Litt treg...

Elaine491

Andre møte med forumet
Jeg fødte en "liten" gutt på 3855 gr. og 53 cm den 29. desember. [:D] Hadde termin den 26. desember, så da trengte ikke å vente så mange dager over termin. [;)]
Skulle selvsagt ha skrevet for lenge siden, men har vært så utrolig trøtt etter fødselen.

Kort fødselshistorie:
På morgenen 28.desember begynte jeg å kjenne noe jeg trodde var rier, men jeg var allikevel litt usikker på om det var det eller ikke. To uker før hadde jeg vært hos jordmor og fått vite at jeg hadde to-tre cm åpning. Hadde ventet på riene siden da og var veldig klar til å få fødselen i gang! [:D]
Klokken ett 28. desember hadde jeg time hos jordmor. Før jeg og mannen min reiste dit tok vi for sikkerhetsskyld med oss fødselsbagen i tilfelle vi måtte på fødestua. Heldigvis gjorde vi det, for da vi kom til jordmor så hadde jeg rier. Hun sendte oss rett til fødestua og mente at vi kom til å bli foreldre om noen timer! [:D] Jeg torte ikke helt å tro på henne, siden riene ikke kom regelmessig.
Da vi kom til fødestua, ca. en time etterpå (kl.14.00), begynte riene å komme mer regelmessig. Klokken halv syv var fødselen i gang og gutten ble født åtte på ett den 29.desember.
Fødselen gikk ganske greit. Jeg brukte dusj, badekar og lystgass som smertestillende. Pressriene synes jeg var de verste!! Brukte en og en halvtime på dette og var temmelig sliten. På slutten gitt det litt for fort og gutten kom litt for fort ut. Lillegutt var en stjernekikker. Jeg fikk dessverre et tredjegrads rift! [:(] Dette gjorde at vi straks ble sendt til det store sykehuset som er to timer unna. Om jeg hadde født på dette sykehuset, så ville de ikke latt meg presse mer en maks 45 minutter!! De hadde tatt gutten ut med sugekopp! Kjekt å vite i ettertid!!
Nå har vi det ganske bra. [:D]

Lurer på hvor jeg finner fødselstråden slik at jeg kan fylle ut litt info der?

Gratulerer med gutten din [:D]

Bedre sent enn aldri, er det ikke det de sier?[8D]

bedre sent enn aldri sies d [;)]

Gratulerer så mye med gutten [:)]

Gratulerer så mye! [:)]
Huff, hørtes ikke noe godt ut nei... Men håper det går bra nå da og at du koser deg masse sammen med den lille! [:)] Klem!

ORIGINAL: milla1986

ORIGINAL: mettemor!

Gratulerer så mye! [:)]
Huff, hørtes ikke noe godt ut nei... Men håper det går bra nå da og at du koser deg masse sammen med den lille! [:)] Klem!

Gratulerer så mye med guttetassen!![:D]
Koselig å lese fødselshistorien din!!

ORIGINAL: milla1986

Back
Topp