litt uproffesjonell?

Oka

Glad i forumet
Var innom HS i går siden alle leddene til jentungen knepper når hun beveger seg. Hadde da jentungen på armen og bøyde beinet hennes slik at helsesøster skulle kjenne sjøl at leddet "bikket over". Jeg bøyde det ikke mer enn det snuppa klarer sjøl når hun sitter på gulvet.

Det da helsesøster klarer å gjøre er å utbryte: Å herregud!, mens hun tar seg for munnen å ser på meg med forskremte øyne.

Okay da, ungen er myk i ledda, men ikke skrem den stakkars mamma`n som kommer og spør om det er normalt. [&:][8|]

Hun sa etterpå at hun mistenker hypermobilitet( slangemenneske, vanskelig å forklare) og vi skal til legen for å sjekke mer.

Mulig jeg hadde blitt litt skeptisk til den helsesøstera ja...

Håper dere finner ut av det da, og at det ikke er noe farlig.

Huffda: Ikke helt den rette reaksjonen det akkurat.
Får bare håpe det ikke er noe alvorlig..

Jeg er sånn på grensa... har overbøyelige ledd, men er ikke hypermobil heldigvis.
Men ja... knepper litt i ledda o.l. Med riktig trening av muskler for å holde på plass sjelettet og sånn pleier man å klare seg fint uten noen plager såvidt jeg vet. Men en litt spesiell reaksjon fra helsesøster da.
Men er kanskje ikke noe de ser så veldig ofte?

ORIGINAL: mammatilgullgutten

Synes det høres litt ut som eds jeg. Dette har jeg, min søster og det ene tante barnet mitt. Og vi alle kan bøye leddene våre masse[:)]
Hvor gammel er hun?
Synes åsså det var uprofosjonelt av hs, men kanskje hun ikke har sett det før hun heller?
Det er en veldig sjeldent diagnose, både hypermobilitet og eds.

Hun er snart 8 mnd. Eds har jeg ikke hørt om. Hva er det?

Jeg synes at HS oppførte seg uprofesjonelt til deg jeg! Men håper dere får svar hos legen[:)]
Jeg er hypermobil, men mine ledd "knekker" ikke så mye. Bare i knær og nakken....
Men sønnen min "knakk" mye da han var liten, var til lege og han sa at det var leddbånd som gled over ledd og "glapp". Nå er han 6 år "knekker" ikke så mye.(han er ikke h.mobil)

Jeg derimot har fremdeles bekkenløsning i varierende grad 20 mnd etter fødselen, dette måtte jeg bare regne med var slik en stund sa fysioterapauten...

Back
Topp