Lm81 sin Dagbok

Citrine

Forumet er livet
Augustlykke 2015
Dette er meg [:)]

Er en jente på 28 år fra nordland, men er bosatt i Tromsø sammen med min lille søte familie på 4:) (5 med min søster ;) )
har to barn fra tiligere,en gutt på 8år og en jente på 3 år.

Graviditeten kom litt brått på,og ca ett år for tilig...men ikke mindre ønsket av den grunn:)

Testet positivt 19 august[:D]
Men hadde ganske sikre tanker allerede den 11 august om at jeg var gravid,men ville vente å se siden syklusen min er helt hinnsides.

Fikk første symptomer i ca uke 3/4 :
  • Ømme bryster
  • Kviser på skuldrer og hals [:(]
  • Ganske kvalm! (ble det allerede første uka)
  • Kjempe trøtt
Unnfangelsen finner sted omkring:
19. juli 2009 [:)]
Hjertet begynner å slå:
13. august 2009 [:)]
Embryoet beveger seg:
6. september 2009 [:)]
Embryoperioden er slutt, du bærer på et foster:
13. september 2009 [:)]
Alle indre organer er ferdig formet:
Risikoen for spontanabort avtar:
27. september 2009 [:)]
Kvalmen avtar for de fleste:
4. oktober 2009 [:)]
Kjønnet begynner å bli tydelig (ikke på ultralyd):
11. oktober 2009
[:)]
Fosteret svelger og tisser:
25. oktober 2009

Tid for ultralyd:
1. november 2009 ,skal den 17 november[:D]
Du kan kjenne fosterets bevegelser:
8. november 2009 ,kjennt i noen uker[:)]
Fosteret begynner å få et søvnmønster:
22. november 2009[:)]
Fosteret begynner å høre:
13. desember 2009 [:)]
Ni av ti barn overlever om de blir født nå:
10. januar 2010
Mange fostre legger seg med hodet ned:
14. februar 2010
Svangerskapspermisjonen begynner:
23. mars 2010
Antatt termindato:
13-18. april 2010

Linker til filmer om graviditet og slikt[:)]

*foster som gråter

* 4d ulralyd i forskjellige stadier

*[link=http://v.youku.com/v_playlist/cr2318f1520260o1p0]"in the womb" dokumentar, innsiden av graviditeten anbefales[:)][/link]

[link=http://www.baby2see.com/contractions_timer.html]*Rieteller[/link]

1.Trimester[:)]
31.juli : 3uker  45kg
7.aug: 4uker    46 kg
14.aug: 5uker  46kg
21.aug:6uker   46,5 kg
28.aug:7uker   47 kg
4.sept:8uker     47,7 kg
11.sept:9uker   48kg
18.sept:10uker  -1 ca. 47kg 
25.sept:11uker   47kg
02.okt:12uker

2.Trimester[:)]
9.okt: 13uker
16.okt:14uker
23.okt: 15uker
30.okt:16uker
6.nov : 17uker
13.nov: 18uker
20.nov: 19uker
27.nov: 20uker
4.des: 21uker
11.des: 22uker  51 kg
18.des: 23uker  51,4 kg
25.des:24uker   52kg
1.jan: 25uker     52,7 kg

8.jan: 26uker      53kg
15.jan: 27uker   53,3 kg
[link=http://www.pregnology.com/pregnancy/04/13/2010]3.Trimester[:D][/link]

22.jan: 28uker  54,3 kg
[link=http://www.pregnology.com/pregnancy/04/13/2010](passert simen sin "terminvekt")[:)][/link]
29.jan:29uker  55,1 kg
5.feb: 30uker   55 kg
12.feb: 31uker  55kg
19.febr: 32uker 54,5 kg
26.feb: 33uker  56,5 (passert Ane sin "terminvekt")[:)]
5.mars:34uker  56,9
12.mars: 35uker 55,5
19.mars: 36uker 57,2
26.mars: 37uker 57,8
2.april: 38uker 59,2
9.april: 39uker
M.Termin 13 april Ul. termin18. april

Min August mnd  

4 August 4 uker

10 August ventet TR..men kom ikke:) ble heller kvalm i steden..

11August 5 uker

Hjertet begynner å slå:
13. august 2009

18August
6 Uker

19 August tok testen,og den ble positiv FØR jeg hadde lagt den i fra meg heheh[:D]

20 August var og hentet Søss på flyplassen,hun hadde vært i tyrkia og skal bo hos oss et års tid eller noe slikt.
på tur hjem fortlate jeg henne nyheten om nytt tantebarn:)  Blir bare mer og mer kvalm for hver dag som går..
håper den gir seg fort!

21 August ville ringe mamma og fortelle henne at jeg var gravid, jeg er bare slik at ikke kan jeg holde noe hemmelig for mamma,jeg takler det sååå dårlig[8D] men hun ble kjempeglad[:D]
er litt greit å ha noen som vet i tillfelle det går galt og har noen å prate med. men her satser vi allt for at ting bare går bra!

25 August 7 uker første legetime (ja litt tili:P ) fikk tatt blodprøvene,skrevet på svangerskapspapirene og pratet litt med legen ang svigersøss som ble født med 8 forskjellige hjertefeil om noe bedre oppfølging eller ikke. men fikk ny time den 15.09 så da skal vi gå litt nærmere inn på akkurat det.
Kjenner jeg er litt smånervøs,men krysser fingrene at alt er bra[:)]

26 August var å kjøpte meg sånn derre armband mot kvalme,svangerskapskvalme o.l  og di FUNKER [:D] litt merkelig å ha på seg,men hva gjør man ikke for å lette på kvalmen!?? så det vil jeg anbefale andre å prøve!
Kan jo ikke garantere at det funker på alle,men 154 kr er verdt å prøve synes jeg (kan alltids la minste jenta ha den etterpå for bilsyke :P )

27 August Sitter bare hjemme i dag sammen med søss å ser på allt som burde vært gjort her hjemme, baker brød men har mest lyst på frukt og yoghurt akkurat nå!
mannen er på TIL kamp og kommer ikke hjem for i kveld,så det virker som tid har jeg nok av me tanke på rydding :P
Er ikke noe kvalm etter jeg husket på å ta på meg armbåndene som jeg kjøpte en gang uttpå dagen i dag[:D]
Tror hjernen min har krympet kraftig etter jeg ble gravid, for fyyy hvor mye småting jeg glemmer nå om dagene!! blir nesten frustrert.. glemmer hvor jeg legger ting og hva jeg skal gjøre. kan ikke huske det har skjedd meg med noen av mine andre to svangerskap hehe (muli man glemmer det også hahah[:D] )

