Sannheten
Forumet er livet
Vi bor i rekkehus i borettslag, og 12 boenheter (2 rekker) har felles søppeldunker. 2 store til resavfall, 4 til papirsøppel, 1 til glass/metall og 1 til plast. Den til plast er relativt ny. Plutselig sto det en lapp på plastdunken fra søppelfolkene (de som tømmer) at de ikke tok med seg plastsøpla, for noen hadde kastet feil (ting som ikke var plast), og dette måtte vi rydde opp i selv før de tok det med seg. Det gikk ut et skriv til alle om å møte opp på "dugnad" or å rydde opp, vi var ikke hjemme på dette tidspunktet, men de som kunne, møtte opp. Det viste seg at noen hadde kastet bleier i plastsøpla (!!!), og vi fikk spørsmål om det var oss, siden det bare var oss og en leilighet til som hadde bleiebarn. Oss var det i hvert fall ikke!! Det var den andre småbarnsfamilien, og de sluttet å gjøre det etter dette!!Amorosa skrev:
Kan dere ikke gjøre noe lignenende? Samle alle som kaster søpla si der, for det er vel ingen som er interessert i å betale ekstra?? Ellers hadde jeg prøvd å snakke med de andre som bor der, om hvem det er som setter igjen sekkene, det er helt sikkert noen som vet hvem det er (utrolig hva enkelte får med seg om naboene skal du se!), og kanskje de som gjør det ikke har lest skrivene som har kommet? Jeg ville i hvert fall prøvd det før jeg hadde begynt å grave i søpla til noen andre... Hva som er lov eller ikke vet jeg ikke, men kan ikke tro du blir arrestert. Jeg regner med den ikke står på privat eiendom, men borettslagets fellesarealer?
Her tar de forresten heller ikke med seg ekstra søppel som står ved siden av de dunkene (f.eks svarte søplesekker). Til jul får vi spesialposer til julepapir, og de tar kun med seg disse på bestemte datoer...
Vi har en veldig aktiv gruppe på Facebook der de fleste beboerne er veldig engasjerte, men det er dessverre ingen som har sett noen kaste søppel feil uten at vedkommende, har blitt konfrontert med en gang. Det er mulig de som bor der ikke har lest skrivene ja, prøvde å banke på igår men lite hell. Hengte en lapp på dørene på rekkene som søppla lå hos, får håpe det hjalp :)