livmor kommet opp! åssen kjenner man det???

TulleHøna

Forumet er livet
jeg husker jeg prøvde å kjenne etter det sist gang og, men jeg kjente det aldri! jm prøvde å vise meg og, men jeg klarte ikke!!
Tror nesten den har kommet opp nå! eller er på god vei hvertfal! for de siste par dagene har jeg tissa mye sjeldnere og jeg har helt plutselig fått skikkelig mage!! 

åssen kjenner dere livmoraaaaa?????? blir gæærn!! hehe

lurer også på det samme.alle snakker jo om at dem kjenner livmora stiger opp ,kjenner ikke en dritt  jeg 

Kjenner ingenting jeg heller, men ligger den ikke ganske langt inne i kroppen hos mange? Kanskje det er vanskeligere å kjenne da..

man kjenner en "kant".. såpass tidlig må man lete mellom skambeinet og navlen en plass..

sist la jeg merke til at hvis man leter rett etter sengekos, så fant jeg den med en gang. da er nemlig livmora ganske hard.. (hvertfall var den det hos meg ;))

lykke til med letinga 

Er det en kant som skal gå langs "hele" trusekanten, eller? Hvor lang er den? For jeg har kjent en liten bulk/kant/whatever en stund nå, like under trusekanten, både midt på og litt ut mot sidene. Er det livmora? :p

Mrs.Chuck Bass skrev:
Er det en kant som skal gå langs "hele" trusekanten, eller? Hvor lang er den? For jeg har kjent en liten bulk/kant/whatever en stund nå, like under trusekanten, både midt på og litt ut mot sidene. Er det livmora? :p

Kan godt være livmora det ja ;) men det er jo ikke en rett strek da, men mer som en ballong kanskje.. Klussete forklart.. Hehe..

Jeg kjent min allerede i slutten av uke 8, jordmor kjente den også :)
Livmoren min er ganske hard, stort sett hele dagen, så er lett å kjenne den!
Men i forrige svangerskap kjente jeg liksom aldri noe til den :-)

Men kan høres ut som det er livmoren du kjenner!! :) 
Jeg kjenner den best når jeg har ligget på rygg en stund, så dere kan jo prøve det! ;-)

Det sies at livmoren skal ligge over skambeinet når du har passert 12 uker:) men kjenne ikke noe jeg heller enno:/

Oooo, gleder meg til at det faktisk er noe som lager den utstående magen, ikke bare luft slik som det har vært til nå. Ser jo ut som om jeg er fem måneder på vei allerede, spesielt utover dagen. Spent på å kjenne livmoren komme opp. :-)

Jeg har kjent etter hver dag i et par uker nå, og idag, på 11+0 kjenner jeg det helt tydelig! Det er som en litt hard ballong.. Har du kjent etter hver dag, så er du ikke i tvil når den kommer over:-)

19mars2013 skrev:
Jeg har kjent etter hver dag i et par uker nå, og idag, på 11+0 kjenner jeg det helt tydelig! Det er som en litt hard ballong.. Har du kjent etter hver dag, så er du ikke i tvil når den kommer over:-)

ooh! kult!!! jeg kjenner hver dag, jeg assa. men finner ikke!!
fant ikke sist gang heller så..

Anbefaler å kjenne etter når du akkurat har våknet og ligger i senga.. da kjenner jeg den godt hver morgen fordi den er hard, vet ikke hvorfor men i tillegg så er den bare hard på en av sidene merkelig nok

Enig! Det er da jeg også kjenner det tydeligst:-) Kult å kjenne at den vokser også! Snåle saker dette..

Kjenn etter når du har ligget en stund. Og gjerne før toalettbesøk. Då hjelper urinblæren litt til i å få den "synlig" sa legen til meg. Den kunne være vanskelig å kjenne nå i begynnelsen, fordi den ikke bygger så mye utover ennå hos alle. Jeg har kjent den en stund, litt under navelen..

Back
Topp