Liv??

Lykkefrøet

Betatt av forumet
Hei! Jeg er idag 20+1, men har ikke kjent liv ennå. Muligens en "boble" eller to, men tenker at det kunne like gjerne være min kropp, som babyen. Jeg er førstegangsfødende, og har jo lest at mange ikke kjenner liv før rundt uke 22-23, så det er fremdeles helt normalt sant?? Hehe, sikkert bare jeg som nok en gang tenker for mye og bare trenger bekreftelser... :)

Jeg er førstegangs også. Har kjent bobler siden uke 17, men det første "sparket" som jeg kjente på utsida var faktisk uke 20+1. Og for hver dag blir disse bevegelsene sterkere. Det er visst forskjellig når man kjenner noe har jeg hørt, så plutselig en dag i veldig nær fremtid får du nok et lite vink fra spiren din. Det er magisk.

Jeg fikk beskjed av lege og jordmor at for førstegans var det vanligst å begynne å kjenne liv mellom uke 20 og 24, så tror ikke du trenger bekymre deg ;) Men vet hvordan du har det! Jeg kjente første tydelige spark/bevegelse først for noen dager siden. 21+4 i dag og kjenner det daglig nå :)

Er ganske nomalt.. for er man førstegangs, så vet man ikke helt hva man skal kjenne etter..så man kan lett være i tvil om man kjenner noe eller ikke ;)

Jeg er andregangs og kjenner ikke så mye enda selv om jeg er 20+4. Første graviditet kjente jeg godt liv i uke 17 og uke 20 kjente jeg det utenpå :)
Forskjellen er at denne gangen har jeg morkake forann.

Ikke bekymre deg! Like normalt å kjenne seint son tidlig :) det kommer nok om ikke lenge nå, du kan bare glede deg i mens - og gjerne kjenne litt etter på kveldene når du har lagt deg (om du ikke allerede gjør det). Første gangen er det ikke lett å vite sikkert at det er babyen, men etter hvert blir du sikrere og babyen sparker hardere :)

.... Og ja... Vet dere, idag har jeg kjent flere "bobler", eller iallefall noe som litt tydeligere kjennes ut som det, så da tror jeg nok det er lillegutten :) Gøy!! :)

Så bra du kjenner bobling! :-) Hvis du legger deg helt flatt i senga så magen blir litt utstrekt, og kjenner rett over symfysen kan det jo være du får respons? Klem litt lett ned, så kanskje sparkene kommer igjennom? :-)

Må si at jeg er andregangs, og vet nå at det er liv jeg har kjent.Men var ikke helt sikker i begynnelsen :-P

Jeg kjenner nå liv "hele tiden", det er nesten litt sånn "ubehagelig" av og til, men det er jo ikke vondt på noen som helst måte da :) Kjennes både som små dult/spark og/eller som bobler som sprekker på en måte, hihi :)

Jeg kjenner nå liv "hele tiden", det er nesten litt sånn "ubehagelig" av og til, men det er jo ikke vondt på noen som helst måte da :) Kjennes både som små dult/spark og/eller som bobler som sprekker på en måte, hihi :)

Samme her :) Er andregangs og 22 uker i dag.. Er en deilig følelse disse sparkene ;)

Sist merket jeg ikke noe før uke 22, og fikk heller ikke mage før da.. Denne gangen merker jeg det i uke 12, og fikk mage fortere. så det er veldig forskjell når man kjenner ting :)

Back
Topp