livmorhalsen...

solstreif

Glad i forumet
nå har jeg vært på etter kontroll etter den helgen for tre uker siden da jeg ble inn lagt på sykehuset med falske rier,
da jeg var inn lagt var livmorhalsen 4 cm og upåvirket av takene. fikk en lungemodnings sprøye, men så roet heldigvis alt seg.og jeg fikk dra hjem.
så på kontroll i dag viser det seg at livmorhalsen er bitte litt kortere. 3,6 cm men med en liten åpning innvendig så fra bunn av åpningen å ut var det 3 cm.
syns det var mye endring egentli jeg med tanke på at jeg har så å si holdt meg helt i ro de siste tre ukene fordi jeg var redd ting skulle modnes fortere\sette i gang.
legen trodde ikke det var fare for prematur fødsel, men ville ha meg inn på ny kontroll om to uker igjen. og han sa at om fire uker(uke 34) så ville de ikke stoppe det om ho vil ut.
lille snupp ble estimert til 1600g og har det veldi bra.. håper bare ho holder seg der 4-7 uker til jeg..så er det bare å komme etter det..

noen andre som har det sån?
jeg sliter en del med kraftie kynnere og mens murring i nedre del av mage og av og til i ryggen også..
vi har jo allerede fått en januar prins her inne som ble november barn.. blir spennende å se hva som skjer videre her inne:)

Har også mye kynnere og opplever nå murringer dersom jeg stresser eller er for aktiv, hvis jeg f.eks har ryddet hjemme en dag, gått mye i trapper etc. Men jeg aner ikke om det har påvirker livmorhalsen, da. Har ikke hatt falske rier, så regner med at den er upåvirket. Er sykemeldt pga kynnerene, pluss at lillegutt festet seg i uke 29/30. Er 32+3 i dag, og har også fått beskjed om at jeg ikke burde føde før etter uke 34 i hvertfall :P Bra at du får oppfølging, da. Jeg har hørt at man gjerne kan gå med litt åpning uten at fødselen faktisk starter, så det er bare å roe totalt ned og ikke prøve seg på noen krumspring. "nå må ikke du hoppe og løpe no mer før babyen er ute du" sa legen til meg i dag ;)

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg har kraftig kynnere, roet seg litt de siste dagene, men de er fortsatt der. Ble målt til 4cm men har de siste dagene hatt mye nedpress og vondt. Men ingen sa noe om oppfølging. Men skal til legen på fredag så spør legen om en undersøkelse da hvis det ikke blir bedre. Er også helt i ro da jeg ikke vil at noe skal skje enda.
Fint å høre hvor de ikke vil stoppe bebisen lenger, sa ikke et ord til meg om det. Nå nærmer jeg meg uke 34, så greit å vite hva de gjør og ikke gjør da. Gutten min var 8% over gjennomsnittet, så han er hvertfall ikke liten:)

Siden jeg går med tvillinger har livmorhalsen min blitt sjekket jevnlig i mange uker alt.Min begynte på 4,2, så gikk den ganske raskt ned til 3,8, og deretter 3,2, men så opp til 4 igjen. Forrige mandag fikk jeg masse smertefulle kynnere og ble lagt inn til observasjon for da var lmh 2,2. Altså nesten halvert. Men jeg ble sendt hjem dagen etter, og skal sjekkes igjen på torsdag (veldig spent på lengden da)!!Jeg husker ikke hva de sa grensen var for at lmh var for at det skal være grunn til bekymring, men jeg fikk beskjed om at de ikke var bekymret for 2,2 bare bekymret for at den raskt hadde halvert seg. Så etter de tallene skal du jo ikke bekymre deg for mye. Etter uke 34 stopper de vel uansett ikke fødselen så vidt jeg har hørt, så det er jo heller ikke unormalt.Jeg tar det også helt med ro... Så kjedelig å være i ro hele tiden, men er redd for at de vonde kynderene igjen skal bli smertefulle og sende meg tilbake til sykehuset / forkorte lmh enda mer :/Masse lykke til Solstreif!! Forhåpentligvis er din lmh lengere igjen ved neste kontroll, eller i alle fall ikke mye kortere :)

Min livmorhals var 2,2 da jeg var på observasjonsposten i uke 30 (er i uke 33 nå), og gynekologen sa ingenting om det da :/ Burde jeg være bekymret? Har hatt en del menssmerter den siste uken og mye kynnere, men jordmor virket ikke særlig bekymret på kontroll i dag..

Min livmorhals var 2,2 da jeg var på observasjonsposten i uke 30 (er i uke 33 nå), og gynekologen sa ingenting om det da :/ Burde jeg være bekymret? Har hatt en del menssmerter den siste uken og mye kynnere, men jordmor virket ikke særlig bekymret på kontroll i dag..
Nei tror ikke det er noe å bekymre seg for egentlig:) det er jo ikke under den "magiske" grensen :) jeg ble holdt til observasjon pga kombinasjonen mellom at min hadde blitt 2,2 fra 4+ på kort tid og ca 6 timer med intense smerter.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Back
Topp