Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Vurderer det samme! Jeg synes det er litt synd at så mange skriver at de har mista når spørsmålet er om noe er normalt eller ikke. Hvis det ER normalt det de oplever er det veldig rart å skrive at en opplevde det samme og så mista. Skaper forferdelig mye unødvendig angst. Mener ikke å såre de som har mista, men syns det er synd at usikre folk (meg inkludert) blir dritredde av å lese innpå her. Veldig bra å skrive og opplyse om ma og sa, og mange spør jo konkret om dette. Men ikke skriv det når svaret på spørsmålet er at det de opplever er helt normalt!Da sletter jeg appen en periode..i alle fall frem til 14 november..da kan jeg oppdatere dere på ul resultatet blir ekstra nervøs for sa og ma når jeg ser stakkars folk som mister..blir helt nervevrak
Det tror jeg ikke det er noen sure miner over her inne heller. Det er godt å høre andre sine erfaringer rundt det også! Det jeg reagerer på er når en gjør andre bekymret helt uten grunn.Full forståelse for å logge av app'n og ta livet med ro. Det er heller ikke greit at folk her inne gir andre "diagnosen SA/ MA" over en lav sko, det er direkte ufint og helt unødvendig. Alle svangerskap er ulike, spesielt symptomer.
Men for oss (meg) som har mistet noen ganger tidligere har det vært en del av sorgprossesen å skrive en siste hilsen til de andre på termingruppen. Ikke for å skremme noen, men man har bygget opp forventninger og følelser som plutselig blir knust. Ingen sure miner over det på oktober 2013 som jeg var på sist.
I mine øyne går det an å scrolle over trådene med trist tekst og fokusere på alle som jubler og legge ut magebilder
Syns det er utrolig unødvendig av folk å kommentere ang SA fordi du ikke har symptomer! Symptomer har absolutt ingenting å bety!!! Symptomene våre kommer i hovedsak pga stigende progesteronnivå, og når vi har blitt gravide så har vi høyt progesteronnivå i utgangspunktet, for det må vi ha for å i det hele tatt ha eggløsning- hvorvidt kroppene våre reagerer på stigende nivå eller ei er helt individuelt! Og i forhold til dem som faktisk mister så har jeg ingenting imot at de skriver det her, for de trenger kanskje god trøst og føler det er rett for dem å skrive at de må forlate oss om de føler tilhørighet her! Og da tenker jeg at da må vi heller sette enda mere pris på den gaven vi har fortsatt har jeg syns utrolig synd på dem som må gå en lang vei for å få sitt aller største ønske oppfylt! Så får vi andre heller prise oss lykkelige over det svangerskapet vi er i
MEN, det er ikke alle som reagerer på progesteronstigning og derfor blir kvalm! Så syns også det er feil å si at kvalme er en god ting, for da virker det som at om du er kvalm så har du et ekstra bra svangerskap, noe som er helt feil! Noen som ikke blir kvalme noen av svangerskapene sine, og det er også helt normalt! Er jo det som er så fantastisk med en graviditet, at ingen er like! Så syns ikke man skal skape unødvendig frykt her inne ved å si at om du ikke er kvalm så har du større sannsynlighet for å miste, for det er virkelig ikke sikkert du har! Og grunnen til at du i så tilfelle skulle ha større sjanse for å miste om du ikke er kvalm er fordi du ikke har nok progesteron til å opprettholde graviditeten, men igjen så kan det være du har helt perfekt progesteronnivå men ikke reagerer med kvalme!Ikke for å skape angst, men statistisk sett er det mer vanlig å miste om man ikke har symptomer. Det sies derfor at kvalme er et godt tegn. Jeg har ingen symptomer bortsatt fra tretthet, men ingen tegn til panikk hos meg. Er sjeleglad for at jeg ikke er kvalm slik jeg var under første svangerskap.
Uansett er ikke jeg noen fan av sensur. Håper folk kan få lov til å skrive hva enn man har tanker rundt. Om man ikke takler realiteten mener jeg faktisk at man ikke har noe her å gjøre.
MEN, det er ikke alle som reagerer på progesteronstigning og derfor blir kvalm! Så syns også det er feil å si at kvalme er en god ting, for da virker det som at om du er kvalm så har du et ekstra bra svangerskap, noe som er helt feil! Noen som ikke blir kvalme noen av svangerskapene sine, og det er også helt normalt! Er jo det som er så fantastisk med en graviditet, at ingen er like! Så syns ikke man skal skape unødvendig frykt her inne ved å si at om du ikke er kvalm så har du større sannsynlighet for å miste, for det er virkelig ikke sikkert du har! Og grunnen til at du i så tilfelle skulle ha større sjanse for å miste om du ikke er kvalm er fordi du ikke har nok progesteron til å opprettholde graviditeten, men igjen så kan det være du har helt perfekt progesteronnivå men ikke reagerer med kvalme!
Tror vi blir misforstått litt her. Ingen ønsker sensur! Og den SA-statistikken må en gjerne skrive om der det er tema. Men det må da være lov å be om at dere ikke trekker den fram i tråder der folk spør om helt andre ting? Om noen er bekymret for variererende eller svake symptomer, hva godt gjør det å kommentere at det kan være SA når det like gjerne ikke er det? Det er skummelt nok disse første ukene.Ikke for å skape angst, men statistisk sett er det mer vanlig å miste om man ikke har symptomer. Det sies derfor at kvalme er et godt tegn. Jeg har ingen symptomer bortsatt fra tretthet, men ingen tegn til panikk hos meg. Er sjeleglad for at jeg ikke er kvalm slik jeg var under første svangerskap.
Uansett er ikke jeg noen fan av sensur. Håper folk kan få lov til å skrive hva enn man har tanker rundt. Om man ikke takler realiteten mener jeg faktisk at man ikke har noe her å gjøre.
Tror vi blir misforstått litt her. Ingen ønsker sensur! Og den SA-statistikken må en gjerne skrive om der det er tema. Men det må da være lov å be om at dere ikke trekker den fram i tråder der folk spør om helt andre ting? Om noen er bekymret for variererende eller svake symptomer, hva godt gjør det å kommentere at det kan være SA når det like gjerne ikke er det? Det er skummelt nok disse første ukene.
Har da aldri nevnt spontanabort med mindre det var det som var tema. Om andre har gjort det så er selfølgelig det helt unødvendig. Så langt har jeg ikke lest om noen som forslår det til andre som spør om noe helt annet.