Har så lyst til å høre om noen har funnet noen gode løsninger for å få hverdagslogistikken til å gå rundt. Hos oss går det bare ikke opp. Vi har to barn (15 mnd og 5 år) og to fulle jobber. Barnehagen er åpen fra 07:30 til 16:30. Begge har 30 min reisevei til jobb, men det klaffer aldri helt med kollektivt, så det er sjelden mulig å gå til en full arbeidsdag innenfor barnehagens åpningstider (og det er heller ikke gitt at vi klarer å være i barnehagen presis 07:30 hver morgen). Det er foreløpig ikke et alternativ at én drar veldig tidlig på jobb og henter i bhg, mens den andre leverer og jobber utover ettermiddagen. Dette fordi yngstemann krever såpass mye at det ikke er mulig å gjøre så mye annet enn å passe på ham. Skal vi få til å lage middag eller få eldstemann klar til bhg må begge være hjemme. Resultatet er at vi må jobbe 1-2 timer etter at barna har lagt seg hver kveld. Eldstemann er ekstremt vanskelig å få til å sove og sovner ofte i 21-tiden (selv om hun legges 19). Hvis jeg da må jobbe 2 timer etter at hun har lagt seg, er jeg ferdig 23. Bruker da litt tid på å sovne - typisk 24. Yngstemann våkner 04:30. En eller begge kan også være våken i løpet av natten, som for min del allerede er alt for kort. Særlig jeg er helt på felgen - har aldri tid til meg selv, sover alt for lite, skjønner ikke når jeg skal få tid til å trene (noe jeg hadde hatt ekstremt godt av). Livet består av jobb og familie (og alt for lite søvn) og jeg skjønner ikke hvordan vi kan løse dette annerledes… Var helt knekt før ferien, men har klart å hente meg inn litt. Men er fortsatt sliten og har fryktelig lite å gå på. Blir en fryktelig dårlig mamma også av å være så sliten hele tiden. Gruer meg skikkelig til at hverdagen starter for fullt på mandag. Noen som ser noen løsninger jeg ikke ser?