Livet i magen..

Prinsessi

Blir kjent med forumet
Hei !

Eg lure litt på hvor lite liv ein skalkjenne for å bjunne å bli bekymret..

Dei siste to vekene har det vært kjeme masse liv i magen å eg har sitt den hompe å herje på utenfra, men de siste 2-3 dagene har det vært ganske lite bevegelse og spark.. MEN eg har kjent litt innimellom..

Er det noe å bekymre seg for eller er det greit siden eg kjenne litt av å til ?

Syns det er så rart siden det har gått i fra å være så mye aktivitet til så lite..

har idag og i går også hatt litt vont i magen når eg enten ligge i litt forskjellige stillinger eller når eg bøye meg ner ol. men tenke d kan jedna barra vær loft smerter elle noe..

Har vært akkurat likt hos meg. I flere uker var det helt vilt i magen, men så roet det seg en periode. Kjente bevegelser hver dag, men ikke noe superkraft og heller ikke "utover" i magen. Lurer på om han snudde seg, for jeg kjente mest bevegelse ned mot blære osv. Nå igjen er det bånngass, og spark øverst i magen igjen, så han har snudd seg igjen. Vil nok være ulikt bevegelsesmønster etter hvor de ligger, men på slutten når de legger seg ned vil vi nok kun kjenne på faste plasser. Så lenge du kjenner bevegelse hver dag tenker jeg at det er ingen grunn til bekymring :)

Og angående smerter, så er det noe jeg også har fra tid til annen. Støl og "sting" i magen. Vet ikke om det er luft eller strekksmerter. Er nok vanlig å kjenne litt ubehag i svangerskapet. De vokser jo utrolig mye nå samtidig som vi kan være plaget med både kynnere og fordøyelsessystem :)

Det har vel fortsatt god plass til å snu på seg og da er det ikke alltid vi kjenner det så godt,kjenner du liv inni mellom og daglig vil jeg nok tro det er helt normalt....
Viss du er i tvil inni mellom så ta safttesten og se om du får respons:-)

Sent from my GT-P7310 using BV Forum

Jeg ser i hvert fall på min mage at han kan snu seg masse! Og noen ganger gjør det at sparkene går innover fordi jeg faktisk kan se at han ligger med hele ryggraden og rompa ut mot magen! Dermed sparker han jo innover og jeg kjenner det mindre..

Men jeg tror ikke jeg ville bekymre meg så lenge du kjenner noe! :)

Back
Topp