Livmorhalsen langt bak...

Renate_85

Glad i forumet
Hvis livmorhalsen ligger langt bak, hvor fort kan dette endre seg?
Jeg er over termin og jordmor skulle strippe meg men livmorhalsen var for langt bak så hun fikk ikke tak. Mormunnen var myk sa hun og hodet lå langt nedi bekkenet.
Sex skal hjelpe til å modne men det kan vel ikke få livmorhalsen til å trekke seg utover...eller? 
Noen flere som har fått denne beskjeden men født av seg selv ikke så lenge etter? Vil helst slippe å bli satt igang

Den la for langt bak rett og slett. Var det hun sa. Så det virket ikke som om jeg kunne forvente meg fødsel med det første fordi den skal lenger frem eller flate ut som du sier.

Trodde den gikk innover jeg... hun klarte i hvertfall ikke å strippe meg fordi den lå for langt bak og jeg hadde ingen åpning. [&:] 

Skjønner hva du mener. JM skulle sjekke åpning på meg på sykehuset, men nådde ikke opp så da var det nok ingen åpning. Men ho strippa meg likevell.. hmm..

Dette er veldig individuelt. Noen går jo med flat og åpen livmorhals i flere uker uten å kjenne noe, mens hos andre starter modingen og åpningen ved riene.

Jeg var til sjekk på termindatoen, og da var det sånn som hos deg. Hun skulle prøve å strippe meg, men det gikk jo ikke når jeg var så umoden at hun ikke fant livmortappen engang. [8D] Jeg fødte 6 dager etter. Riene begynte 4 dager etter. Så det trenger ikke gå lang tid selv om livmortappen er lukket og vendt bakover. (eneste er at det høres bedre ut å gå med 2-3 cm åpning uten å merke det, enn å ha vonde rier fra 0 cm, men dette er sikkert og individuelt)

Lykke til! [:)]

ORIGINAL: Bastmoms

Skjønte ikke helt den logikken, for hvis livmorhalsen er lang og lukket så er den lett og nå, hvis den er langt bak så ville jeg tro omvendt, at den er der den skal være.....livmorhalsen skal bakover, altså flate ut for så å åpne seg sånn at ungen kan komme ut.

Livmortappen er lang og lukket ja, men tuppen av den vender seg bakover og oppover under svangerskapet for å beskytte mot bakterier og slikt. Når den modnes før fødsel retter den seg ut slik at den står nedover igjen, og så begynner den å flate seg ut og åpne seg. [:)]

Takk for svar [:D]Ble litt klokere. Men fikk ikke noe svar på dette med sex. Kan spermen hjelpe livmorhalsen på rett kjør eller modner den bare mormunnen...?

jeg skjønne rha du mener.. hu fikk ikke tar for å kunne strippe deg fordi det ikek var åpning.. samme problemet hadde jeg.. gikk til akupunktur jeg å da åpna den seg litt, da fikk jordmor tak. :D

ORIGINAL: Renate_85

Takk for svar [:D]Ble litt klokere. Men fikk ikke noe svar på dette med sex. Kan spermen hjelpe livmorhalsen på rett kjør eller modner den bare mormunnen...?

Jeg tror ikke det hjelper dersom livmorhalsen ikke er moden desverre..

fikk samme beskjed, forandret seg bare på noen timer når fødselen var i gang. men jeg ble satt i gang da.(gikk med 4 cm åpning i 2 uker, fikk en stikkpille, 7 timer etterpå ungen ute.) syntes ikke det var så gale jeg.

Back
Topp