Lov å jobbe andre steder når en er i 100 % ulønnet permisjon?

Lineeey

Forelsket i forumet
Noen som vet om det er lov å ta noen vakter på en annen jobb (jobbet der før) , mens en har 100 % ulønnet permisjon fra min nåværende jobb etter svangerskapspermisjon?

Det har jeg ikke peilig på :) hva med å ta en telefon til nav? :) de kan hjelpe deg med sånt vettu :)

Sendt fra iphone via bv forums app

Er jo folk som tar ulønnet permisjon fra jobben sin for å jobbe en annen plass ett år, så det skulle jeg da tro...

Noen som vet om det er lov å ta noen vakter på en annen jobb (jobbet der før) , mens en har 100 % ulønnet permisjon fra min nåværende jobb etter svangerskapspermisjon?

Jeg er fast ansatt i kommunen i en dagjobb. Denne har jeg ulønnet permisjon fra i et år. I mellomtiden tar jeg ekstravakter helg og kveld i en bolig i samme kommune, altså samme arbeidsgiver. Helt greit for arbeidsgiver, så da rekner jeg med det er lov:)

Ja trodde væl det var lov å ta permisjon utan løn å jobba en Anna plats.. Varfør e det ikkje det..

Vet ett tilfelle en tog permisjon från sin jobb på sykehjem . Å børjade jobba i bhg.. Så kom hon tillbacks igjen,,

Så lenge du ikkje får penger fra nav skal det gå bra. Mange som tar ut permisjon for å prøve seg i et annet yrke et år ;)

det er nok ikke forbudt men jeg tror jeg ville opplyst arbeidsgiver om det slik at du har ditt på det tørre ;)

Det vil jeg da tro,flere som gjør det...
Tar på seg vskter i helger og kvelder for å være lengre hjemme med barna

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Det er lov, jeg har ulønnet permisjon fra min stilling i kommunen, og jobber vikariat i en annan stilling i samme kommune :) så lenge det er ulønnet kan du jobbe :)

Ja det er lov, det er mange som er ansatte i kommunen som har permisjon for å jobbe i andre stillinger..

Sent from my HTC Sensation XL with Beats Audio X315e using BV Forum mobile app

Tusentakk for svar damer :-)

Jobber selv i kommunen, bolig og skal ha 9 uker 100% ulønnet permisjon etter mødrekvoten og felleskvoten før far tar sin fedrekvote, men kan jo fortsatt ha mulighet å gå en ekstravakt (kveld) i ny og ne i hjemmesykepleien (som ofte trenger folk) :-)

Hvis du har ulønnet omsorgspermisjon for å være hjemme med barn ville jeg har spurt arbeidsgiver først. Det er jo noe annet å ha fått permisjon for å prøve ut en annen jobb, det er de ikke nødt til å gi. De er derimot forpliktet til å gi omsorgspermisjon fram til barnet er tre år. Jeg jobbet litt i en annen jobb mens jeg var i omsorgspermisjon etter førdselspermisjon. Da spurte jeg arbeidsgiver først og fikk bekreftelse på at det var greit (det var altså ikke automatisk greit). Mulig det ble litt kronglete forklart, men håper du skjønner:)

Back
Topp