Litt tidlig men...

Når tenker dere å ta kontakt med lege/jordmor?
Jeg tenker å komme meg til 5+0, og om alt fortsatt er ok da så booker jeg TUL og legetime dagen etter hverandre (TUL først) rundt 7+2 ish. Sånn gjorde vi det sist, og det synes jeg var veldig greit. Tok første time hos lege pga blodprøver, tester osv og resten hos jordmor. Bare vær obs på at Trondheim ikke har spesielt god kapasitet på jordmor (hadde hvert fall ikke det i 2022), så sist fikk jeg time i uke 24. Ble rimelig lenge mellom uke 7 og 24 som førstegangs synes jeg, men denne gangen tenker jeg det er greit :)
 
Jeg tenker å komme meg til 5+0, og om alt fortsatt er ok da så booker jeg TUL og legetime dagen etter hverandre (TUL først) rundt 7+2 ish. Sånn gjorde vi det sist, og det synes jeg var veldig greit. Tok første time hos lege pga blodprøver, tester osv og resten hos jordmor. Bare vær obs på at Trondheim ikke har spesielt god kapasitet på jordmor (hadde hvert fall ikke det i 2022), så sist fikk jeg time i uke 24. Ble rimelig lenge mellom uke 7 og 24 som førstegangs synes jeg, men denne gangen tenker jeg det er greit :)
Jeg tenker også lege først for å ta blodprøver og resten av kontrollene hos jordmor. Blir en TUL her også 7+x. Bor ikke i Trondheim, bare spiren som er laget der :) Men det er sikkert lurt å sjekke kapasitet her jeg bor også.
 
Kontakter jordmor rundt uke 5 (tirsdag som kommer). Har allerede bestilt TUL 8+1 og mangler å ringe legekontoret for blodprøver. :)
 
Jeg har planlagt legetime 10. Mai før jeg visste jeg var gravid så da ser jeg om jeg får tatt blodprøver i samme slengen. Blir å kontakte privat for tul i uke 7-8 og jordmor når jeg har komt hjem fra ferie. Reiser hjem om 1 uke :)
 
Da tror jeg at jeg tør å anse meg selv som gravid :hello2
Termin 08/01-2025 etter innsett av blastocyst den 19/04 :)
Storesøster er født 20/01-22, så vi får håpe det blir to januar barn på oss :smiley-angelic001
 

Vedlegg

  • IMG-20240428-WA0004~2.jpg
    IMG-20240428-WA0004~2.jpg
    151,7 KB · Visninger: 68
Jeg tenker å komme meg til 5+0, og om alt fortsatt er ok da så booker jeg TUL og legetime dagen etter hverandre (TUL først) rundt 7+2 ish. Sånn gjorde vi det sist, og det synes jeg var veldig greit. Tok første time hos lege pga blodprøver, tester osv og resten hos jordmor. Bare vær obs på at Trondheim ikke har spesielt god kapasitet på jordmor (hadde hvert fall ikke det i 2022), så sist fikk jeg time i uke 24. Ble rimelig lenge mellom uke 7 og 24 som førstegangs synes jeg, men denne gangen tenker jeg det er greit :)
Tror det er ganske vanlig. Det er ingen satte kontroller mellom første (6-12 uke) og uke 24 :) Man har ultralyd rundt uke 12 og 18 :)
 
Tror det er ganske vanlig. Det er ingen satte kontroller mellom første (6-12 uke) og uke 24 :) Man har ultralyd rundt uke 12 og 18 :)
Ja, vet :) Har ei lita ei fra 2022, men da vet jeg det var mange som også fikk jordmortime da de kontaktet jordmor i tillegg. Tror egentlig man skal ha rett på det, men sånn er det ikke her hvert fall.
 
Kommer til å bli gal frem til TUL...
Hadde en del symptomer mot IKM og dagen etterpå. Nå har murringer og mild kvalme gitt seg og min destruktive tankegang tenker med en gang at embryo har sluttet å utvikle seg fordi noen symptomer er borte o_O
Alt er helt sikkert ok men vil så sårt få det bekreftet av jordmor haha.
Dette skal være en lykkelig tid men klarer ikke å riste av meg noen av bekymringene. Tipper jeg ikke er den eneste og sorry måtte bare få ut litt tanker her:laughing002
 
Ordnet med time hos lege, og ringte helsestasjon. Fikk beskjed om å ta kontakt med helsestasjonen/ordne time hos jordmor etter legetimen - siden legetimen blir regnet som første svangerskapskonsultasjon. Eneste som er dumt er at det er privat tidlig ultralyd før man har ordnet med helsekort (legetimen er to dager etter TUL), håper det har ikke mye å si.
 
Heii,
Januar på oss også :Heartpink
Tar dere tester flere ganger før en tidlig ultralyd ?
Sluttet med testing igår (4+5). Ganske greit å slutte med testing tidlig. Jeg tok flere tester etter første positive kun for å få bekreftet at fargen på testene økte fint annen hver dag. Gjorde det for å få bekreftet at det ikke er kjemisk graviditet.
 
Back
Topp