Livmormål

bjørnemamma

Glad i forumet
Februarlykke 2015
Hadde vært litt artig å hørt hva målene deres var på kontroll rundt uke 24- artig å se hvor forskjellig vi er :)

Mine mål uke 23+5 var akkurat på rødstreken (gjennomsnittstreken)

Mine mål var på undersøkelse 24+3 akkurat på gjennomsnittsstreken. Og blodtrykket var en eksakt kopi av blodtrykket ved uke 18 (altså helt perfekt - veeeeldig fornøyd med det altså! :-) )

Har alltid lagt 1 cm under den røde (gjennomsnittet) men nå, 24+2 var det 1cm over.. hmmm.

På første måling hos jm var jeg 24+5 og livmor lå littegranne over den røde streken, men innenfor det mørke feltet. SF-målet var da på 23 cm.

Mitt er langt over

24"+ 3 21 cm. Litt under gjennomsnittet men innenfor det grønne feltet :)

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app

Jeg har ikke særlig til mage, men SF-mål er bittelitt høyere enn den røde linja. 24+5 var det 25 cm, mener jeg hun sa.

Det er så rart det der ;) jeg har jo gabske bra med mage men har alikevel et lavt sf mål. Tenker på ceciliac som ikke har aærlig til mage men en del høyere sf mål enn meg ;)

Det er så rart det der ;) jeg har jo gabske bra med mage men har alikevel et lavt sf mål. Tenker på ceciliac som ikke har aærlig til mage men en del høyere sf mål enn meg ;)

Tenkte på det samme.. Kan grunnen her ligge i det man snakker om at man bær forskjellig? Livmoren kan være stor, men så har man lang/kort rygg.. Bær langt og inn mens noen bær kort og utover????

Hm...

Jeg har veldig lang rygg, og har fått høre både på oul og hos jordmor at han ligger langt nede i bekkenet. Fikk nesten ikke målt hodeomkrets på oul, for skambenet var jo i veien :-P Kan godt være at det er derfor jeg ikke har så stor mage, lang rygg gir mer rom for vekst oppover/nedover enn utover. Kanskje?

Jeg ligger godt over både den røde streken og det grønne skraverte "normal"-feltet. :P
Skal til jordmor i dag, så da kommer jeg med oppdatering da ;)

Er enig med tankegangen til bjørnemamma når det kommer til forskjeller på livmorene våre :)
Vi er jo alle forskjellige og med forskjellige kropper.
Jeg feks er lav og slank, og livmoren min er tydeligvis stor! ;)
Det var den forrige gang også. (Men ikke med førstemann såklart). Så det kommer jo litt an på om livmoren har vært tøyd fra før også :)

Kan ikke folk legge ut bilder av symfysemålene da? :D

Mine mål
ImageUploadedByBV Forum1415007657.583062.jpg

Jeg har veldig lang rygg, og har fått høre både på oul og hos jordmor at han ligger langt nede i bekkenet. Fikk nesten ikke målt hodeomkrets på oul, for skambenet var jo i veien :-P Kan godt være at det er derfor jeg ikke har så stor mage, lang rygg gir mer rom for vekst oppover/nedover enn utover. Kanskje?
Hos meg ligger han langt oppe sa hun på oul ;))

Jeg har aldri blitt målt jeg :P Ble det ikke i forrige svangerskap heller :P

Skal på kontroll imorgen 25+1 skal skrive målet da :)

Altså første gang langt over 21+1 Denne gangen 25+1 under ... han sa det måtte ha blitt gjort feil sist gang fordi magemålet var omtrent likt som sist :p syns det var litt forstyrrende med den rundingen han tegnet rundt da .

Vedlegg

• 1415265959907.jpg
    1415265959907.jpg
    31,9 KB · Visninger: 23
  • 1415265969960.jpg
    1415265969960.jpg
    51,7 KB · Visninger: 22
Last edited:
Back
Topp