Livmortappen

dorothy91

Forelsket i forumet
For de av dere med peiling på slikt.., IKM var for noen dager siden, negative tester og ingen TR. Livmortappen er høy og kjennes ut som enden på en nesetipp. Er det vanskelig å kjenne forskjell på åpen og lukket? Hvordan er den under mens? Leser at den kan være forskjellig under graviditet, men virker som det er mer «standard» under/før mens. Noen erfaringer?
 
For de av dere med peiling på slikt.., IKM var for noen dager siden, negative tester og ingen TR. Livmortappen er høy og kjennes ut som enden på en nesetipp. Er det vanskelig å kjenne forskjell på åpen og lukket? Hvordan er den under mens? Leser at den kan være forskjellig under graviditet, men virker som det er mer «standard» under/før mens. Noen erfaringer?
Hvilke tester bruker du?
 
Hvilke tester bruker du?

Brukte babyplan frem til rett før ikm. Gikk tom (bestilt nye fra makesure), så bruker nå noen fra Normal (butikken). Tok en fra lloyds pharmacy på fredag, kjøpt på apoteket, men den så sånn ut (bildet). Etter det har jeg brukt Normal sine..
 

Vedlegg

  • 29891B6A-ADF0-4B3B-8F6F-197321CAAEEE.jpeg
    29891B6A-ADF0-4B3B-8F6F-197321CAAEEE.jpeg
    378 KB · Visninger: 104
Brukte babyplan frem til rett før ikm. Gikk tom (bestilt nye fra makesure), så bruker nå noen fra Normal (butikken). Tok en fra lloyds pharmacy på fredag, kjøpt på apoteket, men den så sånn ut (bildet). Etter det har jeg brukt Normal sine..
Du må nesten bare fortsette å teste da, med mindre du får tr. Tar noen sykluser å bli kjent med sin egen livmortapp, jeg har gjort det i flere måneder nå og er fortsatt usikker. Så det er jo ikke noe sikkert tegn :)
 
De gangene jeg har vært gravid så er tappen tett lukket med slim i midten, der åpningen er. Også er den litt hard. Med tett lukket mener jeg at den er så lukket at tuppen av fingeren ikke går inn. Med lukket mener jeg at jeg kjenner åpningen godt men ikke så mye at fingeren passer inn. Når den er åpen er hullet stort og fingeren passer inn. (Man skal bare kjenne lett over, ikke presse)
I en vanlig syklus uten graviditet er min kun åpen når jeg har eggløsning og samme dagen som mensen kommer. Jeg kjenner ikke de dagene jeg har mensen, men regner med den er åpen dag også. Ellers er den lukket eller tett lukket. Konsistensen varierer mellom hard og myk, og har for meg ingenting å si om hvor jeg er i syklusen. Samme med hvor høyt eller lavt den sitter:)
 
Back
Topp