30 august I dag fortalte vi svigermor å svigersøster nyheten:) di ble ganske så glade :D
ganske lettet nå når det er åverstått hihi var litt nervøs for å høre hva di ville si,men det var jo bare råflått[:D]
Kvalmen er sånn høvelig under kontroll etter jeg kjøpte seabåndene,er kjempefornøyde! kan si at jeg har blitt kvitt ca 80% av kvalmen etter jeg bynnte å bruke dem.
Bare 15 dager til første offesielle svangerskapskontroll!! gleder meg [8D] !!! men synes så tyyydelig at når jeg var 7 uker sist, så hadde jeg en ganske synlig kul på magen når jeg lå på rygg,fyllte hele hånden min...men ikke nå :S klarer så vitt å kjenne noe der,bare øm:)
men d kaommer sikkert helt plutseligt :)

September  

01.09 : 8 uker
Merker at jeg blir bare mere kvalm og svangerskaps plagene kommer ryende innpå meg di siste dagene[:'(]
synses ikke det er noe skøy,men håper at di verste gir seg om noen uker.
I dag på BV står det at jeg er 8+1 men legen mente hver fredag skulle en ny uke starte..hmm..jaja får vel bare følge med her som det er lettest å holde oversikt over ukene[:)]

03.09: Har hadd en forferdelig magesmerte di siste dagene,vet ikke om det kommer av at jeg holder inn magen når jeg er ute blandt folk eller for at jeg spiser sånn ca ingenting om dagene..helt sikkert en blanding av di to tingene[:)]
bøler meg litt rar når jeg har på trange klær,magen er ikke mye flat lengre for å si det slikt!! heheh
så jeg er vel blidd en av dem som føler seg "småfeit" i beg. før magen virkelig vises.

Embryoet beveger seg:
6. september 2009 [:)]

09.09: Kjenner meg faktisk mer uggen enn på veldig lenge,brekker meg (ikke gjort det sålangt),vont i hode og bekkenet kjennes ikke bra ut i d hele tatt[:(] men krysser fingrene for at det blir med dette[:)]
Er bare 6 (!!!) dager igjenn til legekontrollen,ble oppfordret av svigerfamilien å ha ekstra oppfølging av fosterhjertet,så det blir spennende å se om det blir UL her snart![:D] håper i hvertfall at lillehjertet er bra <3 men det tviler jeg egentli ikke på.
Svigersøster ble født med 8 hjertefeil,så det er vel bare å være på den helt sikkre siden med litt bedre sjekk på den lille..
Hjemme her holder vi på å bygge ut leiligheten med ett såverom (jippi!!) og en liten spisestue, duvelig med gjennomtrekk i dag med masse plast stiftet rundt døråpningene og stiiiv kuling ,skal visst bli storm i kveld så DETTE blir spennende[:D]

11.09:
9 uker!!

Embryoperioden er slutt, du bærer på et foster:
Alle indre organer er ferdig formet:

15.09: 10 uker
Time hos legen ble min 2 svangerskapstime der[:)]
følte det bare ble sånn fort å ferdi med timen, for legen bare tok blodtrykket og spurte om formen var ok...skreiv søknad til JM om ekstra oppfølging. Så da får vi bare vente å se når neste time kommer..

16.09: jippi i dag er det et foster [:D][:D] og alle organer er ferdige!!!! dette går fremover

17.09: .....hmmm lurer på om jeg virkelig kjennte litt liv der inne i dag.. var som et lite svakt dunk inne i livmoren (kan jo være noe annet..) satt ikke å kjennte etter eller noe sånnt, men kjennte at det var en kjennt følelse i hvertfall:D spennende i hvertfall! for med sønnen min kjennte jeg i uke 15, jenta mi i uke 13 (men det var spark, kan ikke kalle dette spark,så langt derifra[:)] )

19.09:  i dag fikk en av mine beste venninner vite det, ble så glad:D var ikke planlagt at hus kulle få vite det,men det ble bare slikt:) hun var foressten med på jenta mi sin fødsel for tre år siden[:)]
akl høre med sabo om vi ska si det til resten av familien neste helg, sambo har bursdag da og er 11 uker på dagen...så vi får se;)

22.09:
11 uker[:)]

23.09: Har to syke i huset i dag...kjedeli:S
min kjære og sønnen min som har fått influensaen..håper for allt i værden at jeg skal slippe det! bare noen dager siden den verste kvalmen gav seg,så lysten på mini-spysyka frister overhode IKKE!!

24.09: æsj..nå ligger vi alle (unntatt ane som var syk i helga) slaktet sånn egentlig over hele leiligheta i influensa[:'(]
er så kjiiipt,akkurat blidd kvitt kvalmen,så får man influensa med et snev av spysyka inni bilde[&:] Får bare håpe det går raskt over!
Jeg og sambo skal ta kontakt med en gyn. her i Tromsø for å bestille privat UL. klarer ikke helt og roe meg ned om at allt er i skjønneste orden:) mulig man bare er litt påvirket av alle fine jentene som har takket for seg her inne i forumet i det siste...
håper i hvertfall at det ikke går lang tid før vi får time da:)

Risikoen for spontanabort avtar:
27. september 2009 [:)]

28.09:
bestillt UL time hos gyn.tromsø,kjenner jeg blir litt nervøs av alle stakkars som faller fra klubben vår nå..[&:]
ska kl 18:20, gru-gleder meg[:)]

29.09:
12uker [:)][:)][:)][:)][:)]

Var på UL i dag,og alt så bare helt perfekt ut[:D][:D]
bittelite hjerte som banket som bare det!!! En skikkelig villter krabat der inne i hvertfall, suttet på flere fingrer og pakket nesten hele hånden inni munnen (..hmm lurer på om h*n var sulten [8D] hihih )
Fikk ingen bilder,men lever lenge på minnene fra i dag.
Tok først innv.Ul der viste fostret seg og være 57mm og utvendig UL fikk han opp 52mm, det vil si at jeg er minimum 12 uker akkurat i dag,men han sa mellom 12+0 - 12+5. JUHUU er over di 12 ukene[:D][:D] slapper 100* mere av nå i dag enn i går!!

Oktober     

4.10: Kom hjem fra mini-tur til Sverge i dag,har vært i Haparanda og handlet masse på Ikea og er en
Lykkelig-blakk shopper som er kommet hjem til Tromsø[8D]
Shoppet en del møbler som vi manglet,litt julegaver og smågaver til barna.
I går og i dag har jeg kjent en masse liv i magen,kjennes litt ut som vibrasjoner med små dunk i livmora som kommer av og til,gleder meg mest til at di blir så tydelige slik at kjæresten min også kan få ta del i dette, og glede seg over sparkene som kommer[:)]
er bare litt over 6 uker ti UL!!! jei:D gleder meg til å få fastsatt termindatoen!

