Livet på vent

Ugla

Gift med forumet
Flere som ser på "Livet på vent" på Tv2?

Har dere tatt samtalen om organdonasjon med familien deres?

Jeg tenker at mine kjære skal slippe å måtte ta en vanskelig avgjørelse dersom de står i en allerede vanskelig situasjon. Så jeg har gjort det klart hva jeg ønsker, da blir det vanskelige kanskje litt lettere.

Jeg har snakket med foreldrene og broren min om dette, samboeren og jeg har ikke snakket så mye om det... Bør vel det... Jeg har sagt til foreldrene mine at hvis noe skulle skje meg og jeg kan brukes/hjelpe noen andre så vil jeg det. Vet at jeg hadde satt pris på det skulle jeg behøve hjelp fra noen andre...

Mitt yndlings sitat
" Du skal gjøre mot andre som du vil at andre skal gjøre mot deg..."

De kommer sikket til å få mange fler som donerer etter at denne serien startet!

Jeg har sagt ja til organdonasjon og varslet mine nærmeste.

Jeg har begrenset med muligheter til å redde liv.
Men om det skulle skje at jeg av en eller annen årsak ikke kan være tilstede for Mia lenger, så vil jeg gjerne at hun skal vite at mammaen hennes ønsket at andre skal få ett like godt liv som jeg har hatt.

Så JA!

Men husk å fortelle!

ORIGINAL: anahen

Me 2

Jeg går med ett kort på meg som sier at de kan ta det de vil ha[:)]
Vil ikke at mannen,evnt barna mine må svare på dette om jeg går bort!

Å det er sikkert noe som kan brukes på nytt om jeg forsvinner mens jeg er frisk[:)]

ORIGINAL: *AnjaElise*

Å det er sikkert noe som kan brukes på nytt om jeg forsvinner mens jeg er frisk[:)]

Det er også viktig å informere sine nærmeste..for desverre hender det at lommebøker/mobiler etc forsvinner på tur til sykehuset. Og uansett om vi har slike kort så er det hva de pårørende sier som blir gjeldende.
En tung samtale å ta for noen, men det holder å vise de nærmeste donorkort/donorapp på telefon og si "Sånn, nå vet du hva jeg mener om saken"

:)

Jeg kan dessverre ikke donere noe som helst pga medisiner og sykdom, men vet hva mannen hadde valgt.

Svigerfar ga bort det han kunne, når han omkom i en fallulykke for 5 år siden.

ORIGINAL: MiniPuselabb

:)

Jeg har ikke kort, men tror de vet hva jeg vil[;)] er registrert i danmark, så da satser jeg på at jeg er der om det skjer noe! Stedfaren min er beinmargs transpoantert med kjent donor, noen ganger hadde det vært best å ikke vite hvor den kom fra, for giveren er sur ennå, 12 år etter fordi han mener han ikke fikk nok takk det han gjorde... Når man ligger på isolat og er syk så orker man jo ikke sånt!! Samme behandlng som i Idas dans fordi som har lest den! Var bare en lege i boka jeg måtte spørre hvem var, bare fordi jeg bare hadde hørt etternavnet til dr. Tobias. Oi, sporet av, kort må ordnes!

ORIGINAL: Ugla med julegullet

ORIGINAL: *AnjaElise*

Det er også viktig å informere sine nærmeste..for desverre hender det at lommebøker/mobiler etc forsvinner på tur til sykehuset. Og uansett om vi har slike kort så er det hva de pårørende sier som blir gjeldende.
En tung samtale å ta for noen, men det holder å vise de nærmeste donorkort/donorapp på telefon og si "Sånn, nå vet du hva jeg mener om saken"

Altså dem vet om det, og er klar over at det skal gis bort til noen som kan trenge det[:)]
Men mente at jeg har det på meg for om d er med så slipper legene å spørre de.. Men er det mistet er det klart de må svare![:)]

Og vist det er akutt kan de ta det de vil UTEN å høre med familien. Det står det i skrivet jeg fikk med![:)]

ORIGINAL: Lagerleder Lågel

Har hatt donorkort i mange år, og både mannen og foreldrene mine har fått klar beskjed! [:D]

Back
Topp