Liv

3-gangs her også. Jeg kjenner mye liv enkelte dager, spark både utover, oppover og innover. Andre dager er det ganske så rolig. Er 18+6 i dag, kjente vel første spark 16+5 om jeg ikke tar feil. Har morkaken på bakre vegg langt nede.

Edit: har vist morkaken på fremre vegg ifølge jordmor på oul, veldig merkelig at de kan si at den lå lavt på bakre vegg på ultralyd i uke 12 og 16 da?!

Den kan jo flytte på seg når magen vokser. Eller ? Morkaken altså :P

Den kan jo flytte på seg når magen vokser. Eller ? Morkaken altså :P

Ja, men fra bakre til fremre vegg? Da må den jo ha gått forbi mormunnen? Den kan vel ikke koble seg av og på, den blir vel bare med når livmoren strekker seg? Noe må ha gjort en feil :p

Føler meg litt bekymra. Kjente liv flere dager på rad forrige uke, men denne uka har det vært så stille. Litt sporadiske bevegelser, men vanskeligere å bedømme om det er luft eller baby. Kjenner dere alle spark og bevegelse hver dag? Er for øvrig 20+5.

Føler meg litt bekymra. Kjente liv flere dager på rad forrige uke, men denne uka har det vært så stille. Litt sporadiske bevegelser, men vanskeligere å bedømme om det er luft eller baby. Kjenner dere alle spark og bevegelse hver dag? Er for øvrig 20+5.
Har du morkaken foran?
Ikke alle som kjenner det så godt da før litt senere, men er du bekymret bør du definitivt ta kontakt med lege eller jordmor.

Nå kjente jeg faktisk to små spark! :-D Det finnes ingen bedre følelse i verden!

Morkaka ligger normalt, så kan ikke skylde på det, dessverre.

Nå kjente jeg faktisk to små spark! :-D Det finnes ingen bedre følelse i verden!

Morkaka ligger normalt, så kan ikke skylde på det, dessverre.
Det er normalt å ha morkaken på både fremre og bakre vegg :) Men antar at du har den på bak?
Ja alltid fantastisk med spark :)

Skjønner deg.. Jeg hadde ett par dager jeg kjente en del i uke 21.. Nå er jeg i uke 22, og kjenner lite eller ingenting! Blir litt småstressa.. Men e har morkaka foran, og har fått beskjed om at det kan ta en stund før jeg vil kjenne noe..

Skjønner deg.. Jeg hadde ett par dager jeg kjente en del i uke 21.. Nå er jeg i uke 22, og kjenner lite eller ingenting! Blir litt småstressa.. Men e har morkaka foran, og har fått beskjed om at det kan ta en stund før jeg vil kjenne noe..
Ja, det er ekkelt å plustelig ikke kjenne så mye. Regner jo med at alt er i orden, men man blir litt stressa likevel. :-S

Akkurat sånn har jg det også!! Sist uke kjente jeg spark flere ganger for dagen flere dager på rad. Den uka har det plutselig roa seg ned...

Akkurat sånn har jg det også!! Sist uke kjente jeg spark flere ganger for dagen flere dager på rad. Den uka har det plutselig roa seg ned...
Jeg vil nok tro det er normalt på dette stadiet, men lurer på om jeg skal ringe legen for sikkerhets skyld i morgen. Hvor langt er du på vei?

Var akkurat inne på september-forumet og der var det en lignende tråd. Den bør dere lese. Jeg ble hvert fall litt mer betrygga nå. :-)

Åå, lykke! Endelig kjenner jeg liv jeg også! :joyful:
De siste to dagene har jeg kjent små herlige dult nederst i magen, er 19+5 i dag og andregangsgravid :)
Har enda ikke vært på OUL og fått det bekrefta, men jeg regner med jeg har morkaken foran. Kjente spark nesten daglig fra uke 16 med førstemann, så det er den eneste logiske forklaringen jeg har på å ha kjent så sent denne gangen ;)

Back
Topp