Liv

Sistemann

Forelsket i forumet
kjenner dere mye liv i magen? Føler jeg kjenner meget lite. Er 3-gangs, så vet hva jeg skal kjenne etter. Nå er vi jo kommet såpass langt på vei at vi burde kjenne en del...flere?

kjenner dere mye liv i magen? Føler jeg kjenner meget lite. Er 3-gangs, så vet hva jeg skal kjenne etter. Nå er vi jo kommet såpass langt på vei at vi burde kjenne en del...flere?
Kjenner ingenting... Men morkaken ligger foran og demper her.

Kjenner liv hvis jeg ligger på ryggen. Ikke alltid, men veldig ofte. Har også morkaka på framsiden, så den demper en del. Blir vel mer om en liten stund. Gleder meg til å dele spark og bevegelser med mannen❤️

Jeg har også morkaken liggende fremme, så den har nok dempet en del. Kjente vell første sparket i uke 20, veldig forsiktig da :p
Men bare en uke etterpå snudde det brått og har kjent daglig siden :D Dette var i uke 21+0, bare en dag etterpå 21+1, så kjente jeg første sparket utenpå magen :) Å når jeg var 21+6 kjente også barnefar spark :)
Men tror vi må være litt heldige for å kjenne utenpå magen med morkaken liggende fremme. Siden det er veldig avhengig av hvor barnet sparker :p

Kjenner ganske mye liv og ser at det er liv også. Spinnvill inni der til tider!

Har foranliggende morkake, men har kjent små dult flere ganger om dagen hver dag siden uke 21 :) er 23+3 og førstegangs

Er andregangsgravid og runda akkurat 20 veke. :) synest det er mindre liv denne gangen, men mulig eg hugsar dårlig..
Ultralyd viste heldigvis ein frisk, og aktiv baby :)

Kjenner mye liv om dagen, spesielt mye på kveldstid, men den er også veldig aktiv i perioder om dagen. :) Sparkingen flytter seg rundt, og jeg kjenner den snur seg innimellom. Setter pris på å slippe sparking i blæra hele tiden! ;) ellers er det bare koselig ;) kjennes godt på utsiden også nå, samboer har også kjent det et par uker. Stor stas :) 22+6 i dag, morkaka bak.

Jeg er andregangsgravid, 18+2, og (tror) ikke jeg har kjent noe enda. Så spørs om jeg kanskje har morkaka forran :) Skal dessverre ikke på OUL før jeg er 20+3, så får bare være tålmodig :)

Er 21+4 og har nettopp begynt og kjenne små dult. Fantastisk. Har morkaka foran.

Kjente liv fra uke 17, er nå i uke 18. Kjenner tydlige spark flere ganger om dagen :) er førstegang, så føler meg ganske heldig :p :D

Lite liv her også, men morkake som ligger som en bleie fra fremre til bakre vegg... Håper på at morkaken flytter seg og at jeg kjenner mer liv etterkvart...

Kjenner litt hver dag nå, men ikke før jeg var 19 uker. Tredje svangerskap, men har anterior placenta og bakoverlent livmor

Jeg er også 3. Gangs, og 20 uker på vei.
Har kjent veldig lite. Ingen morkake eller noe som tilsier at jeg ikke skal kjenne...
Kjenner som regel litt om morningen og kvelden, når jeg ligger flat i senga. Men det er ennå ganske diffust...

Jeg startet å kjenne liv i uke 17+4, i uke 20+2 kjente vi begge sparkene på utsiden for første gang, og fra uke 21+3 har vi kunnet se bevegelsene!! Sprellemannen har ikke latt det gå én dag uten at vi får kjenne at han er der inne <3

Førstegangs, og har ikke kjent noe, såvidt jeg vet.

Er 3. gangs her og , jeg kjenner mer liv tidlig denne gang. Men pga morkaken ligger på siden. De forrige lå morkaken foran , da tok det laaaang tid før jeg kjente det ordentlig godt

3-gangs her også. Jeg kjenner mye liv enkelte dager, spark både utover, oppover og innover. Andre dager er det ganske så rolig. Er 18+6 i dag, kjente vel første spark 16+5 om jeg ikke tar feil. Har morkaken på bakre vegg langt nede.

Edit: har vist morkaken på fremre vegg ifølge jordmor på oul, veldig merkelig at de kan si at den lå lavt på bakre vegg på ultralyd i uke 12 og 16 da?!

Last edited:
Førstegangs og begynte å kjenne liv i uke 18. Nå, 19+4 har jeg kjent liv daglig i 4 dager i strekk og kjærest har kjent det med hånden sin på magen :Heartred

Her er det helt vilt mye liv..magen bølger jo :p
Kjente ikke sååå mye første gang for da hadde jeg morkaken foran.

Back
Topp