Litt update for de som vil

MalinDalin

Forumet er livet
En oppdatering fra oss.
Som mange sikkert har fått med seg fikk nadde bekreftet hørselstap for en stund siden. Han har lett til moderat tap på ene øret og alvorlig på det andre. Selv om jeg lenge har mistenkt at han hørte dårlig kom det jo som et sjokk når jeg fikk bekreftet det og sett hvor dårlig det var.

Har slitt en del med vonde tanker, skyldfølelse og frykt for fremtiden. En slags sorgprosess nesten.. Er fortsatt litt opp og ned, men mest opp! Dette skal gå bra!

På mandag fikk nathaniel høreapparat. Det ble en laaang dag. Vi kom til klinikken kl 12, ventet litt over en time før vi fikk støpt form til proppene hans. Så var det 4 timer ny venting hvor vi var og spiste samt i lekeland i mellomtiden før alt var klart.

Vi var spente som få da han fikk på apparatet. Ble egentlig ganske skuffet da han fikk de på. Jeg hadde vel tenkt meg at det kom til å bli en "wow" opplevelse, noe det ikke var. Han reagerte ikke mere på lyd enn før. Legen sa at dette ikke er som å slå på et lys. Nadde må lære seg å høre osv.

I går var vi ute å gikk tur og JA! Jeg merker en forskjell. Han satt i vogna i to timer å bare så seg rundt omkring. Biler som kjørte, hunder, sko, havet! Du så lissom på hele han at han tok inn sååå masse inntrykk. Han snur seg etter lyder og min stemme uten atjeg trenger å heve den sikkelig! Det er FANTASTISK og bedre og bedre blir det!

Neste uke skal han begynne i spesial barnehage hvor det er flere barn med samme problem. Han kommer til å få alene trene tid med en pedagog 2 ganger i uken. I mai kommer han også til å gå i barnehagen der jeg skal jobbe og være med hørende barn.

Jeg ser mildt sagt utrolig mer positivt på dette nå enn for en uke siden. Det kommer til å gå bra med gullet mitt!!!

Så flott å lese! Virkelig gode nyheter. Håper du nå klarer å se lysere på det, for dette skal gå riktig så bra:)

Så flott!!!! Flott at han får den hjelpen han trenger!

ORIGINAL: IsThaBeth

Så flott å lese! Virkelig gode nyheter. Håper du nå klarer å se lysere på det, for dette skal gå riktig så bra:)

Så hyggelig å lese! Dette kommer til å gå så strålende, både for han og for dere! [:)]

Kjempe godt å høre MalinDalin,jeg er veldig glad på dine vegne[:)]

Så bra!!![:D] Ingenting er bedre en at Nadde hører og får nye inntrykk[:D] Nå bli jeg glad[:D]

Så bra at det går i riktig retning nå [:)][:)]

Tenk hvilken opplevelse dette er for sønnen din, masse nye lyder og inntrykk, det er nok veldig spennende og positivt for ham [:)]

Btw, lenge siden du flytta hjem? [:)]

ÅÅÅÅHH!!

Nå fikk jeg tårer i øynene! [:D][:D] Nettopp pga sånne som Nadde jeg vil jobbe med dette [:D]

ORIGINAL: IdaK

Så hyggelig å lese! Dette kommer til å gå så strålende, både for han og for dere! [:)]

[:D] Sitter med tårer i øynene jeg..

ORIGINAL: Plink

ORIGINAL: IdaK

[:D] Sitter med tårer i øynene jeg..
[:)]

Så bra! Herlig med så positiv oppdatering - gratulerer med høreapparatene og lykke til videre!

Åååå så bra!!!![:)][:)]

Nå blej eg kjempeglad!! [:D][:D] Lykke til med videre positiv fremgang! [:D]

så bra[:)]
lykke til videre, dette blir nok en helt ny hverdag for derre fremover
og tenk så mange nye intrykk barne får i tilleg[:)]

Så hyggelig det var å lese dette[:)][:)][:)] (Har fulgt med deg på det andre forumet, foreldre til barn med spesielle behov).
Kjempe bra at du merker forandring og at gutten din oppfatter mer av det som skjer rundt seg!!!! Forstår veldig godt hva du har gått gjennom, min gutt er så og si blind[:(] Er under utredning og prøver å finne ut alvorlighetsgraden av det men det er for tidlig å si enda. Han heter forresten også Nathaniel[:)]
Veldig glad på deres vegne at høreapp. funker for gutten din!
Klem

ORIGINAL: Vugge

Herremin det høres jo helt topp ut!
Må være sterkt å se han oppleve verden på nytt! :)

Back
Topp