Livmor

Kristin90

Forumet er livet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
♡Julekulene 2021♡
Kjenner dere livmor (på utsiden)? Vet den skal ha flyttet seg opp nå, men kjenner ingenting enda.
Er 14+5 idag. Venter i spenning på å kjenne den lille kulen :)

Begynte kjenne den i slutten av uke 11. Er 16+1 I dag og den er nå blitt synlig, baby magen begynner så vidt å titte frem :)

;)Kjenner den godt..13+5. Kjente den først når jeg var 11+4 hos jordmor. Det er helt sikkert normalt både å kjenne og ikke kjenne:joyful:

Kjenner ikke noe, men kjenner den når jeg har kynnere og den er bare god plassert under magefettet :p
Er forresten 15+3

Ja kjenner den godt, men dette er 3.mann. livmoren er nesten opp til navlen :/ er 15 uker på mandag.

Legen kjente toppen av den i uke 12. Jeg kjenner fortsatt ingenting uke 13+5 :(

Jeg kjenner min, men er ikke så lett å kjenne synes jeg :p spurte jordmor om å vise hva hun kjente etter :)
Nå er jeg 16+5 og fundusmålet er 16cm, så toppen er et par cm under navlen nå :) i uke 14, tror jeg den skal være rundt 12-13cm ;)

Kjente den godt da den kom opp rundt uke 11. Syns det var vanskelig å kjenne toppen før jordmor viste meg på kontroll i uke 15. Nå kjenner jeg den godt rett ved navlen, 17+3 i dag. Kjenner reka romsterer innimellom, og at den bytter side. Har ligget mye på høyre side lenge, men nå varierer det. Har også begynt å få kynnere (antar jeg), da blir det en helt hard ball! Artig å kjenne at det er noen der :D

Førstemann her, og har kjent den i snart en måned(!) Men kun når jeg legger meg ned. Om morgenen er den som en hard håndball nå, ofte nesten helt oppunder navlen :)

Er 16 uker nå å kjenner den veldig godt:) den har kommet seg litt over navlen her nå. Men det har skjedd nå siste uken, for forrige helg så var den rett under;)

De har vel litt bedre erfaring med å kjenne legene og jordmødrene. Vi får bare fortsette å kjenne ;) blir vel snart!

Prøvde å kjenne selv mens legen viste meg hvor og hvordan, men neida... Skulle tro den var blitt lettere å kjenne også etter to uker...

Jeg troooor jeg kjenner den, det er veldig hardt helt nederst i magen i hvert fall :) Regner med det kanskje er livmora? Er 13 uker i dag :)

Jeg troooor jeg kjenner den, det er veldig hardt helt nederst i magen i hvert fall :) Regner med det kanskje er livmora? Er 13 uker i dag :)
Kjenner at det er hardt jeg også, men hadde håpet å kjenne kanten eller kulen snart i tillegg ;)

Er 15+1 i dag og har kjent livmora sidan veke 11, og heilt tydelig frå veke 13.
Om du plutselig kjenner ein hard kul, du ikkje har kjent før, er det livmora :) Det er kanskje lettast å kjenne om morgonen, men dette kan sikkert variere litt fra person til person. L

Kjenner best når jeg ligger, da kjenner jeg kanten like under navlen. Men må klemme litt ned i magefettet altså. Når jeg står kjenner jeg at magen er annerledes hard, men kjenner den ikke like tydelig. 16+3 med to på vei.

Back
Topp