Logger meg av en periode☺

P.I.J

Elsker forumet
Junibarna 2015
Da sletter jeg appen en periode..i alle fall frem til 14 november..da kan jeg oppdatere dere på ul resultatet:) blir ekstra nervøs for sa og ma når jeg ser stakkars folk som mister..blir helt nervevrak:p

Da sletter jeg appen en periode..i alle fall frem til 14 november..da kan jeg oppdatere dere på ul resultatet:) blir ekstra nervøs for sa og ma når jeg ser stakkars folk som mister..blir helt nervevrak:p
Vurderer det samme! Jeg synes det er litt synd at så mange skriver at de har mista når spørsmålet er om noe er normalt eller ikke. Hvis det ER normalt det de oplever er det veldig rart å skrive at en opplevde det samme og så mista. Skaper forferdelig mye unødvendig angst. Mener ikke å såre de som har mista, men syns det er synd at usikre folk (meg inkludert) blir dritredde av å lese innpå her. Veldig bra å skrive og opplyse om ma og sa, og mange spør jo konkret om dette. Men ikke skriv det når svaret på spørsmålet er at det de opplever er helt normalt!

Husk at uansett om dere oppholder dere her eller ei, så er realiteten at de aller fleste svangerskap går bra! Mange kvinner opplever å miste en gang i løpet av livet, men det er ikke sikkert dere vil miste i det hele tatt, for det er ikke sånn at alle kvinner mister! Ja, det er nok en del flere inne på BV som har mistet og deretter har funnet trøst i å snakke med andre som har mistet her inne! Og derfor tror jeg nok at det er flere inne på terminforum på BV som har mistet enn ellers. Men husk at uansett så vil det mest sannsynlig gå bra og det er veldig lite vi kan gjøre fra eller til om abort skulle oppstå! Det er ikke noe noen her inne ønsker :)

Vurderer også å slette appen for en periode nå, av samme grunner som HI skriver.. Heller komme tilbake når jeg har vært på ul :)

Skulle også ønske at de som har mistet skrev dette på "vi som har mistet" forumet, så kan vi heller gå inn der og lese. De fleste vet oddsen for å ha en SA, men det må være lov å fortrenge dette når man har fått to streker, og nyte graviditeten. Fått flere svar på spørsmål som: sikker på at det er liv, kanskje du har en SA, er du ikke redd for å miste med så få symptomer osv... Og det er så utrolig unødvendig! :( håper du kommer fort tilbake, så vi kan nye graviditetene våre sammen helt frem til fødsel!

Kjære dere jenter:-) det er like normalt å ikke ha symptomer som å ha det, slapp helt av :-) mest trolig så mister dere ikke, og er det noen som gjør det så syns jeg kanskje at de kan skrive det en annen plass enn inne på forumet her:-) veit så godt hvordan det er å være redd for det, men vet dere hva? Når dere kommer på ul og det banker et fint lite hjerte der så glemmer dere alt for et øyeblikk :-) og til dere førstegangs uten symptomer; NYT det! :-)

Syns det er utrolig unødvendig av folk å kommentere ang SA fordi du ikke har symptomer! Symptomer har absolutt ingenting å bety!!! Symptomene våre kommer i hovedsak pga stigende progesteronnivå, og når vi har blitt gravide så har vi høyt progesteronnivå i utgangspunktet, for det må vi ha for å i det hele tatt ha eggløsning- hvorvidt kroppene våre reagerer på stigende nivå eller ei er helt individuelt! Og i forhold til dem som faktisk mister så har jeg ingenting imot at de skriver det her, for de trenger kanskje god trøst og føler det er rett for dem å skrive at de må forlate oss om de føler tilhørighet her! Og da tenker jeg at da må vi heller sette enda mere pris på den gaven vi har fortsatt har:) jeg syns utrolig synd på dem som må gå en lang vei for å få sitt aller største ønske oppfylt! Så får vi andre heller prise oss lykkelige over det svangerskapet vi er i:)

Helt enig, mente ikke at de som mister ikke bør skrive om det. Det jeg har reagert på er at mange svarer at de har mistet når folk lurer på helt andre ting, ting som er helt normalt.