Kvalmen avtar for de fleste:

4. oktober 2009 [:)]

6.10:  13 uker!!![:D]
ååå fikk en kjempenyhet i dag at ei venninne skal også ha[:D] stortsett samtidig!!!
kunne ikkje fått en bedre start på dagen ![:)][:)]
Ellers så har kjennt liv nesten daglig nå di siste 5 dagene,men i går kjennte jeg det utenpå[:D] , ikke noe hardt,men akkurat nok til at jeg kjennte det i handa mi <3
Even ville prøve..hehe men nei. hadde ikke regnet med det heller,syns det igrunn er alt for tili å kjenne det utenpå så. men en uke eller to tror jeg min kjære kan legge hånden på magen å kjenne[:)]
men guuuu det er hærlig å kjenne lille nurket i magen!!
*forelsket*

8.10: Det sner det sner ...tiddelibom!!!!!!!!
nå er det helt hvitt ute her:D får lyst til å gå ut å leke med Ane:)
Skal ringe legen min kl 11 og høre hva som kan være med foten min:S 3 dagen jeg har vont i den,trodde først det kunne være bekkenløsning,men fant ut at det er kneet og like over ankelen jeg har vont. klarer bare å gå litt før smertene kommer.
hmmm...kan det kanskje ha noe med ikea-turen tro? fikk ekstremt vont i ankelen da,nesten som følelse av at den var bristet. ja får høre hva legen sier:)
Ellers tror jeg at det er rydding som står på planen i dag:)

** Legen min fant ut at jeg hadde bare overbelastet kneet og ankelen min heldigvis:)
er nok Ikea-shoppingen sin feil ja:P heheh
men endagått det ikke var blodpropp som han hadde fryktet først!

11.10:  I går kjennte jeg antydydning til bekkenl. etter masse styr hjemme med vask og rydding så jeg tror jeg skal starte med trening nå sånn veldig snart før det virkelig kommer!
kvalmen er mer eller mindre helt borte nå,men har enda spya på kaffe,grønnsaker og ellers det jeg likte kjempegodt før:P
og for èn gang i mitt liv har jeg mer lyst på farris med smak enn vanlig brus!! HURRA!!!!
Kjønnet begynner å bli tydelig (ikke på ultralyd):
11. oktober 2009
[:)]

ÅÅÅÅ jeg vil ha Seibiff!!!!!!!!
det eneste jeg har lyst til å spise nå om dagene er Baguette med ost,skinke og hamburgerdressing!!!!!

12.10:  gugg..mistet en stor bit av ei fylling i gårkveld[:@] HATER å dra til tannlege,men fikk time i morgen hos en som er flink med tannlegeskrekk-pasienter[:)]
Det mest spennende som blir er regninga[&:]

13.10: 14 uker[:D][:D]
ååå fikk hentet Angelsounden min i posten kl halv ett i natt,rett hjem og åpnet den. kjæresten min var den første som fikk høre siden jeg har hørt mine andre to fra før:)
men herreguuuud for en hærlig lyd når man endeli klarte å finne nurket sitt hjerte *I`m in looove!!*
H*n er skikkelig aktiv der inne, hørte når nurket vårt sparket i fra og forsvant til en annen plass flere ganger [:D][:D][:D][:D]
Fotbladet er 16mm stort nå så da er det ikke rart at man kan høre sparkene,et par ganger jeg kjente godt at h*n flyttet på seg (sikkert for vi "klemte nurket flat" der inne :P heheh )
*sukk* nå gleder jeg meg bare til UL den 17 november slik at vi kan se nurket igjenn[:D][:D]

15.10:  I kveld i halv 8 tiden  fikk jeg skikkelig "trykk" ned mot livmortappen med smerter,var lenge usikker på om jeg hadde kynnere i tillegg..men klarte ikke å kjenne noe hard mage. Kjente masse liv og hørte med doppleren at alt var bra der inne <3
Litt før kl 23 kjørte vi på legevakten ettersom det ikke hadde gitt seg noe og hadde vont i hode og var kvalm,var vont uansett hva jeg gjorde og det føltes ut som at noen pirket meg på/i livmormunnen[&:].
Kom inn og tok urinprøve,visste 2+ på både sukker og protein og litt høyere blodtrykk enn forje gang men hun kunne ikke se om det var noe galt heldigvis. Fikk bare beskjed om å dra til fastlegen min senest over helgen med nye urinprøver og legetime for å følge opp event. uvi[:'(]
skal levere prøve på mandagsmorgen. håper det ikker er uvi!!

20.12: 15 uker!![:D][:D]
Var innom legen i går med ny urinprøve,fikk bare beskjed om at di hadde funnetr noe og satt prøven til dyrking. måtte komme innom i morgen å få resultetet.

21.10:  Fikk resultet..var ikke UVI [:D] men lurer på hva i all verden det er da..siden det er bare en uke til JM time gidder jeg ikke å bestille ny legetime, må på akutten i såfall:S hadde 2+ med sukker i dag, men i helga sa hun at det var 2+ i protein,sukker og blod.. håper det ikke er noe fancy med meg[:)]
Jeg og søss satt å slappet av i dag på sofaen,tenkte jeg skulle finne frem angelsounden. MASSE rabalder og hjertelyd to plasser.. men tror den er samme jeg hører..hehe kankje h*n er tykk [8D]
ellers..leter infernalsk etter svangerskaps-dagboken etter simen!! finner den ikke[:(][:(] blææææ
og har hadd vont i hode i en og en halv uke nå..[:'(] lei!

24.10: Søss er 18 år i dag!!!!! GRATULERE!!

Nå har beina nå gått forbi armene i lengde, og slik vil det alltid være. Den lille spreller rundt og har fremdeles god tumleplass. De livlige bevegelsene blir stadig bedre kontrollert.

