Litt tidlig ute, fødebagen :p

Når vil dere gjøre klar fødebagen? Har lyst til å få bagen i orden snart, men tror det er lurt og vente litt til ;) er 28+4 i dag

Når vil dere gjøre klar fødebagen? Har lyst til å få bagen i orden snart, men tror det er lurt og vente litt til ;) er 28+4 i dag
Tenker at jeg begynner så smått å pakke i uke 35-36 og ha den klar fra uke 38 ihvertfall :)

Tenker at jeg begynner så smått å pakke i uke 35-36 og ha den klar fra uke 38 ihvertfall :)

Ja er nok best og vente til da.. venter bare på å få stellebordet på plass nå, og få fikset feilene på badet selger ikke opplyste om ved kjøp av leilighet, så begynner jeg nok sakte men sikkert og gjøre klart alle klærne (vaske de og legge på plass) og pakke bagen med ting som er greit å ha med, men som ikke blir brukt før fødsel :shy:

Jeg er jo førstegangs og har ikke peiling, men tenker å begynne med slikt i januar. Skal på fødselsforberedende kurs den mnd også, så får kanskje litt info der og.

Jeg er jo førstegangs og har ikke peiling, men tenker å begynne med slikt i januar. Skal på fødselsforberedende kurs den mnd også, så får kanskje litt info der og.
Greit å pakke baggen rundt uke 34. Viktig at den ligger et lett tilgjengelig sted i huset. Det er igrunn ikke så mye man trenger med seg. Sykehusene har sykehusskjorter, nettingtruser (de fleste har) bind, bleier og klær til baby.
Så det som igrunn gjenstår er jo fotokamera, ladere. Noe snacks, toalettsaker og klær til hjemreise og klær til far om han skal være der.

Jeg skal ha med meg ekstra sånne nettingtruser :-p fikk 1 på sykehuset, men gikk kun i sånne de første dagene etter fødsel. Syntes det var så deilig at det ikke strammet noe sted, ikke sexy med behagelig :)
Ellers løse bukser, ammetopper, og toalettsaker. Ladere osv selvfølgelig..

Pakket aldri fødebag da jeg skulle ha førstemann, men denne gangen har jeg i hvert fall laget en liste og lagt frem bagen. Noen av klærne og toalettsakene er jo ofte i bruk, det samme med lader etc, så det får jeg ikke pakket ned på forhånd uansett. Tror ikke jeg orker å ta med f.eks. bind og dusjsåpe, det de hadde på sykehuset fungerte greit for meg sist. :)

Jeg skal ha med meg ekstra sånne nettingtruser :-p fikk 1 på sykehuset, men gikk kun i sånne de første dagene etter fødsel. Syntes det var så deilig at det ikke strammet noe sted, ikke sexy med behagelig :)
Ellers løse bukser, ammetopper, og toalettsaker. Ladere osv selvfølgelig..

Hvor får man kjøpt disse trusene? :p

Rasjonering av nettingtruser? :p Tror de fleste sykehus lar sine fødende ta det de trenger av truser og bind. Det er ihvertfall min erfaring og hva jeg har hørt fra andre :)

Rasjonering av nettingtruser? :p Tror de fleste sykehus lar sine fødende ta det de trenger av truser og bind. Det er ihvertfall min erfaring og hva jeg har hørt fra andre :)
Jeg fikk kun 1 nettingtruse på sykehuset, men bind kunne jeg ta så mye jeg bare ville. Er nok forskjellig fra sykehusene, men sikkert også de man spør på sykehuset..

I natt følte jeg plutselig at jeg måtte begynne å pakke fødebagen, håper ikke det er et tegn! :nailbiting: Vil ikke føde før vi når midten av januar.

Tenker at jeg pakker den når jeg går ut i permisjon, noe må man jo ha å gjøre da også :P

Back
Topp