Livredd kulissesniker...

Jegviljegvilmenvifårdetikketil

Venter på å komme i gang med IVF! :)
Septemberlykke 2016
Hei alle!

Har sneket i kulissene i noen dager nå, men ikke helt turt å ta skrittet inn hit... Har nå fått en hel haug med positive tester, men etter å ha mistet altfor mange ganger så er jeg litt redd for å bli med i en ny terminklubb igjen!

Håper veldig på at jeg får lov til å være her frem til juni denne gangen, men ble skikkelig bekymret over hcg-stigningen i dag... La ut spørsmål på prøver-siden, men tenker at dere her inne har mer peiling og kontroll! :)

Jeg tok en digital i dag og fikk positiv, men kun 1-2... Er 4+1 i dag, så nå burde den jo vært 2-3! Og synes ikke det har vært så mye stigning fra søndag morgen og til i dag på CB+ heller!
5eamxl.jpg

Har fått positiv BT fra torsdag i forrige uke, og har vært fin stigning på testene, selv om jeg stort sett har testet 2 ganger om dagen... Og selv om bt-testen i dag ikke hadde tørket enda når jeg måtte dra på jobb, så synes jeg at den også så svakere ut enn den nest nederste (som er fra i går tidlig)...
309solh.jpg

Har hatt en ex-u før, og er livredd for å miste den siste egglederen også! Endte opp med å stikke innom fastlegen på vei til jobb, og fikk lov til å ta en hcg-prøve der! Får ikke resultatet før i morgen etter 12.30, men greit å få en eksakt måling...

Er det forresten noen av dere som har fått 2-3 på CB som har demontert testen og sett styrken på stripsene? Lurer veldig på hvordan min ligger an til å få 2-3...
90q6qc.jpg

Uff, er så utrolig stresset og redd for at det ikke går veien denne gangen heller! Veldig takknemlig for alle råd! :)

Hei! Jeg har hatt det akkurat likt!

Jeg fikk 1-2 på CB når jeg var 4+3 og 4+5. Når jeg var 5+0 fikk jeg endelig 2-3.
Har også stusset litt over dette, men fikk ikke noe som helst utslag på stripstest før jeg var 4+2(17dpo).

Det jeg tenker er at vi er forskjellige, og at stigning er varierende. Jeg vet heller ikke hvordan det var sist svangerskap, da var det ikke planlagt og første test viste 3+ og jeg var da 7 uker.

Jeg har overbevist meg selv om at så lenge jeg har symptomer og ingen blødning er det normalt. Skal selvsagt teste en gang til, i helga for å sjekke om det da viser 3+ :)
Tror ikke det er så farlig at den ikke er så høy som vi forventer, men at det viktigste er at den stiger :)

Har også lest litt rundt om at mange mener ukesindikatoren bare er bull.. Den viser forskellig fra test til test på samme person, så det har jeg trøstet meg litt med.

Håper at du får litt ro i kroppen, du er ikke alene om dette :) håper du får raskt svar fra målingen hos legen!!

Her er min demonterte.
Begge fikk jeg 2-3 på.
Nr 1 var jeg ca 4+1 og nr 2 var jeg ca 4+5.

Vedlegg

• IMG_20151013_115657.JPG
    IMG_20151013_115657.JPG
    195,4 KB · Visninger: 74
Men de CB ukeindicator er vel fosterets alder så i uke 4-5 er det ikke rart å du får 1-2?? Eller tar jeg feil?

Hei! Jeg har hatt det akkurat likt!

Jeg fikk 1-2 på CB når jeg var 4+3 og 4+5. Når jeg var 5+0 fikk jeg endelig 2-3.
Har også stusset litt over dette, men fikk ikke noe som helst utslag på stripstest før jeg var 4+2(17dpo).

Det jeg tenker er at vi er forskjellige, og at stigning er varierende. Jeg vet heller ikke hvordan det var sist svangerskap, da var det ikke planlagt og første test viste 3+ og jeg var da 7 uker.

Jeg har overbevist meg selv om at så lenge jeg har symptomer og ingen blødning er det normalt. Skal selvsagt teste en gang til, i helga for å sjekke om det da viser 3+ :)
Tror ikke det er så farlig at den ikke er så høy som vi forventer, men at det viktigste er at den stiger :)

Har også lest litt rundt om at mange mener ukesindikatoren bare er bull.. Den viser forskellig fra test til test på samme person, så det har jeg trøstet meg litt med.

Håper at du får litt ro i kroppen, du er ikke alene om dette :) håper du får raskt svar fra målingen hos legen!!
Tusen takk, Elisabetti! Det hjalp veldig! Har jo hatt en fin og tydelig stigning frem til nå, men har mistet så mange ganger før at jeg er redd for at den gode trenden har snudd... Håper også veldig på rask tilbakemelding på hcg, og synes det var lenge å vente til i morgen.. Forhåpentligvis stiger den som den skal, og at vi får et etterlengtet lite gull i juni! ❤️

Her er min demonterte.
Begge fikk jeg 2-3 på.
Nr 1 var jeg ca 4+1 og nr 2 var jeg ca 4+5.
Min kontrollstrek var så utrolig sterk, og sterkere enn hva den har pleid å være... Synes det ikke var sååå stor forskjell på teststrekene våre på din 4+1 test.. Håper veldig på at den blir 2-3 i morgen! :)

Men de CB ukeindicator er vel fosterets alder så i uke 4-5 er det ikke rart å du får 1-2?? Eller tar jeg feil?
Det er vel ikke helt krise med 1-2 enda, men har hatt så dårlig erfaringer med sen hcg-stigning og mange tidlige sa-er og kjemiske, så i sammenheng med at BT kanskje så litt svakere ut og dårlig stigning på CB+ ble jeg litt panisk... :(