Var hos legen i går pga hauverken som ikke gir seg, får låv å blande paracet og ibux nå *puh*
i hvertfall frem til 3.trimester :)
han trodde hauverken kom av noe i bihulene,men hadde det ikke gitt seg i løpet av dager så måtte jeg ta kontakt igjenn.
I kveld skal jeg.søss og sambo (kanskje barna) ut å spise å feire 18årsdagen til søss,gleder meg!! :)

26.10: 
fikk vite i dag at di starter vaksineringa på gravide her i Tromsø på torsdagen..[&:] gugg føler meg dårlig nå..
men er vel 90% sikker på å ta den..tror jeg [8D]
er så usikker nå at jeg spyr snart!!!!
men av to vonder..er vel vaksina den beste!
sjangsen på at kanskje babyen skal få den etterpå er jo der også..og vet at jeg slipper aldri unna vanlig influensa til vanlig,så sjangsen til å få svineinflu. er jo stor her!
jaja skal til JM på torsdagen før vaksineringa starter..må høre hva hun har å si til den:)

29.10: I dag var jeg og sambo ho JM for første gang!![:D] Fikk broskyrer,skjemaer og alt mulig hos henne. Er vissnok så mange gravide her i Tromsø at hun hadde ikke ledig time før i FEBRUAR!!!
så her blir det legebesøk i to omganger etter UL..jaja.
blodtrykket var helt fint og urinprøven hadde ikke spor av noe i seg,for første gang! [:D]
Hjerdelyden lå på 140 i slag,h*n var ganske rolig så jeg tror det var noen som såååv <3<3
Litt senere dro jeg til byen og fikk tatt vaksina,så nå er jeg vaksinert :)

November

1.11: Tid for UL Vi skal den 17 november!!! Gleder oss så!!!!

03.11:

17uker[:D]

08.11:
Du kan kjenne fosterets bevegelser, kjennt siden før uke 12[:)]

09.11: Fikk tlf fra voldsoffererstatnings-kontoret i dag!!! er bare litt papirarbeid i gjenn så blir søknaden sendt inn[:)]
Han sa at det var blandt di verste sakene han hadde fått...så da skulle det vel være litt sjangs å få noe igjenn for alt vi har vært igjennom. Håper jeg!
Kjennt mye liv i det siste,kjenner tydelige spark når jeg legger handa på magen!! ååå det er så hærlig!!!
Hadde besøk av mamma i helga,laget mat og var å shoppet. kjempekoselig!
er bare 8 dager til UL i dag!!!! og 11 dager til vi reiser til vesterålen!!!!

11.11: wæææ æ må bære få ut kor patetisk å teit enkelte menneska e!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
klar ikke folk som e tvers igjennom patetisk, og innbiller seg at folk sla synes synn på dem bare fordi dem nekter å høre på alle vennene sine der og da..for å så havne som stakkars jente som ikke visste annet.. åh!!!!
Går ikke an å være såå bortreist i en slik situasjon,når man skal ellers være den store sterke tøffe jenta som ikke tolererer en skit av andre..nei vettdu!!!

17.11:  UL!!!!! og vi venter en liten Gutt <3[:D][:D][:D][:D][:D]
termin ble flyttet til den 18 april,str var helt fin nå. men tror jeg skal be om ny ul nærmere terminen for å sjekke at lillegutten ikke er for stor:)
Fikk noen kjempefine bilder,som jeg skal dele litt med familien. store å superklåre bilder!

21.11:  Kjørte til Myre,ble en laaang tur! men fy så hærlig det var å se familie og venner igjenn[:)]

25.11:  uups er kommen meg plutselig opp til 50,5 kg :O heheh

26.11:  spiste peanøtter (tror det kan være derfor) og hovnet opp rundt øynene,knallrød!  blir Lege i morgen...

27.11:  teite lege,gadd ikke engang ta blodtrykk!!!!! enda JM sa han måtte det..[&:] hoven rundt øynene er noe som kan sees til svang.skp.forgiftning. men fikk bare antihistaminer for å se om det ble bedre. hallooo det svir,og klør gjør det IKKE!
nei spiser ikke tabbisene,tar det heller med ro[:)]

Desember

1.desember: har vært en ganske så fin dag her,våknet til at det var helt hvitt ute[:D][:D]. Skulle på ppt møte nede på skolen til simen,men måtte sende sabo i steden,vært så forferdelig svimmel siden i går da jeg skulle legge meg og var det enda når jeg våknet[:'(] ! Har vært sånn småsvimmel i hele dag egentlig.pyton!
Var i byen sammen med søøs og shoppet,men som di siste dagene så har det gådd helt fint så lenge jeg går og styrer,men med èn gang jeg setter meg ned..er f** så vitt jeg kommer meg opp,bekkenet låser seg og er i super-smerter[&:],biter tennene i hope så jeg får til å gå litt..miner meg skummelt mye om bekkenløsninga..
Skal i hvertfall bestille legetime til i uke 23,så får vi høre hva legen sier om dette:)
(syns jeg vokser så utolig mye nå,magen er helt stramm).

14.deember: kontroll hos fastlegen min:)
målte vekta,blodtrykke og jærnlagret, alt så fint ut
51,5 kg
bl.trykket va fint
jærn var litt lavt. 10,8.

15.desember: fly hjem til vesterålen i dag, kjempefin flytur!
men har hadd endel ubehagelige kynnere etterpå,den ene somkom kjenntes det ut som at livmortappen skulle revne eller noe slikt [&:]
håper det ikke blir flere slike,for da spurter jeg til gyn på stk.nes for sjekk..!!!

24.Desember:
kjempefin jul hjemme[:)] sambo kom natt til lillejulaften og feiret jul sammen med oss.
fikk en kjempefin klokke hos han som jeg hadde ønsket meg,og hos barna og den lille fikk jeg armbånd med tre hjerter på,to var gravert inn navnene på barna mine og en var blank

28.desember: kjørte hjem til Tromsø i går,fin tur og fine veier:)
Jeg og barna var en tur i byen i dag,på tur hjem var det ei som kjørte rett i meg bakfra:/ skikkelig smell og det kjenntes knallgodt!
"heldigvis" var det en saab 9-3,så det ble mye mindre skader på bilen vår enn på hennes,der ble fronten knust.
Kjørte opp på legevakta etterpå bare for sjekk,hadde skikkelige ryggsmerter og stresset som fy[:'(]
Legen tok blodtrykk..som ikke merkelig var skyhøy,men sjekket ekstar om den gikk nedover og det gjorde den:)
hehe også skukke hun kjenne om det var godt med liv i magen..men nei,ingen reaksjoner der i gården...prøvde allt mulig og ingen dult eller spark kom. lyttet meg jm-stetoskopet men fannt ingenting,løp å hentet en doppler,jooda der var en fin hjertlyd inni der [:D]
(narkolepsi????hehe[:D])
etter det har det vært lite med liv fra lillegutt,men kjenner han snur seg innimellom der inne heldigvis:)

Januar 2010

3.Januar: Jah..der kom ryddekicke mitt[:D], startet med såverommene til barna,fikk kastet ut en hel søppelsekk med klær,leker og søppel (?!),begynnte med å sortere legoen til gutten..fyyy hvor mye smådeler det finnes..gruer meg til lillegull skal dra på oppdagelsesferd[&:]
Såver elendig nå om nettene..legger meg i ett tiden men kan fint ligge i 12 timer før jeg føler meg sånn høvelig opplagt..[:'(]

