Livmortapp

Ønskerbarn24

Gift med forumet
September To Remember
Novemberlykke2024❤️
Flere som kjenner på livmortappen ? Min er for første gang høgt oppe, var vanskelig å finne, men den er enda åpen og myk tror eg. DPO 11. Kan eg vere gravid? Tidligere på denne tiden har den vert lavt plassert , funne den med en gang liksom :)
 
Jeg kjenner for harde livet Tappen er for tiden høy om morgenen og i midten om kvelden. Dette er første pp etter forrige fødsel, så må bli kjent med tappen på nyt. Føler den er åpen hele tiden, men vet jo at det skal være en grop pga fødsel.

Forrige graviditet så forsvant tappen høyt opp,ble bakovervent, og lukket etter el, og forble sånn:)

Her er notatene denne månden. Muligens TMI :angelic:( begynte litt sent å kjenne etter)

Pp1
Cd11 når den nesten ikke
Cd17 høy, nå den den så vidt
Cd19 går i ett, myk, åpen
Cd20 midten åpen på dagen , men høy myk og åpen om kvelden
Cd21 høy, åpen. Slimklump
Cd22 høy hard åpen. Nesten rund. Ikke flat lenger. Litt slim om morgen, ikke om kvelden
Vd23 når den nesten ikke om morgenen , mye slim
Cd24 morgen:veldig åpen,mye slim kveld: rund, hard lukket, ikke slim
Cd25. Når den nesten ikke. Tror den er lukket. Hard. Litt bakover. Myk utover dagen, slim
Cd26. Høy,rund, Hard, myk utover dagen
Cd27 høy, vanskelig å nå. Kveld:lett tilgjengelig,åpen
Cd28. Høyt oppe. Når den bare med fingertuppen. Myk. Klissete utflod
Cd29.høy, glatt nesetipp, litt bakovervendt . Klissete utflod. Litt lengre ned og åpen om kvelden. Gikk i ett med skjeden natt til 30. Smerter venstre side mage.
Cd30.hard,høy, kjenner en grop, men ikke kjempe åpen
 
Takk for svar :D Lest at tappen kan både vere open eller lukket i tidlig graviditet. Håper at eg er gravid siden tappen er laaaaaangt bak :D Noe den ikkje har vert tidligere på denne tiden. Men eg har jo ikkje sjekket før i dag ... :p Men forrige syklus 4 dager før mens var tappen rett inn , helt nede liksom ingen problem å finne.
 
Jeg hadde lav og hard tapp, som var myk på utsiden rundt 5-6 DPO da jeg ble gravid. Kjente også at det var en slimpropp foran åpningen. Fikk positiv test 8 DPO.


Du hadde det ja, så alle er ulike. Hmm må testen bare vente på testen . Heldig du er som fekk positiv allerede på DPO 8 !! :D
 
Du hadde det ja, så alle er ulike. Hmm må testen bare vente på testen . Heldig du er som fekk positiv allerede på DPO 8 !! :D

Den var veldig svak selvfølgelig, men så den godt nok til å vite at jeg var gravid. Kjente det også på puppene som ble mye hardere, derfor jeg tok en test så tidlig. Ble nemlig gravid måneden før også, men da mistet jeg ca. 19 DPO ☺️ den gangen fikk jeg positiv test 10 DPO, så gang to visste jeg hva jeg skulle kjenne etter
 
Den var veldig svak selvfølgelig, men så den godt nok til å vite at jeg var gravid. Kjente det også på puppene som ble mye hardere, derfor jeg tok en test så tidlig. Ble nemlig gravid måneden før også, men da mistet jeg ca. 19 DPO ☺️ den gangen fikk jeg positiv test 10 DPO, så gang to visste jeg hva jeg skulle kjenne etter

Skjønner, er lettere med litt erfaring. Eg har nye symptomer hver mnd føler eg, aldri vert gravid . Er i pp12 nå, så alt man kjenner blir jo sånn . Hmmm kanskje eg er gravid no :p man håper jo så inderlig
 
Skjønner, er lettere med litt erfaring. Eg har nye symptomer hver mnd føler eg, aldri vert gravid . Er i pp12 nå, så alt man kjenner blir jo sånn . Hmmm kanskje eg er gravid no :p man håper jo så inderlig

Hadde forskjellige symptomer de første fem prøveperiodene der jeg ikke ble gravid selv også. Utrolig frustrerende. Bruker du eggløsningstester og måler temperaturen? Ved å kartlegge syklusen min fant jeg ut at tiden fra eggløsning til mensen var altfor kort (6-10 dager). Etter fem måneder oppsøkte jeg gynekolog og fikk tatt blodprøver. Neste måned tok jeg Femar og progesteron, og da klaffet det to ganger på rad. Anbefaler å kartlegge syklus hvis du ikke allerede gjør det :) Det ga meg mange nyttige hypoteser som jeg kunne ta med til legen.
 
Hadde forskjellige symptomer de første fem prøveperiodene der jeg ikke ble gravid selv også. Utrolig frustrerende. Bruker du eggløsningstester og måler temperaturen? Ved å kartlegge syklusen min fant jeg ut at tiden fra eggløsning til mensen var altfor kort (6-10 dager). Etter fem måneder oppsøkte jeg gynekolog og fikk tatt blodprøver. Neste måned tok jeg Femar og progesteron, og da klaffet det to ganger på rad. Anbefaler å kartlegge syklus hvis du ikke allerede gjør det :) Det ga meg mange nyttige hypoteser som jeg kunne ta med til legen.


Ja bruker eggløsningstester, gjort det en stund no. Eg har lang nok tid mellom eggløsning og mensen, går gjerne mer enn 14 dager noen ganger :) vi var også på utredning i pp7 så alt er ok med oss. Eneste er at eg begynte på levaxin for å finjusterer stoffskiftet. :)
 
Ja bruker eggløsningstester, gjort det en stund no. Eg har lang nok tid mellom eggløsning og mensen, går gjerne mer enn 14 dager noen ganger :) vi var også på utredning i pp7 så alt er ok med oss. Eneste er at eg begynte på levaxin for å finjusterer stoffskiftet. :)


Tar også flere tester så eg ser at testene ikkje er positiv mange dager på rad :)
 
Syklus dag 28 , hadde litt slim med rosa farge i går trudde dette var mensen, men ingen flere tegn.
Kjente derfor på livmortappen og den er høy med en slimpropp forann, dette har eg aldri kjent før . Pleier
Å vere lav på denne tiden.

noen med erfaring ? Ser ei her oppe skriv at ho hadde en slimpropp forann då ho var gravid, er dette ett tegn ? Ikkje tatt test i dag siden eg trudde mensen var komt, men skal ta en kl 13 :D
 
Back
Topp