London!! Hva må jeg se/gjøre??

senander

Andre møte med forumet
Skal  på jentetur til London.. og siden jeg aldri har vært der før trenger jeg tips på hva man bør se og gjøre.. Hit me!!

Alt mulig?
SHOPPE vel :) Oxford street, regents street, camden market. Det er der jeg pleier å oppholde meg. Ellers drar jeg alltid til london zoo, akvariumet og london eye. Liker meg der. De har også sånn sightseeing, kjører litt rundt og ender i vannet - det er jo buss som ser ut som skal forestille en and. :D 

Når jeg var der, var jeg på musikal, det var helt FANTASTISK!! :) Elsker musikaler. Vi så We will rock you. Kongebra! :) Hvis man liker det da :)

Madame Tussauds (voksmuseum pluss litt historie om england)
London Eye. Her får du utsikt over hele byen. http://www.londoneye.com/

Big Ben
Shopping ja
Musikaler kan absolutt anbefales. Her syns jeg alt er bra. men jeg elsker musikaler da.
Anbefaler også Mousetrap spm er Englands lengst spillende teaterstykke som har gått i over 50 årtror jeg. Det er et krimstykke av Agata Christie http://www.londonmusikaler.no/teater/mousetrap/
Buckingham palace
 ellers er det masse mer Kan jo sjekke litt her om du vil
http://www.londoneye.com/

Det viktigste er jo selvfølgelig shopping. Det er nevnt en del sightseeing her, og gøy å få med seg det. Madame Tussauds, London Eye og sightseeingbuss syns jeg er gøy. Men gjør ikke det nå lenger når jeg er i London, nå bare shopper jeg:) Jeg elsker topshop, billig og trendy. En million mennesker og butikken er egentlig altfor svær, men allikevel. Og miss Selfridge som ligger vegg i vegg med topshop er også en fantastisk butikk. Kjøpesenteret Selfridges har en enorm skoavdeling som jeg enda ikke har vært iemoticon  og masse deilige designervarer som man bare kan drømme om (og kjøpe innimellom...)

Jeg skulle egentlig til London med ei venninne til høsten, men det er nå kansellert. Jeg var der for ett år siden høygravid, og det var ganske tungt. Og ikke så gøy å shoppe siden jeg ikke passet noenting. Men nå er du ikke så langt på vei, så da går det bra. Ei venninne av meg elsker en butikk som selger barneklær, litt tilbehør og barnemøbler, og gravidklær. Den ligger vel i Regent Street. Er det ikke det den heter den som krysser Oxford street tro... Nå husker jeg ikke helt hva den butikken heter, men den ligger ikke langt fra topshop, men i en tverrgate, ikke samme gate. Jeg syns ikke butikken var kjempekul, litt for konservativ. Men du kan jo se, kanskje du liker den. Kos deg masse på tur, jeg er kjempemisunnelig!

Primark!!!
En STOR klesbutikk i enden av Oxfordstree.
Den er sykt stor og det er sykt billig! Gikk banans i barne avd der i fjor.
Oh joy!

Gå amok i alle kjedebutikkene og shopp masse mammaklær!!! Og så handlet jeg masse babyklær også. Var det når jeg va 20 uker på vei sist. Ikke like glad i shopping og folkemengder når jeg er gravid, så jeg tok som regel en kjapp titt gjennom butikken og mammaavdelingen og satt meg med mannfolka og ventet på venninnene mine:P

Prinsesse Nina skrev:
Primark!!!
En STOR klesbutikk i enden av Oxfordstree.
Den er sykt stor og det er sykt billig! Gikk banans i barne avd der i fjor.
Oh joy!

Signerer denne!!! Fantastisk butikk :) Ellers har jeg sett en del musikaler i London, og Lion King er absolutt å anbefale!! Frogtours er morsomt - sightseeing på land og vann i samme ;) Og hvis du har tid vil jeg anbefale å reise til Greenwich i sør-østlige London (GMT - Greenwich Mean Time), som er et kjempekoselig område som lenge var utgangspunktet for inndelingen i tidssoner.
Camden Market og Portobello Road Marked som er et gatemarked i Notting Hill må også besøkes :) Av museum synes jeg Natural History Museum er det beste - kjempefasinerende!! Covent Garden er et kjempekoselig område. Ååå, jeg skulle ønske det var jeg som skulle reise!! London er bare helt fantastisk :D

Back
Topp