4.Januar: Jee ble ferdig med sorteringa av legoen!!! nå...er det bare resten av leiligheta som ser EXTREMT bomba ut som står for tur!!
VM i klesvask som venter,all julepynten skal ned..i allefall før helga (mandag i dag [:-])..ja man har noe å se frem til:) hehe
I natt ble det sannelig liv i magen min[:D], våkna i 6 tia med at sambo lå å kjennte på magen min <3 han sa lillegull turnerte så der inne hihi.
to opp litt over halv åtte,klarte å bli 10min forsen til legetimen min[&:] men fikk fiksa papirene til voldsoffererstatninga heldigvis:)

7.januar: Var på sjekk på fødne for blødninger og vonde kynnere. Alt var bra:) CTG i 20 min, hjertelyden lå fra 130 til over 160 hehe[:D], masse liv og spark fra den lille. hadde et par kynnere,var vel på ca 19% sa sambo..huff å slike skal opp til 100%[&:][:'(]
Tok et par urinprøver,en som dem stixa,fann litt blod og protein. så jeg fikk "kinderegget"[8D], tre ting i en pose: vaskeservietter,komm til å samle urin (det jeg klarte, etter det bare var 30 min siden forje urinprøve[:)]) og et rør man skulle helle dette oppi,som skulle til dyrkning. skal vel ringe etter en uke for å få svar på prøven.
Pratet med en kjempehyggelig JM og student. fikk beskje at jeg skulle komme inn med en gang jeg enten hadde blod,harde kynnere eller nedpress. siden jeg er conisert. [:)][:)] endelig noen som tar meg på alvår!!
Legen var innom for en samtale,men ville helst ikke "rote oppi der" når det først hadde roet seg ned. så det får bli en sjekk på lengda av livmortappen neste legebesøk.

11.januar: mye kynnere,og bekkene har låst seg på høyre side[:'(][:'(][:'(] krysser alt for at det skal gi seg snart! glarer max 2 timer med gåing nå.. men ellers så driver vi på med fyll opprydding i allt av saker her hjemme[:)] ser kaotisk bomba ut,men er jo så gått når man er ferdige og allt er ryddig og på stell! jeiii!!!!
I morgen skal noen jenter møtes i byen på Grunder for en kaffe,det blir spennende...[:)]
53,5 kg i dag[:)] opp 7,5 siden jeg ble gravid. ganske fornøyd ja[:)]
wiii Står i dag at 9 av 10 barn som blir født nå åverlever Milepæl 2!!!!!!

12.januar: Var på treff i dag, vi var 6 kjempekoselige jenter fra tromsø som satt å skravla fra kl 12 til 15.30 på Günder[:D].
kjempeartig å treffe andre gravide jenter herifra:) !!
Stakkars søss som satt syk hjemme og var barnevakt da[8D],men guu det var godt å komme seg litt ut fra det rotete hjemme her. Gleder meg jo til vi får system på alle tingene her:)

15.Januar: vært i Byen i dag sammens med Nina (Nattlys), kjempekoseli å slå i hjæl tid sammen med henne[:)] Mocca Mocca Mocca!!!!! namnam[:D][:D]. fått avgårde søknaden til engangstøtta,jippi!!! nå er det bare alle di andre papirene som er igjenn jah..
Ellers va  å kjøpte ny printer/scanner. så nå er den printing av simen sine babybilder som står for tur!
Og i kveld skal jeg,sambo og barna ut å spise <3 gleder meg!!

16.januar: 27 uker i dag!!!!!!!!!! wæææ hvor fort tiden går[:D]
får nesten panikk her,trodde liksom at dette skulle gå skate,men neiiida!!!! heheh
tenk at lillebebisen er rundt 1kg nå

20.januar: Var på Treff i går:) såå koselig,skravla å flirte så mye at jeg ble dautrøtt da vi kjørte hjem :P heheh
Vi var 2 fra april,ei fra mars og ei fra mai forumet , og ei fra FB .  nei dette håper jeg at vi kan fortsette med,for noen så koselige jenter er det nok ikke mange av :)
Ble selvfølgelig en goooo del baby/mage snakk..men hva annet forventer man av et magetreff[:D] er jo en selvfølge!!!![:D][:D]
La meg for en gang tilig i går,men våknet i dag med vanvittige smerter i et kne[>:], og samme kne som jeg alltid blir plaget med[:@]. la meg ned å såv et par timer til og vipps der var foten min bra!!!
Så jeg har i hele dag ryddet,vasket klær/kopper (eller det var det vel oppvaskmaskinen som tok seg av [:D]) støvsuget og sortert litt flere babyklær etter ane..som jeg fant ut var brukelig til en kommende liten gutt
Er bare å få siste mutter til vogga, så er den oppe i stua:) *sukk*
Ellers har jeg prøvd å bli litt klokere på hvilken speilrefleks kamera jeg vil ha..(ble ikke klokere) og hvilken vogn vi burde ha..( ikke bedre der heller[8D])...sååå vi får vel bare se da[:)]
Skal lage kyllig og ris når sambo og søss kommer hjem,så får jeg se om jeg rekker en snartur til Europris..må ha ny vaskebøtte. den vi hadde kasta jeg etter forje spy-runde i huset [:'(][:)].. vil ha en lilla en hihihih

22.januar: JIPPIII 3 TRIMESTER!!!![:D][:D][:D][:D][:D] *Gratulere til babyen [;)]*
I dag har jeg bare feiret med masse isbiter,vaska litt klær og scrappet litt kort til valentine-runden her inne.
Tenkte jeg skulle hive meg til å sende til et par av venninnene mine i samme slengen[:D]
Fikk se sola så heeelt i toppen av fjellene her i dag,nydelig syn!! Våren er nær jeiii.
I går laget jeg taco til oss,og for første gang på..hmm..ja vet ikke hvor lenge hadde barna lagt seg FØR vi laget mat!
Var litt blandede følelser..hihi syns det var litt fælt at vi voksne skulle kose oss uten barn da. Men det var behagelig å kjempekoselig!
Ane og Simen fikk Pizza til kvelds så jeg skal vel strengt tatt ikke ha dårlig samvittighet akkurat:)
moccamoccamocca..må ha mocca i kveld kjenner jeg..og røde epler[:D]

Blææ får knallharde kynnere nå om dagene,bare jeg gjør en liten ting som å bøye meg[:)][:'(]

