Livmorhals

Lille_mew

Forelsket i forumet
På kontroll mente Jordmor at jeg hadde kort livmorhals og mormunnen var myk.. etter kontroll på sykehuset med vaginal ul konstaterte di at livmorhalsen var 2,6cm og lukket.. overalt hvor jeg leser så er det kort men legen mente på det var bra greier og ingen grunn til bekymring ? At 2,6cm var langt..

Noen erfaringer?
 
Ingen erfaring dessverre, eneste jeg vet er at min er/var ca 5 cm i uke 9 og det er etter konisering. Fikk inntrykk av jordmor at 4-5 cm er helt vanlig og ikke noe å være bekymret for, så ville nok spurt litt mer hvis jeg plutselig fikk beskjed om at den var 2,6 cm. Nå vet jo jeg at min var lengre til å begynne med, men inntrykk av at min fortsatt var normal og at 2,6 cm da er litt mer imot alt kort. Men om det er for kort med tanke på hvor langt du er i svangerskapet vet jeg ikke. Den må jo begynne å bli kortere på et eller annet tidspunkt.

Kanskje lite rotete svar og du ble muligens ikke noe klokere. Håper du får mer svar på det fra andre eller får mer svar fra helsevesenet.
 
2,5 er ok :) jeg får til regelmessig kontroll pga tidlig avkortning i mine to siste svangerskap. Skal på kontroll på tirsdag. Vær 4,2 i uke 23, premature rier i uke 25 strammet den ned til 1,7 men når riene gav seg og ting roet seg la det den på 3,2. Så får vi se hva de sier på tirsdag! :)
 
På kontroll mente Jordmor at jeg hadde kort livmorhals og mormunnen var myk.. etter kontroll på sykehuset med vaginal ul konstaterte di at livmorhalsen var 2,6cm og lukket.. overalt hvor jeg leser så er det kort men legen mente på det var bra greier og ingen grunn til bekymring ? At 2,6cm var langt..

Noen erfaringer?

ingen erfaring här heller, men jag hade nog ifrågasatt det en extra gång, selv om det sikkett ikke er noen grunn for bekymmring så vill man ju vara sikker!
 
Min var 41mm i uke 18. Skal måle igjen på onsdag, skal prøve å huske å legge det inn her :)
 
Min var 23 mm i uke 26. Men fikk beskjed om at det ikke var problematisk da den var ganske lukket :)
 
Back
Topp