Livet med små

Mammafrue

Snart mamma til to julibarn <3
Juli13-jentene
Jeg vet ikke om det finnes en lignende tråd allerede jeg, men jeg ble plutselig nysgjerrig på dere andre og familielivene deres :) Vil dere dele om dere er førstegangs eller hvor mange barn dere har? Prøvde dere lenge? Var det ikke helt planlagt? Hvordan er deres situasjon akkurat nå liksom, med eller uten små og med eller uten barnefar o.l.

Jeg begynner med litt info om meg selv. Jeg er gift, har en sønn allerede født juli 2013. Nå får vi jo høre at dette var fryktelig dårlig planlagt, to julibarn liksom. Men fakta er at første gang prøvde vi i et halvt år og det samme denne gangen. Jeg lo jo litt når vi nærma oss oktober og tulla til mannen om at det sikkert bare er oktober vi klarer å lage barn. Og slik ble det :) Man hopper jo ikke over en mnd når man prøver bare fordi man allerede har et barn som er født den mnd. Ikke vi hvertfall. Begge to var veldig planlagte og vi storgleder oss til å komme oss på oul for å bli mer kjent med den lille. Mannen min tror det er jente, jeg regner med det er gutt siden vi allerede har en gutt (dårlig fantasi?..)

Jeg er samboer med en sjømann og førstegangs. Mini er veldig planlagt, men det gikk mye fortere enn jeg hadde drømt om :P De rundt meg sier det blir veldig slitsomt for meg å være alene om ansvaret de 5 ukene sambo er borte, men jeg tror selv dette går helt fint :) Må bli flinkere til å si fra hvis jeg trenger hjelp, men det går seg nok til tenker jeg. Har ingen følelse på gutt eller jente, så får bare vente i spenning til oul :)

Samboer på 4. året og førstegangs. Har en liten hund på 5 år da:) Hadde en SA i uke 11 i sommer etter å ha prøvd i litt over et år, og spira satt igjen på 2.mnd etter dette. Så absolutt planlagt, men tok lengre tid enn håpet:)
Timing er for meg veldig bra, begge i fast jobb og etter mange år med fysiske plager har jeg endelig fått trent meg opp mye. Kjøpte hus i november 2013, hvor vi kommer til å bo til vi tar over gården til svigerfar:)
Ingen følelse på kjønn, men utifra genene til mannen kan det tyde på jente (maaange jenter i slekta hans), og finner det nok ikke ut før lille er ute ;)

Last edited:
Jeg er alene og venter nå nr 2, jeg har ei jente født januar 07 fra før. Det er ikke samme far på ungene og jeg oppdaget at jeg var gravid ca 2 uker etter det ble slutt. Jeg har en liten følelse på jente men vet jo ikke, så blir spennende å se på oul om jeg får vite det da :)

Jeg er gift. Har vært sammen med mannen min siden 1999 og gifta oss sommeren 2006. Har en sønn som blir 6 år i mars. Kjøpte enebolig på barndomshjemstedet mitt. Flyttet inn der i februar 2012. Venter nå eneggede tvillinger. Alle tre barna er meget godt planlagt da alle er prøverørsbarn.

Jeg er samboer, vært sammen 1.5 år. Har en sønn fra tidligere forhold som også er julibarn, født i 2010 og bor 50 hos meg 50 hos far. Venter en gutt også denne gangen. To julibarn er jo perfekt, fin tid å få barn på og å feire bursdag på hvis man unngår fellesferien. Har bursdag i juli selv også :-P (og det hadde eksen også, hehe).
Vi bor i min leilighet på et lite sted utafor Trondheim.
Har startet firma sammen kjæresten , så vi styrer dagene litt selv, sett bort i fra travle perioder. I tillegg jobber jeg som vernepleier i kommunen.
Får ofte sidekommentarer som at det var da tidlig med barn, og i tillegg er han en del år eldre enn meg. Litt sårt når man forteller en for oss gledelig nyhet. Men dette er livet for oss og vi har det godt :-)

Jeg er samboer, vært sammen med kjæresten min i litt over to år :) vi prøvde ikke aktivt (hvertfall ikke fra han sin side hehe..) så det tok rundt åtte mnd før spira satt! Synes dette var fryktelig lenge, selvom det jo egentlig ikke var det :P har en liten knapp på jentebaby, mens mannen tror guttebaby ;) det får vi se til torsdag! :D

Har samboer,vert sammen i snart 7år. Vi har kjøpt oss hus sammen på vår hjemplass. Vi har en sønn som blir 2år i mai,som er prøverørsbarn :) denne gangen var det ikke planlagt,trodde ikke vi kunne få det til på egenhånd ;) men vi gleder oss veldig til lillegull kommer <3 jeg har jentefølelse,så blir spennende å se på oul 11feb :)

Samboer på 10. Året, har en gutt på 4,5 som ikke var planlagt... Jeg var da student og far hadde ikke fast jobb. Nå bor vi et hus og har jobb begge to, så denne gangen var det planlagt :p det klaffet vel ganske fort :) vi hadde lyst på vår/ sommerbarn.

Vi er samboere i en stor enebolig og har vært sammen i over 6 år :)
Ganske unge begge to og hadde ikke planlagt å få barn enda.
Det kom som et sjokk, men nå gleder vi oss veldig mye til å bli en familie :)
Ellers så er vi glade i dyr og liker å bruke tid på våre og hjemløse dyr.

Samboer, vært sammen i 8 år, har en gutt født 2010 (blir fem i morgen).. Bor i leilighet midt i Oslo og tenker å flytte i hus/rekkehus innen babyen skal på eget rom :)

Jeg er 32 år og har vært sammen med mannen min siden 1999 ;) Vi er så heldige å ha en datter fra før på 3 år, vi brukte 3 og 1/2 år på å bli gravide med henne. Nå venter vi ett prøverørsmirakel som vi brukte 3 år på å gravide med. Så til sommeren blir familien komplett :) Vi bor i en enebolig og begge har faste jobber, vi har også en kattepus. Begge barna var veldig ønsket og planlagte :D Spennende å se på UL 10.feb om det er lillebror eller lillesøster, men han som tok tidlig UL mente det var en gutt. Så spennende å se ;)

Jeg er 36 år. Vi har hatt avstandsforhold i 1 1/2 år og flytter sammen først i mai/juni. Ingen av oss har barn fra før. Jeg ble enke for to år siden etter en flott mann som jeg elsket, men barnefar er helt klart den store kjærligheten og min sjelevenn. Så på tross av avstanden er graviditeten veldig planlagt. Likevel kom det som en overraskelse at det klaffet på første mulighet etter vi kuttet prevensjon, siden jeg tidligere har hatt lange perioder uten prevensjon med min avdøde mann.

Back
Topp