mor då dei skillte seg for 5 år sida, og har 3 gutter..
der blei det jobbet hardt for å bevise utroskap, for då seies det at vedkomne som IKKJE har vert UTRO hadde fått foreldreansvaret..sånn var det i deira rettsak, men ingen kunne bevise noke, så foreldreansvaret blei delt.

altså var berre ein diskusjon der min mann ikkje trodde på meg, men eg var jo oppi denne rettsaken, og veit kva som blei sagt frå advokatene...berre litt irritert når min mann ikkje tror at det kan vera sånn..

oi dette vart sikkert berre rot, men var det noken som forstod det??
[8|]

Jeg har ingen personlig erfaring med dette, men det høres litt rart ut... kjenner flere tilfeller blant venner og familie langt ute hvor en part har vært utro, og likevel har hovedansvaret for barna....

Trodde kanskje det var litt slike tilstander i`USA, men ikke i her i Norge. Men som du sier: du var der og vet hva som blir sagt..... hadde ringt til et familiekontor i morgen, så får du sikkert svar.

EG HAR FÅTT SVAR NO, TAKK[:)] DET ER INGEN LOVER MOT DIREKTE UTROSKAP, MEN DET KJEM AN PÅ MÅTEN DET BLIR GJORDT PÅ , KOR OFTE, MED BARNA I SAMME HUS OSV..
SÅ VED. SOM ER UTRO KAN FÅ PÅ SEG AT DEN ER USKIKKET SOM FORELDRE...OG KAN MISTE FORELDREANSVARET, MEN DET SKAL EIN DEL TIL SÅ KLART.

DET VAR SÅNN I RETTSAKEN MELLOM MIN MOR OG FAR OGSÅ, MEN DÅ VAR EG KUN 5 ÅR SÅ...MEN HAR JO FÅTT FORKLART EIN DEL TING NO I SEINERE TID..

I BEGGE SAKENE VART DET DELT, MEN SOM SAGT DET KAN GÅ SÅNN..OG ADVOKATER GÅR STERKT INN FOR Å FINNE BEVISER I SÅNNE SAKER..

dette er så klart heilt ekstreme saker, der det blir gjordt ALT for å STRAFFE kvarandre...

Uff, høres ikke kjekt ut å oppleve noe sånt... Foreldrene mine har skilt seg i sommer, og selv om det har gått relativt rolig for seg, så syns jeg det er kjempevanskelig å forholde seg til situasjonen.

Godt at du fant svar i hvert fall... og delte svaret med oss.... alltid litt nyskjerrig vet du[:D]

ja det har ikkje vert mykje kjekt i min familie, men greit å dele erfaringer..[:)]

Back
Topp