litt tidlig,men...

momy

Elsker forumet
nå har jeg og min kjære da bestemt oss for å si at vi venter baby! [:D]  han skal si det til sine venner og i morgen skal familien hans få vite det. [:)]   bortsett fra alle ungene. syns det er for tidlig å fortelle dem det i tilfelle noe går galt! [8|]   grunnen til at vi forteller det nå er den hersens magen min!! [:D]  alle ser det og vi vil heller ha sagt det sammen, enn at vi plutselig møter hver og en feks på en butikk. venninna mi flira høyt igår og tok meg på magen og sa: denne magen ser nok alle ja! [:D] så da er det bare en ting å gjøre! [:D]  skulle det gå galt,så er det egentlig litt godt også at våre nærmeste vet,så slipper vi eventuelt å forklare så mye! [:D]  hvor mange vet om deres spirer? hvor langt "ut" i rekka har dere gått i å fortelle det?  [:)]

Skjønner deg godt, hadde magen vist ville sikkert jeg også fortalt nyheten.  Vi venter til 12 uke (kort tid igjen nå), er bare to venninner som har fått vite om graviditeten.

Tror min graviditet er ganske så ofisiell allerede nå...[8|] Hadde aldri klart å holde meg til jeg var 12 uker på vei... Så nå vet hele familien min det, vennene mine og de jeg jobber sammen med...[8D] Typisk meg... Hadde egentlig lyst til å klare å holde det litt for meg selv, men det kunne jeg altså bare glemme[&:] Men tenker at det egentlig er greit at folk vet det, også om det skulle gå galt... Greit å slippe å forklare en evt depresjon eller lignende om jeg skulle miste[8|]

Sa d ikke til noen før jeg var 19 uker på vei.... Vi (jeg og sambo.) synes d var kos å ha den hemmeligheten[;)]

Trodde jeg skulle klare å holde meg t 12 uke jeg.. men jeg ble "busta" av en etter en.. Fordi jeg var/er så dårlig å reagerer på alt av lukter, og at magen har blitt bittelitt større..Så de fleste vet d faktisk nå,så da er d bare å krysse fingre og tær på alt vil gå bra..[:)]

Har bare sagt det til mamma og pappa og svigers, og ei venninde. Venter nok en god stund med å fortelle det til alle. Sist hadde vi fortalt det til mange, og det var en helt forferdelig påkjenning når alle måtte kommentere at jeg hadde mistet, så det gjør vi IKKE igjen! Har ikke fått så stor mage enda heller, så ingen problem å skjule det under en litt vid topp enda[;)]

Avventer med å fortelle det rundt til jeg er 12 uker på vei... tryggest ! [;)]

Vi har fortalt det til familien og nærmeste venner + noen på jobben min.  Det gjorde vi ganske tidlig. Ungene gleder seg til skolen begynner igjen for da skal de få lov å si det i klassen. Da er jeg 11,5 uker på vei så det skulle gå bra    :-)

Jeg ble avslørt av mamma og søstra mi, for de har bare sett meg så dårlig én gang før.. Hehe.. Klarte ikke å lyve de rett opp i trynet når de spurte rett ut. Så foreldrene mine, søstra mi og to venninner vet at jeg er gravid. Resten får vente til jeg har vært på første kontroll i slutten av uke elleve. Sjefene på jobb vet det da.. Hadde ikke samvittighet til å ikke oppgi grunn for sykemeldingen min..

veeeldig glad for at jeg ikke er alene om å fortelle!! [:D]  kjenner jeg gleder meg til i morgen!! det er liksom en sånn nyhet som de aller fleste blir glade for å få! [:D] vet at de som får vite det nå kommer til å bli kjempeglade!! [:D]  tipper svigermor kommer til å begynne å strikke med en gang! [:D]

Vi har også sagt det til nærmeste familie, og de nærmeste vennene.  Eller synes jeg det er best å vente i forhold til arbeidsgiver og kollegaer. SIer ikke noe til arbeidsgiver før uke 12. Men har samme problem: magen skjuler ikke at noe er på gang. Lurer nesten på om jeg skal ha to, for magen er mye større nå enn hva den var på denne tiden i forrige svangerskap. Gulp.

så å si hele familien våres vet det.. nærmeste venner og 3-4 på jobb... Men venter med å fortelle alle på jobb det,til uke 12... er jo bare to uker igjen dah...
skal bli så godt å fortelle det,slippe å lyve folk midt i trynet,om hvorfor jeg brekker meg,og hvorfor jeg ikke løfter tungt mer o.s.v...

[:D][;)][:)]

Back
Topp