25.januar: Kontroll i dag,siste time hos Legen min:) (hyggelig,men det er jo noe heelt annet å være hos JM[:)])
Det meste så helt fint ut, BT var steget litt men ikke mye,u.prøven viste spor av litt protein og sukker[&:] Må tilbake for å ta en sånn glukosetest[:'(][:'(] har hørt hærlige rykter om at den er fæl!
hjertelyden lå på 143 <3, god bevegelse og sf- lå akkurat der den skulle:)
Snuppa mi ville så gjærne være med inn til legen,fulgte nøye med på alt legen gjorde..og spurte om nesten alt hehe[:D]
Fortalte at babyen i magen skal hente Sarina (!! som hun har kallet babyen siden uke 11 ) og sa at det måtte bli en jente..for at hun hadde jo en bror joo...hehehe søta mii

26.januar: blæææ var hos tannlegen i dag (endelig knødd meg avgårde!)
reparerte en tann som knektes under en operasjo,joooda den var det blidd så dypt hull i nå at den må rotfylles og legge krone på[:@][:@] AT jeg ikke lærer!!! fans tannlege-skrekk!!!!
så nå må to tenner rotfylles,blir så dyrt dette[:(][:(] HATER tannleger!!
Da jeg var ferdig der hadde sambo shoppa baby-utsyr for *kremt* 17tusen!!! hehe men nå har vi da alt som trengs,bortsett fra småting da:) (skal i ønskelista til familien hehe)

28.januar: Var så dårlig i går at jeg kom meg ikke avgårde for å ta den glukosetesten,så det måtte jeg gjøre i dag. Gruet meg såå til å drikke det skvipet,men det var ikke SÅ ille som jeg hadde trodd[:)]. Smakte og så ut som utvanna melisglassur.
Satt på legekontoret i 2,5timer..helt i ro..har ikke tall på hvor mange blad og aviser jeg leste på den tiden hehe. måtte inn hver time å ta blodsukkret.
det jeg er mest spennt på er når får jeg liksom vite svaret på prøvene???!!! tror jeg må ringe legen i morgen for å høre,skal jo ikke på flere kontroller hos han nå (hun sa at jeg fikk vite svaret  på neste time[&o] ).
Og i kveld var jeg og sambo på Teater sammen med Nina (Nattlys) og saboarn hennes. så på Chet Bakers, min jomfrutur som kulturell på teater[:D],og angrer ikke! for den var råbra!
Lillingen i magen stakkar har da hadd en aktiv dag hehe,først en stor dose sukker..som varte!, så en tur på teater med mye lyd og styr,stakkars skvatt hver gang volume kom litt opp[:D][:D]!.
har ikke tall på hvor mange kraftige kynnere som kom,men det var nesten som jeg begynnte å lure på hva som skjedde. sikkert pga alt styret i dag[:)]
Dessuten,jeg er en lykkelig eier av et nytt speilrefleks kamera!!![:D] wiiii
29januar: oioioioi!!! 29 uker i dag!!!! hjelpes..er snart bare en lite brøkdel igjenn av svangerskapet jo!!![:)]

Februar...2 mnd igjenn!!!!!

1.februar: Måtte en snartur på UNN i dag/kveld.
startet med et skikkelig "riv-tak" i ettermiddag. Minnet meg skremmende om en rie,bortsett fra at magen strammet seg ikke.
Tenkte det bare var babyen som kanskje var på tur ned i bekkenet (ingen av di andre to festa seg før fødselen så jeg har 0 peiling på om man kjennes sånnt[:)]). Da vi kom hjem i halv seks tia hadde jeg hadd et par til av disse takene i ryggen,ble litt bekymret og ringte mamma for å høre om det kunne være hodet som festet seg. Men fikk bare beskje om å heller ringe UNN for slike smerter skulle man ikke ha!
Da vi kom på UNN ble vi møtt av ei kjempekoselig JM, fortalte at jeg hadde 6-7 slike smerte-tak fra kl 4-9,fikk på CTG som jeg lå med i ca 30 min.
Hjerelyden var perfekt men den registrerte masse kynnere,noen opp til 34% [&:] kjennte jo dem.. blæææ! huff åsså må vi opp i 100% gugg..[:'(]
Vel ble hentet av lege for å ta en ul av babyen og l.m-tappen for å se om det var noe på gang.
Livmortappen så fin,lang nok og lukket[:D]
Babyen hadde det supert,gått med fostervann,var ca 1500 g allerede[:-] og ingentvil om at det kommer en liten GUTT[:D][:D]. svære greier han eier der inne[;)].
vel ble sendt hjem med beskje om å ta det med ro.

2.Februar:
Noe jeg kan skrive under på,for så snart jeg gjør litt her hjemme eller er på butikken så river det i ryggen igjenn!!
NEI noe tili fødsel skal vi ikke ha her i huset!! for jeg er ikke klar[:D] så her skal det roes ned!

6.Februar: I går var jeg 30 uker!!!! wiii tiden går sykt fort!!![:D]
"feiret" 30 uker med å slite meg heelt ut..ikke lurt! for det kan jeg låve at det kjennes i dag!!!
Hadde jeg bare lest det som står på forsia mi inne på BV :Hei igjen lisa I dag er det lørdag 6. februar, og du er 30 uker og 1 dag ut i svangerskapet. Det er 10 uker og 1 dag igjen til din termin, søndag 18. april.   Maks størrelse på bildene du kan laste opp er 4 MB.

Tre fjerdedeler unnagjort! Det er litt av en investering som ligger i ukene bak deg. Om ikke lenge får du møte den lille du allerede har blitt så godt kjent med. Bruk tiden lurt, og hvil så godt du kan.
Neii så jeg har såvet som en stein fra kl 0100 i natt til kl 1300 i dag..kjennes ut som at hele kroppen min er mørbanka!
Tror ikke jeg skal være så lur igjenn hehe[:D]
så dagen i dag skal gå til herr.Avslappning..[;)]

17.Februar
:  æsj..fådd mitt tredje munnsår nå[&:] ikke finner jeg salva..som sikkert sambo har med seg...
får bare sitte hjemme i 14 dager å se ut som et herpes-vrak hehe. For ikke fan om jeg tar meg en tur ut blandt folk som dette her..
Var hos JM den 11 å spurte hva jeg kunne bruke,hun regnet med at den på apoteket siden det var bare lokalt. men måtte regne med at jeg kunne få oppblussing i munnsår nå når jeg går gravid[:@].
Ellers kunne jm fortelle at det var en liten gutt i magen her,trengte ikke bekymre meg over at han skulle bli så stor[:)].
når jeg ser på helsekortene til alle tre,så er denne lillingen minst av alle, ligger rett under/på den røde streken[:D].
Legen sa på Ul at det var gått med fostervenn så da har vel jm rett i at lillingen er en liten gutt:)