Min kontrollstrek var så utrolig sterk, og sterkere enn hva den har pleid å være... Synes det ikke var sååå stor forskjell på teststrekene våre på din 4+1 test.. Håper veldig på at den blir 2-3 i morgen! :)

Det er vel ikke helt krise med 1-2 enda, men har hatt så dårlig erfaringer med sen hcg-stigning og mange tidlige sa-er og kjemiske, så i sammenheng med at BT kanskje så litt svakere ut og dårlig stigning på CB+ ble jeg litt panisk... :(

Jeg var nok heeelt i grensa på å få 2-3 tenker jeg, for jeg synes våre streker ser veldig like ut. Var ganske skuffa da jeg fikk 2-3 noen dager senere, men nå som jeg åpnet de ser jeg jo at stigningen er helt fin. :)

Jeg var nok heeelt i grensa på å få 2-3 tenker jeg, for jeg synes våre streker ser veldig like ut. Var ganske skuffa da jeg fikk 2-3 noen dager senere, men nå som jeg åpnet de ser jeg jo at stigningen er helt fin. :)
Du ga meg veldig håp nå! Veldig godt å høre at du synes de lignet!

Får jo vite eksakt hcg i morgen, men klarer ikke å la være å tenke på det for det... Prøvd i to år nå, og om under 1 uke skulle vi egentlig hatt et barn på 1 år hvis ikke lillegullet hadde vært plassert i høyre eggleder... :(

Så nå har vi vært igjennom ICSI på st. Olavs og har vært skikkelig håpefulle, men blir jo en ekstra stor nedtur hvis det ikke går... Ekstremt kontrollfreak og testetøs, så det er jo kanskje ikke det mest heldige i en situasjon som denne! :bag:

Jeg ser stigning her. Det går jo sakte i begynnelsen. Ikke stol for mye på CB digital, det er bare en indikasjon, langt i fra noen fasit. 1-2 er jo også helt normalt så lenge du er 4+1.

Jeg hadde tatt det helt med ro så lenge jeg hadde sett stigning :) Hvis hCG var f. eks 30 på søndag, vil den jo bare være 60 i dag.

1-2 - hCG på minst 25
2-3 - hCG på minst 200
3+ - hCG på minst 2000

Men dette er bare veiledende. Noen har fått 2-3 med en hCG i underkant av 200, andre har kun fått 2-3 selv om hCGen var over 3000.

Den eneste måten du kan vite om hCGen dobler seg som den skal, er ved å ta blodprøver med 48 timers mellomrom. Bekymrer du deg, så hadde jeg ringt fastlegen å bedt om det :)

Dette skal gå bra! Klem

Jeg ser stigning her. Det går jo sakte i begynnelsen. Ikke stol for mye på CB digital, det er bare en indikasjon, langt i fra noen fasit. 1-2 er jo også helt normalt så lenge du er 4+1.

Jeg hadde tatt det helt med ro så lenge jeg hadde sett stigning :) Hvis hCG var f. eks 30 på søndag, vil den jo bare være 60 i dag.

1-2 - hCG på minst 25
2-3 - hCG på minst 200
3+ - hCG på minst 2000

Men dette er bare veiledende. Noen har fått 2-3 med en hCG i underkant av 200, andre har kun fått 2-3 selv om hCGen var over 3000.

Den eneste måten du kan vite om hCGen dobler seg som den skal, er ved å ta blodprøver med 48 timers mellomrom. Bekymrer du deg, så hadde jeg ringt fastlegen å bedt om det :)

Dette skal gå bra! Klem
Tusen takk, kjære deg! Det er så frustrerende at de ikke kan finne opp en test hvor man får fasit på om det blir baby i juni eller ikke! ;) det har nesten gått for bra til nå, så venter bare på at noe skal gå galt... Krysser alt jeg har for at gullklumpen har funnet seg godt til rette! Føler meg jo veldig gravid, så håper det stemmer! :)

Tusen takk, Elisabetti! Det hjalp veldig! Har jo hatt en fin og tydelig stigning frem til nå, men har mistet så mange ganger før at jeg er redd for at den gode trenden har snudd... Håper også veldig på rask tilbakemelding på hcg, og synes det var lenge å vente til i morgen.. Forhåpentligvis stiger den som den skal, og at vi får et etterlengtet lite gull i juni! ❤️

Skjønner godt at du blir urolig! Men, ser flere andre også har svart deg med at dette er "helt normalt" ;)
Krysser fingrene for at du får en liten skatt i juni ❤️

Tenker du på den BTen som du mente så svakere ut? Jeg hadde akkurat de samme bekymringene for kort tid siden, men plutselig ble trstene sterkere og jeg ble roligere. :)
Ja, synes den nederste BTen ser svakere ut! :( og synes det så ut som liten stigning på CB+ også på to dager.. Men håper virkelig at jeg også får sterkere tester igjen snart! Har så lyst på et lite junigull!❤️

Tusen takk, kjære deg! Det er så frustrerende at de ikke kan finne opp en test hvor man får fasit på om det blir baby i juni eller ikke! ;) det har nesten gått for bra til nå, så venter bare på at noe skal gå galt... Krysser alt jeg har for at gullklumpen har funnet seg godt til rette! Føler meg jo veldig gravid, så håper det stemmer! :)

Det høres ut som en god følelse det :) Veldig synd at den testen ikke finnes altså. Hadde tatt den for lengst... :p

Back
Topp