Loftseng til 3-åring?

hafsól

Betatt av forumet
Er det noen som har erfaring med loftseng til en 3-åring? Vi har et lite barnerom og tenkte vi skulle få utnyttet plassen litt bedre nå som vi snart blir enda en i familien (de må dele rom etterhvert). Jeg har sett på loftseng fra IKEA og datteren min ble gira da jeg viste henne senga. Men så oppdaget jeg at det stod "anbefalt fra 7 år". Da ble jeg litt i tvil igjen.. Jeg som hadde store planer med omorganisering av rommet hennes :)

Link til senga: http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/70161829/

Setter pris på tanker og erfaringer!

PS: datteren min er av den rolige typen som ikke kaster seg utfor kanter :p
 
Jeg tenker ikke i utgangspunktet at det er en dårlig ide, har vurdert det selv, men ikke en riktig så høy seng egentlig. Men heller litt som dette:

KURA Vendbar seng, mørk blå, furu Lengde: 209 cm Bredde: 99 cm Høyde: 116 cm Madrasslengde: 200 cm Madrassbredde: 90 cm

Men det kan ha å gjøre med at jeg er usikker på om T hadde taklet å ligge så høyt uten å bli skeptisk eller falle ut. 
 
Disse er så fine synes jeg!

 
Takk for svar. Kjempefine senger det også! Planen var å ha kjøkkenkrok med bord og stoler under senga, så da bør det være litt høyde. Usikker på hva hun EGENTLIG vil synes å ligge så høyt da - selvom hun er tøff når hun ser på bilde :p
 
Jeg hadde syntes det var litt høyt oppe for en treåring, men det må jo dere vurdere selv :)

Kjekt for å spare litt plass da :)
 
Jeg synes det så litt høyt ut... jeg ville nok følt meg tryggere om hun var fire år, føler fire-åringer forstår litt mer og i hvert fall ikke ville finne på å falle ut... En fireåring er også flinkere motorisk til å klatre opp og ned selv. Så jeg ville kanskje ventet litt, babyen er jo ikke født helt enda og skal kanskje ikke flytte inn på rommet hennes med en gang han/hun er født heller? 

Ellers synes jeg det var en veldig god idé for å få utnyttet plassen! Kjøkkenkrok under hørtes jo kjempekoselig ut. 
 
Nei, jeg tipper babyen bytter rom rundt 6 mnd-alderen. Men litt av planen var å omorganisere hele rommet før babyen blir født for å få plass til en ekstra kleskommode, hylle til babyleker osv. Det tror jeg ikke vi får plass til sånn som det er nå. Vi hadde også tenkt til å male rommet, noe som er greit å gjøre når vi bare har ett barn å tenke på :) (og det gidder jeg liksom ikke gjøre når resten av rommet blir halvferdig).

Men dere har nok rett i at det blir høyt, selvom datteren min aldri begir seg utpå noe hun ikke vet er helt sikkert. Tror derfor ikke hun vil falle ned eller prøve å klatre ned uten hjelp. Opp er jeg ganske sikker på at hun vil klare. Får nok drøye den om ingen kommer med gode erfaringer med treåringer og loftseng ;) Takk for alle svar så langt!
 
Kom på nå at klatrestativene i barnehagene jo også er ganske høye, der løses litt av problemet med et mykt underlag. Kanskje en tjukk matte eller noe lignende hadde vært en idé?
 
Min 3-åring er ikke av den rolig typen, og i det siste har han falt ut av sengen ganske ofte. Jeg innbiller meg at slikt har mer med personlighet enn med alder å gjøre, så jeg aner ikke hva jeg ville gjort med et rolig barn. Sengen var tøff, og det høres veldig lurt ut med kjøkkenkrok under.
 
sånn har Theo, Det går veldig fint, den er jo  halvhøy, men han detter jo ikke ut av den så det er vell ikke noe større problem hvis den er høyere, du kan jo prøve med en madrass under så hun evt hadde detti mykt. De har jo veldig stor plass i sengen , skal godt gjøres å dette ut. Tror jeg hadde gjort det hvis jeg hadde dårlig med plass og skulle hatt en til. :)
 
Back
Topp