Ellers så har jeg vasket føste maskin med babyklær:D åå så gått å har startet med det siste! gikk gjenom klærene for å se hva vi mangler,ikke så mye men litt sparkebukser,strømpebukser og sånner ting.
Startet med å rydde på sånner plasser jeg sikkert ikke har overskudd til etter fødseln..å jett hva jeg fannt[8D] noen knagger jeg har letet villt etter i snart et halvt år!!! hehe det lønner seg å rydde...[8|]
Nei nå skal jeg knaske litt isbiter å bli kvitt kvalmen  som jeg fikk av varmen her inne[:)]

21.Februar:  Jei 14 dager akkurat til jeg er høygravid!!!!![:D][:D][:D][:D] wow tiden går jammen fort nå!..bare 54 dager igjenn...hoff..har plutselig masse å gjøre før April kommer[8D].
Startet så vitt med Bringebærblad-kapsler, startet med èn om morgen og èn om kveld føste uka (31). fannt ut at kvalmen ble borte[:D][:D]
Nå i uke 32 tar jeg 2 på morran og en på kvelden. tok ikke i går,hadd så mye kynnere at jeg nesten ble bekymret hehe. skal ta to i kveld har ikke tatt noen i dag heller så. Blir spennende å se om dem hjelper.
Lillegutt er super aktiv..nesten for aktiv til tider,vonde spark og er kommet helt opp til puppene[&:].. sa til sambo i dag at sparker han litt feil får jeg hjertestopp hehe.
Fått litt mere vann i kroppen di siste dagene,håper det bare blir med dette.

28.Februar: I dag er Gumor sin "lille" gutt 11 år!!! GRATULERE!!!![:)]
Ellers så våknet jeg av to bråkete barn..søndag!! hehe
skulle stå opp men tror jeg forstrakk noe i livmora,for fy hvor vont det er på en plass øverst..kjennes ut som den var på tur å revene[:'(].
men kjenner at hodet eller stompen ligger akkurat der (laa det være lillestompen!!) så det blir vel litt ømt da uansett.
I dag er det påskevær,lurer på om man skal driste seg en tur ut i finværet hihi.

Bilder:

[link=http://www.dollielove.com/][/link]

Tenk å bære en spire i seg,
en liten spire som vokser og blir til liv
tenk å få kjenne det første livstegn
en liten fot som sparker
en hånd som famler i mørket
en gang skal foten trå i vanlig jord
en dag skal den vesle handa ligge i min

Tenkte du aldri kjære mor, den gang du ble gravid. da ble vi lenket sammen, og du følte det ble liv. i alle drømmer om meg, hvor du planla alt så vel da du merket at jeg sparket , da du la deg hver enkveld. Tenkte du aldri, kjære mor, at kanskje jeg la planer og... at jeg valgte helt på egenhånd, en mor å stole på. en mor som luktet søtt og hadde silkemyke hender. en hjelpsom, kjærlig skapning som kjærligeht meg sender Tenkte du aldri, da du planla å få meg. at jeg lette blant mange og til slutt fant jeg deg. og da jeg lå i dine armer, og du kikket ned på meg, da var jeg kjempe lykkelig fordi jeg valgte deg

Hei mamma..
Ville bare si at jeg er her. 
Kjenner du at jeg sparker litt i deg? 
Håper det ikke gjør vondt, jeg vil bare gi beskjed om at alt er bra her inne... 
Av og til glemmer jeg meg av, å sparker deg kanskje ikke på en stund. 
Da er det bra at du dytter litt i meg så jeg får si ifra at alt er fint. 
Jeg skal ikke sparke deg mer når jeg kommer ut, mamma, jeg lover! 

Unnskyld for at jeg gjorde sånn at du ble kvalm, mamma... Jeg gjorde det ikke med vilje... 
Skulle ønske jeg kunne trøstet deg når du kastet opp og var dårlig. 
Jeg er glad for at det endelig er over. Jeg er også lei meg for at bekkenet ditt gjør vondt, mamma... 
men jeg må jo ut, og det er ikke plass til at jeg skal komme meg gjennom. 

Jeg syns det er dumt at du blir trøtt og sliten av å ha meg inni magen, men jeg har ikke så mye energi, mamma, 
så da må jeg låne litt av din, og det er ganske slitsomt å bli til en baby skal jeg si deg. 

Jeg tror jeg får den beste mammaen i hele verden... 
En mamma som går gjennom 9 måneder med vondter bare for min skyld. 
Og som i tillegg sier at hun gleder seg så masse. 
For jeg har hørt at du og pappa snakker om meg, og at dere allerede er glad i meg og gleder dere til å treffe meg. 
Jeg er så glad for at du har pappa... 
Snille pappaen min som trøster deg når du gråter uten å helt vite hvorfor. 

Hjelper det viss jeg kiler deg litt?? 
Blir du glad da? For jeg hører at du plutselig begynner å le litt når jeg beveger meg... 

Vi må være flinke å hjelpe hverandre gjennom fødselen, for jeg tror det kommer til å være ganske vondt for begge. 
Men så når vi får se hverandre å ligge tett inntil hverandre så blir alt bare bra igjen!! 

Alt vi har å se frem til du og jeg, mamma...

En murrende smerte som stadig blir verre.
Nå er det for sent å angre desverre.
Engler i hvitt som prater og trøster,og tørker min panne og kommer med løfter:
Om en liten stund, er dette over,og du ligger der lykkelig og såver.
Jeg tror ikke noe på det du sier,for kroppen min rives og slites i rier.
Alt eksploderes i flammende rødt,et svalt lite skrik...vårt barn er født!!