Jeg blir, men er gammel bruker og var veldig klar over at jeg kom til å lese om ma og sa når jeg nå på ny ble aktiv her inne. Jeg er også 100% inneforstått med at det å miste kan forekomme, men at andres opplevelser av et nybegynnere svangerskap ikke har noe å si på mitt.
Men jeg har full forståelse av at enkelte blir mer redde og bekymret. Jeg selv var bare så veldig klar over at noen vil miste og noen skal jeg følge veien frem til fødsel. Jeg er også klar over at jeg selv kan miste. Kanskje skal jeg ikke følge alle blivende damer her inne, men da håper jeg det skal bli noen andre på et annet terminforum :-)

Last edited:
Full forståelse for å logge av app'n og ta livet med ro. Det er heller ikke greit at folk her inne gir andre "diagnosen SA/ MA" over en lav sko, det er direkte ufint og helt unødvendig. Alle svangerskap er ulike, spesielt symptomer.

Men for oss (meg) som har mistet noen ganger tidligere har det vært en del av sorgprossesen å skrive en siste hilsen til de andre på termingruppen. Ikke for å skremme noen, men man har bygget opp forventninger og følelser som plutselig blir knust. Ingen sure miner over det på oktober 2013 som jeg var på sist.

I mine øyne går det an å scrolle over trådene med trist tekst og fokusere på alle som jubler og legge ut magebilder :)

Synes såklart man skal melde ifra til andre på terminforum at man har mistet og blir borte fra forumet. Tenker mer på de svarene man får om man stiller spørsmål, eller får kommentar på et svar man selv kommer med :) trenger som du sier ikke komme med "diagnosen" sa/ma til jenter som har lite symptomer eller som blør litt. Det kan man holde for seg selv, om man ikke får spørsmål om det kan være sa eller noe sånt.

Full forståelse for å logge av app'n og ta livet med ro. Det er heller ikke greit at folk her inne gir andre "diagnosen SA/ MA" over en lav sko, det er direkte ufint og helt unødvendig. Alle svangerskap er ulike, spesielt symptomer.

Men for oss (meg) som har mistet noen ganger tidligere har det vært en del av sorgprossesen å skrive en siste hilsen til de andre på termingruppen. Ikke for å skremme noen, men man har bygget opp forventninger og følelser som plutselig blir knust. Ingen sure miner over det på oktober 2013 som jeg var på sist.

I mine øyne går det an å scrolle over trådene med trist tekst og fokusere på alle som jubler og legge ut magebilder :)
Det tror jeg ikke det er noen sure miner over her inne heller. Det er godt å høre andre sine erfaringer rundt det også! Det jeg reagerer på er når en gjør andre bekymret helt uten grunn.

Syns det er utrolig unødvendig av folk å kommentere ang SA fordi du ikke har symptomer! Symptomer har absolutt ingenting å bety!!! Symptomene våre kommer i hovedsak pga stigende progesteronnivå, og når vi har blitt gravide så har vi høyt progesteronnivå i utgangspunktet, for det må vi ha for å i det hele tatt ha eggløsning- hvorvidt kroppene våre reagerer på stigende nivå eller ei er helt individuelt! Og i forhold til dem som faktisk mister så har jeg ingenting imot at de skriver det her, for de trenger kanskje god trøst og føler det er rett for dem å skrive at de må forlate oss om de føler tilhørighet her! Og da tenker jeg at da må vi heller sette enda mere pris på den gaven vi har fortsatt har:) jeg syns utrolig synd på dem som må gå en lang vei for å få sitt aller største ønske oppfylt! Så får vi andre heller prise oss lykkelige over det svangerskapet vi er i:)

Ikke for å skape angst, men statistisk sett er det mer vanlig å miste om man ikke har symptomer. Det sies derfor at kvalme er et godt tegn. Jeg har ingen symptomer bortsatt fra tretthet, men ingen tegn til panikk hos meg. Er sjeleglad for at jeg ikke er kvalm slik jeg var under første svangerskap.

Uansett er ikke jeg noen fan av sensur. Håper folk kan få lov til å skrive hva enn man har tanker rundt. Om man ikke takler realiteten mener jeg faktisk at man ikke har noe her å gjøre.

Ikke for å skape angst, men statistisk sett er det mer vanlig å miste om man ikke har symptomer. Det sies derfor at kvalme er et godt tegn. Jeg har ingen symptomer bortsatt fra tretthet, men ingen tegn til panikk hos meg. Er sjeleglad for at jeg ikke er kvalm slik jeg var under første svangerskap.

