Liv hver dag??

Rustad90

Glad i forumet
Jeg bare lurer, dere som er førstegangs.. Når begynte dere å kjenne liv hver dag? 
Har hatt d livat i magen hver dag i nesten en uke.. men igår kjente jeg kun ett lite spark, og blir derfor litt bekymra..?  :(

Kjente første spark i uke 20+5, og siden da kjenner jeg liv hver dag, men ikke alltid like sterk og ofte ;) tror ikke du skulle være bekymret :) du kjente spark jo, det kan hende mini ligger meg bein mot ryggen eller noe :)

Så lenge du har kjent liv ville jeg ikke vært  bekymret. 
Jeg tror ikke man forventer daglig liv før man nærmer seg 3. trimester, ca uke 28. 
Jeg kjenner liv hver dag, men som i går kjente jeg knapt noen bittesmå bevegelser. Men så var vi på farta og i aktivitet hele dagen også, det spiller ofte inn her. Jeg kjenner mer de dagene jeg rekker og slappe av litt =)

Har kjent liv daglig dei siste 3 vekene.. 
Legen sa til meg når eg var der på fredag at om eg skulle merke endring i bevegelsane til lilleplutt så måtte eg berre ta kontakt.. Så vist du er bekymra ville eg ikkje nølt med å ringe legen eller føden. 

Klem

Kjenner liv hver dag, kjent det ei god stund nå! Med nr en kjente jeg vel liv hver dag i uke 20 el noe, men SKAL vel ikke kjenne liv hver dag før uke 26 tror jeg!

Jeg er førstegangs og kjenner også liv hver dag nå, er 24 + 2! Har kjent det i et par uker, men som noen andre skrev, ikke like mye og like sterkt hele tida. Også her spiller mitt aktivitetsnivå veldig inn :) Alt er helt sikkert bra, og er du i tvil ring å snakk med noen!!

mammatil2prinsesser skrev:
Kjenner liv hver dag, kjent det ei god stund nå! Med nr en kjente jeg vel liv hver dag i uke 20 el noe, men SKAL vel ikke kjenne liv hver dag før uke 26 tror jeg!

Jordmor sa til meg nå som jeg har begynt å kjenne hver dag så skal man gjøre det uansett om man er 22 uker som jeg var.
men her åsså varierer det på aktivitetsnivået.

men du kan prøve drikke iskald saft(med sukker) og legge deg på rygg å kjenne etter. eller bare iskaldt vann som du styrter om du ikke har saft.
man får ofte det på føden for å få fart på mini:)
og hvis du bare kjente ett lite dunk i går og ikke noe i dag kan du jo ringe føden så får du komme inn a ta en titt:)

Jeg er førstegangs og har kjent ordentlige spark i ca 3 uker. Kjenner liv hver dag men det varierer veldig fra dag til dag hvor mye jeg kjenner. Noen dager styrer hun hele dagen og natta mens andre dager er det bare en liten dult nå og da. Hvis babyen en dag ligger med beina innover mot morkaka kjenner man den jo ikke så godt som de dagene den ligger utover, har inntrykk av at de nå padler og turner rundt noe fryktelig inni der emoticon
Har du prøvd å "plage" babyen litt for å få spark? Jeg bruker å dytte litt på magen når jeg ligger på sofaen, og får som oftest et (litt irritert, innbiller jeg meg) spark eller to som svar

Hei, Jeg er nå 21+1 og er ennå ikke sikker på om det er spark jeg kjenner. Har foranliggende morkake, så dette spiller nok inn. Jordmor sa på kontrollen på fredag at det ennå kunne gå noen uker før jeg var helt sikker på spark. Merker jeg gleder meg til jeg er helt sikker på at det er spark jeg kjenner :)

Kjente små boblinger tidlig, men det var lite og ikke daglig. Men ifra uke 21, så kjente jeg daglig aktivitet der inne, og veldig kraftig også. Jeg hadde også en sånn dag som du nevner, forrige fredag. Jeg var kjempebekymret, fordi jeg var vandt til å kjenne masse spark hver dag, og plutselig var det stille. Men dagen etter var det på an igjen da. 

Mange som sier man bør prøve iskald saft og riste litt på magen, dytte litt, hvis man vil kjenne. Du kan jo prøve?

Tusen takk for mange svar!! :) Merket mer liv utpå dagen, og etter det har hun knapt stoppet!! STOR STAS for mor! man kjenner jo gjerne spark når hun har lange bein (som legen sa!) :)

Back
Topp