Litt usikker.. ang mat..

sorciere_

Forumet er livet
VIP
Korleis veit dåke kva matprodukt babyen har vondt i magen for?
Er det maten eg ete på kvelden som får han til å bli sint neste dag, eller er det frukosten eg ete rett før og nokon gongar under amming??
kor lenge går det frå eg ete mat til det kjem i morsmelka?
skjønner IKKJE korleis dåke veit kva babyen får aua i magen for, eg... [8|][8|] for eg ser ingen sammenheng..

han var kjempesint i dag når eg amma han... då hadde eg ete sjokoladebollar likefør amminga... men samtidig var jo melka allerede ferdiglaga då eg amma han??

*superduperforvirraogskjønnaingenting*

De går nokre tima frå maten du ete til den e i melka...

Å tongt fordøyelimat teke lengre tid enn mat so enn fordøye raskt ette de ej he forstått :)

Ej he merka at mat ej ete i 4 tida, de fe knærten mageverk ta sånn ca rondt leggetid (frå 21 til 23) [:'(]

okai.. :) Takk.... det virker jo logisk... så då er det mest sannsynleg kveldsen eg hadde igår som har kicka inn i dag.. stakkars gullet.. 

Har lurt masse på dette jeg og, og spurt litt rundt. Men virker ikke som det er noe fasitsvar! [:'(] Er vanskelig å vite akkurat hva det er ungen kanskje reagerer på, og hvor lenge det er i melken spørs vel på hva det er og hvor mye man har spist/drukket..
Frustrerende!! [&:] Men det beste man kan gjøre er vel å bare prøve seg fram! Selv er jeg begynt å skrive ned på kalenderen hva jeg spiser hver dag, spesielt hvis det er noe jeg mistenker at det kan komme en reaksjon på...og utelukker bevisst enkelte matvarer noen dager for å se om det blir bedre eller verre eller samme.

Ymi: kanskje eg skal gjere som deg.. skrive opp klokkeslettet og kortid han eventuelt får aua i magen.. så kan det hende eg ser ein sammenheng!! :D ;D 

Det går noen timer før det er i melka liksom.. Jeg vet at snuppa ikke tåler at jeg spiser sjokolade(unntak med kvikk lunsj faktisk)

Ellers holder jeg meg unna ting som står på nettet som ammende helst ikke skal spise som løk, hvitløk, druer, kål, kålerabi, brus, erter, krydret mat.. Disse skal man jo kunne spise etterhvert, må bare introdusere det for babyen :) Men jeg tørr ikke utfordre skjebnen ennå [;)]

hm.. har hørt at ein gjerne kan prøve seg fram.. er ikkje alle babyar som reagerar ein gong.. men at ein skal ta det i barnevennlige dosa.. ;P

Back
Topp