Uansett er ikke jeg noen fan av sensur. Håper folk kan få lov til å skrive hva enn man har tanker rundt. Om man ikke takler realiteten mener jeg faktisk at man ikke har noe her å gjøre.
MEN, det er ikke alle som reagerer på progesteronstigning og derfor blir kvalm! Så syns også det er feil å si at kvalme er en god ting, for da virker det som at om du er kvalm så har du et ekstra bra svangerskap, noe som er helt feil! Noen som ikke blir kvalme noen av svangerskapene sine, og det er også helt normalt! Er jo det som er så fantastisk med en graviditet, at ingen er like! Så syns ikke man skal skape unødvendig frykt her inne ved å si at om du ikke er kvalm så har du større sannsynlighet for å miste, for det er virkelig ikke sikkert du har! Og grunnen til at du i så tilfelle skulle ha større sjanse for å miste om du ikke er kvalm er fordi du ikke har nok progesteron til å opprettholde graviditeten, men igjen så kan det være du har helt perfekt progesteronnivå men ikke reagerer med kvalme!

MEN, det er ikke alle som reagerer på progesteronstigning og derfor blir kvalm! Så syns også det er feil å si at kvalme er en god ting, for da virker det som at om du er kvalm så har du et ekstra bra svangerskap, noe som er helt feil! Noen som ikke blir kvalme noen av svangerskapene sine, og det er også helt normalt! Er jo det som er så fantastisk med en graviditet, at ingen er like! Så syns ikke man skal skape unødvendig frykt her inne ved å si at om du ikke er kvalm så har du større sannsynlighet for å miste, for det er virkelig ikke sikkert du har! Og grunnen til at du i så tilfelle skulle ha større sjanse for å miste om du ikke er kvalm er fordi du ikke har nok progesteron til å opprettholde graviditeten, men igjen så kan det være du har helt perfekt progesteronnivå men ikke reagerer med kvalme!

Akkurat grunnen til at noen blir kvalm er faktisk ikke bevist, men ulike hormonstigninger som HCG, østrogen, thyroxin og progresteron er trolig en årsak. Det er ikke vi her inne som sier at kvalme ofte er et godt tegn, men utallige forskingsartikler. Likevel vil nok de fleste uten symptomer gå gjennom et helt perfekt svangerskap. Nettopp hvorfor en ikke er kvalm er jo umulig for noen å vite. Det er bare det at det er en større andel prosent som mister som ikke har symptomer og folk her inne har jo selføglgelig hørt/lest om dette. Derfor bekymrede tanker. Fakta er fakta, men mest sannsynlig vil alt gå bra :)

Last edited:

Tror vi blir misforstått litt her. Ingen ønsker sensur! Og den SA-statistikken må en gjerne skrive om der det er tema. Men det må da være lov å be om at dere ikke trekker den fram i tråder der folk spør om helt andre ting? Om noen er bekymret for variererende eller svake symptomer, hva godt gjør det å kommentere at det kan være SA når det like gjerne ikke er det? Det er skummelt nok disse første ukene.

Tror vi blir misforstått litt her. Ingen ønsker sensur! Og den SA-statistikken må en gjerne skrive om der det er tema. Men det må da være lov å be om at dere ikke trekker den fram i tråder der folk spør om helt andre ting? Om noen er bekymret for variererende eller svake symptomer, hva godt gjør det å kommentere at det kan være SA når det like gjerne ikke er det? Det er skummelt nok disse første ukene.

Har da aldri nevnt spontanabort med mindre det var det som var tema. Om andre har gjort det så er selfølgelig det helt unødvendig. Så langt har jeg ikke lest om noen som forslår det til andre som spør om noe helt annet.

Har da aldri nevnt spontanabort med mindre det var det som var tema. Om andre har gjort det så er selfølgelig det helt unødvendig. Så langt har jeg ikke lest om noen som forslår det til andre som spør om noe helt annet.

Andre har vært veldig slurvete i hva de skriver til andre her inne, på generelt var det noen som spurte om kvalme, jeg svarte at jeg enda ikke hadde vært kvalm(og kastet opp) og da fikk jeg som svar: da har du sikkert hatt en sa! Unødvendig??? Jepp!! Ble jeg skremt? Heldigvis ikke, fordi jeg hadde fått min sterkeste test den dagen OG vært hos legen og fikk vite at alt var bra. Men hva med de som ikke har 20 g.tester liggende, og som ikke var hos legen i uke 5? De hadde sikkert vært bekymret... Usensistivt og ondskapsfullt er det å skrive sånn.

Back
Topp