Livio Oslo

Jepp. Er veldig fornøyde med opplegget. Må sies at det begynner å bli litt lenge siden vi var der... rart at det er 1,5 år siden allerede...
 
Jepp. Er veldig fornøyde med opplegget. Må sies at det begynner å bli litt lenge siden vi var der... rart at det er 1,5 år siden allerede...
Ok jeg hae vært litt i kontakt med de på mail idag da jeg hadde noen spørsmål til de. Fikk svar ganske fort.
Priser og sånn vet jeg ikke. Men de sa det er opptil 5 uker ventetid på samtale men ikke selve oppstarten. Jeg tror ikke vi vil få hjelp offentlig da vi ikke har adresse sammen.
Men hva måtte du ta med evt til den timen?
 
Ok jeg hae vært litt i kontakt med de på mail idag da jeg hadde noen spørsmål til de. Fikk svar ganske fort.
Priser og sånn vet jeg ikke. Men de sa det er opptil 5 uker ventetid på samtale men ikke selve oppstarten. Jeg tror ikke vi vil få hjelp offentlig da vi ikke har adresse sammen.
Men hva måtte du ta med evt til den timen?
Jepp. Er veldig fornøyde med opplegget. Må sies at det begynner å bli litt lenge siden vi var der... rart at det er 1,5 år siden allerede...
Og var det vellykket for din del der?
 
Vi hadde først utredning og tenkte en stund på resultatene før vi satte igang. Vi hadde ikke med oss noe spesielt til oppstartstimen på utredning eller selve forsøk. Nå må der vel leveres en barneomsorgserklæring, men det måtte ikke vi. Det var en del skjema som måtte fylles ut, men det mener jeg vi gjorde etter samtalene. De var opptatte av at vi hadde samme folkeregistrerte adresse (lovkrav), men det var ikke krav om 2 års samliv. Vi hadde kun ett år som samboere.

Ja, vi fikk tilsammen 5 blastoer, ett mislykket fersk og en vellykket frossen som snart er 10 mnd.
 
Vi hadde først utredning og tenkte en stund på resultatene før vi satte igang. Vi hadde ikke med oss noe spesielt til oppstartstimen på utredning eller selve forsøk. Nå må der vel leveres en barneomsorgserklæring, men det måtte ikke vi. Det var en del skjema som måtte fylles ut, men det mener jeg vi gjorde etter samtalene. De var opptatte av at vi hadde samme folkeregistrerte adresse (lovkrav), men det var ikke krav om 2 års samliv. Vi hadde kun ett år som samboere.

Ja, vi fikk tilsammen 5 blastoer, ett mislykket fersk og en vellykket frossen som snart er 10 mnd.
Ok da får vi problem der og.
Vi har ikke felles adresse selv om vi har bodd sammen i 7 år. Det pga ulike kulturer så har han adresse med sin mor så lenge hun lever for å si det sånn. Eller jeg kunne bodd der med de men det nekter jeg for. Så da har vi bodd sammen hos meg men han har beholdt adressen hos moren sin. Og det var greit.
Men siden det er så strengt på det så er det jo ikke sikkert vi får hjelp til barn i det hele tatt
 
Ikke fysisk, men er i behandling der nå.

Har vært igjennom stimulering, men måtte avbryte rett før uttak fordi jeg var syk. Bor langt unna Oslo, så ultralydene har jeg tatt hos en lokal gynekolog. Så jeg har aldri vært på klinikken. Alt er gjort over telefon og pasientsky
 
Ikke fysisk, men er i behandling der nå.

Har vært igjennom stimulering, men måtte avbryte rett før uttak fordi jeg var syk. Bor langt unna Oslo, så ultralydene har jeg tatt hos en lokal gynekolog. Så jeg har aldri vært på klinikken. Alt er gjort over telefon og pasientsky
Ok må man ikke ha en samtale før oppstart?
 
Ok så man er ikke pliktet til å fysisk møte opp til en time da.
Vi jobber 2 timer unna så greit om det kunne blitt tatt over tlf da ja.
Men de er strenge på dette med felles bosted adresse?
Det vet jeg ikke. Jeg er alene.. :)
 
Jeg har vært hos Livio nå i sommer, og er veldig fornøyd med den hjelpen jeg har fått (er gravid i uke 14).

Nå har enslige lov til å få assistert befruktning, så da kan det vel hende det stiller seg annerledes i forhold til felles bosted også. Det enkleste er helt sikkert å bare ringe dem og spørre. Jeg er også enslig.
 
Prislista ligger her: https://livio.no/priser/

Så kommer medisiner i tillegg ved IVF, jeg brukte ca 12.000 på medisiner, så hele forsøket kom på rundt 50.000 totalt.
 
Bioteknologiloven sier at assistert befruktning gis til gifte, samboende eller enslige. Bare de som reelt sett bor alene regnes som enslige. Så dere er i en skvis her. Dette er helt klart noe å ta opp i en samtale med klinikken. Bedre å diskutere muligheter enn å gi opp uten å høre hvilke muligheter dere har.

Samtidig... er det helt umulig for samboeren din å skifte adresse? Er adressa viktigere enn barn? Jeg vet ikke hvilken kultur han kommer fra og hvor viktig dette er, men dere bør kanskje snakke sammen om det siden formell adresseending er veldig viktig akkurat nå.
 
Back
Topp