Live Journal er en slag blogg på nettet.
Man må registrere seg, da kan man legge inn egne innlegg.
I tillegg til at 'alle' legger inn innlegg i sin egen blogg, så finnes det MANGE "communities", som man kan bli medlem av. Man legger og andre LJ medlemmer på sin venneliste (og de legger deg på sin venneliste).
F.eks:
Jeg er medlem av følgende communities:
csislash (Slash fanfiction for alle karakterene i CSI serien)
nickngreg (Slash fanfiction for Nick & Greg fra CSI)
ngchallenge (Slash fanfiction for Nick & Greg - men der vi må skrive historiene basert på et gitt tema).
oh_no_nicky (Om Nick i CSI eller George Eads (som spiller Nick) )
Eric_szmanda (Om Eric Szmanda (jada, du gjetter riktig: Greg i CSI) )
-> Det finnes jo selvfølgelig mange innlegg som ikke er slash-fiction - det er bare min store hobby og grunnen til at jeg registrerte meg der i det hele tatt. Det finnes forum/communities for stort sett alt!!!
Når jeg skal poste et innlegg så kan jeg velge å poste det i dagdrommer (min egen private blogg, eller i en av de tre 'samfunnene' jeg er medlem i).
Poster jeg det i dagdrommer, så kan jeg velge om innlegget skal være:
Private: Kun jeg kan lese det.
Friends: Kun de jeg har satt på friends-lista har tilgang til å lese det.
Public: alle kan lese det.
Poster jeg det i f.eks nickngreg, så får alle som er medlem av nickngreg dette innlegget få 'friends' siden sin. nickngreg TROR jeg er et åpent forum - så dukan lese innleggende selvom du ikke er medlem der (Litt usikker nå). En del forum/communitues er lukket, dvs at alle innlegg blir friends-only.
Dere kan jo titte på min Lj her:
http://dagdrommer.livejournal.com/
Det er ikke så mange innlegg her, for dere kan kun lese de jeg har satt til public, og jeg poster stort sett kun friends only.
Titt litt på linken som heter Friends - og surf litt derfra, så får dere et lite inntrykk.
Jeg synes i alle fall LJ er okay - Skriver ut masse frustrasjon der! [:D]