Utstyrslista mi:

[:)]= har/fått/kjøpt
X=Trenger ikke/enda

*Vogn:
[:)]Duo/combi vogn
[:)]Myggnetting
[:)]Regntrekk
[:)]Stelleveske

Annet utstyr:
[:)]Sprinkelseng
[:)]Vogge

[:)]Lekematte/pledd                                           
[:)]Bilsete med base
[:)]Vippestol

[:)]Kommode /Stellematte/Stellebord

[:)]Bleiebøtte
[:)]Tåteflasker
Brystpumpe
[:)]Smokker                             
Solskjerm til bilvindu
XReiseseng
xBaby call 

Tekstiler:

[:)]Laken til vugge
[:)]Himmelnett med stativ

[:)]Lammeskinnspose          
[:)]Stellehåndklær

[:)]1Sengetøy (80x100)
[:)]2 Sengetøy (65x80)  

[:)]Vaskekluter
[:)]Helsetepper
[:)]Voksipose
[:)]Dyne  (65x80)
[:)]Tisselaken
[:)]dyne (80x100)
[:)]Laken til seng
Lammeskinn, korthåret 
Sprinkelbeskytter
[:)]Gulpekluter/gaskluter
Siklesmekker
Badehåndklær
[:)]Tepper/pledd

*Klær:
[:)]Bodyer
[:)]Bukser
[:)]Sparkebukser
[:)]Sett (jakke+bukse)
[:)]Sokker
[:)]Luer
[:)]Stømpebukser
[:)]Hentesett
Ull bodyer
Ull strømpebukse

Stellesaker:

[:)]Neglsaks
[:)]Sinksalve Inotyolsalve
[:)]Febertermometer
[:)]A-creme
q-tips
Dentanox

[:)]Bleier
[:)]Babyolje
[:)]Våtservietter/kluter
[:)]Jordnøttolje

*Til mor:
[:)]1AmmeBH til sykehus
[:)]ammeBH
Ammetopp

[:)]Ammeinnlegg, ull / Ammeinnlegg, papir
[:)]Brystvortekrem

Huskeliste over sykehusbagen

Til mamma:
- HELSEKORT!
-
Sokker (ullsokker)
-2-3Gode bukser
-
Amme BH'er
- Store truser (hipster/boxer)
- Nattklær
- Morgenkåpe
- Klær til hjemreise
- Slippers/tøffler
-
2-3Sinlgetter/t-skjorte
Genser /tynnjakke til å ha inne

Toalettvesken:
- Tannbørste og tannkrem
- Linser/briller!
- Sminke
- Store saba bind /nattbind
- Hårbørste, strikk
- Shampoo og balsam
-hudkrem
- Lypsyl
- Håndkrem
- Ammeinnlegg Ull og vanlig
- Deodorant
-Pinsett
- Hårføner

Annet utstyr:
- Fotoapparat
- Mobil og lader
- Dagbok for å skrive opplevelser og forløp i

- Kortmappe og almanakk
- Bok til å lese i
- Videokamera

Til babyen:
- Hentesett
- 2 sett med klær
- Klorevotter
- Lue
- teppe til hjemreise
- Sokker
-Bleier

Til pappa: (til dem som skal overnatte)
- 2-3 T-skjorter (greit og ha litt bytte)
- Lesestoff
- Deodorant
-Tannbørste

Til fødselen:

- 2 flasker med drikke
-grovkjeks
- Sjokolade
eller noe annet til å få energi

Mars 

1.MARS!!!!!!! wiiii bare denne mnd igjenn her med mage (vel 46 dager da menne[:D][:D][:D][:D] JIPPI!!!!

3.mars: Ugg..lillingen har nå i tre dager prøvd å snu seg til hodeleie..men det stopper opp i nesten tverrleie[:(], skitvont!!! får rie-lignende smerter takvis i ryggen når han prøver..tar sats i nervene!?[8|][>:][:D] hehe
huff glad jeg skal til JM i morgen,vil ikke ha han i sete leie akkurat!
tar nå 6 kapsler per dag, merker at kynnerene blir sterkere[:D] ikke smertefullt med gått å kjenne at det jobbes! hihi[8D] så nå gleder jeg meg til første rie!!!
så fremst hodet ligger ned da!
I dag ble jeg plutselig barnefri..og UTEN bil!!!! what! [:@] jaja gått å være hjemme i et stille hus også[:D]

6.Mars: Var hos jm den 4, fikk bekreftet at han hadde plassert seg litt vell gått i seteleie.[&:]
Fikk i allefall en ekstra time i slutten av mnd for å se om han har hadd vett til å snu seg hihi, får bare krysse fingrene på at han skal klare det..for det virker som at plassen er minimaaal nå der inne!
Jm syns det var litt artig at man kunne kjenne konturen av hele babyen nå[:)]
BT lå på 127/70, ingen spor i urinen[:D], litt vann i kroppen (skulle bare mangle..6 uker igjenn bare)
135 i puls på babyen   og alt annet så perfekt ut!! [:)] Ligger akkurat på den røde streken .
Hørte med henne om bringebærblad-kapslene, hun syns det var bra jeg tok dem:)

16mars: Da har lillingen snurra rundt et par omganger siden han fikk teket på det[8|]..litt småstressa,men samtidig ikke. vet jo nå at han kommer seg rundt i allefall[:)]
Hadde nå bare babyene mine festet seg..men neiida, ingen som jeg har fått har festet seg før riene stertet.
så da regner jeg med at det ikke kommer til å skje denne gangen heller[:)]
Kjøpt meg ny boks med kapsler, har kjennt at di dagen jeg ikke får tatt dem så er det så vitt kynnere i bildet,men på dager jeg har spist så kommer dem hyppigere og mye sterkere. til tider "river" det nedi/inni der[:)].
Får simen til å ta masse omega3 nå..i håp på at han skal bli bedre,om ikke med begge ting så i allefall med en av dem. kjempeflink å svelge kapsler,store var dem og!!!
Torsdag skal jeg til JM igjenn,får høre  litt mere da om leie og slikt. må huske på å nevne at jeg har bestillt modningsakupunktur den 21:)

25 mars: vært på aku og jm time  denne uka[:)]
tirsdag var jeg på modningsaku. samt vending . fikk også nåler pga vann i kroppen. lillingen styra som fy hele den dagen,onsdag tror jeg han såv seg gjennom,men tror sannelig han har snudd seg nå!![:D][:D]
JM var nesten sikker på hodeleie,men ikke 100% siden det var noe oppe også som var hardt..så da blir det ul onsdag den 31 mars.
sier jo ikke neitakk til å se lillegullet en gang til før han kommer så får man bare krysse fingrene på at det er hodeleie om en uke:)
i morgen skal jeg på modningsaku for andre gang. blir spennende!! også reiser barna på påskeferie hjem til min kjære mamma og pappa i en uke,slik at jeg kan slappe av og kose meg litt før babyen kommer[:D]

30.mars: OH MY!!!! har gådd opp 2 kg på under èn uke nå!!! 59 kg!!! hallooo har aldri vært så høyt oppe jo :P heheh

i morgen skal vi på UL[:D], her turnerer han så fælt at jeg aner virkelig ikke hvordan han ligger! blir spennende å se om hodet er nede i morgen[&:] håååper!!!!
skal også på aku..tror det blir min siste,for nå har jeg så masse kraftige kynnere at jeg tror det holder[8D]

Back
Topp