Litt tidlig men...

Babyfever91

Flørter med forumet
Jeg poster i denne termingruppen for å å manifistere at spiren blir en terminspire :Heartred

4+0 i dag. Den kommende uken blir skummel med tanke for frykt for kjemisk graviditet. Samtidig føler jeg at alt går som det skal. Har en magefølelse at dette skal gå bra.

Håper etterhvert andre også blir med i dette forumet for januar 2025 slik at vi kan dele litt av reisen dit sammen.

Dette er mitt første svangerskap og kommer nok med en del spørsmål underveis hvis Dr. Google ikke har svaret:laughing002
 
Jeg poster i denne termingruppen for å å manifistere at spiren blir en terminspire :Heartred

4+0 i dag. Den kommende uken blir skummel med tanke for frykt for kjemisk graviditet. Samtidig føler jeg at alt går som det skal. Har en magefølelse at dette skal gå bra.

Håper etterhvert andre også blir med i dette forumet for januar 2025 slik at vi kan dele litt av reisen dit sammen.

Dette er mitt første svangerskap og kommer nok med en del spørsmål underveis hvis Dr. Google ikke har svaret:laughing002
Håper jeg kan bli med her etterhvert :smiley-angelic001
Er bare 4 dpo i dag så enda ei stund til jeg får noe svar på om gullegget slapp denne gang eller ei.
 
Hei! Jeg hører også til i denne klubben hvis alt går bra.. har hatt 4 dager med positiv test nå. (redd for kjemisk graviditet)

12dp5dt

Krysser fingrene!o_O
 
Last edited:
Gratulerer!!:Heartred jeg har de samme følelsene.. redd for at noe skal gå galt.
IKM i dag men ingen TR.. begynner å gå opp for meg nå... herreguuuud jeg er gravid :sad015 :Heartred
Tok ny digital test i dag. Den var negativ for to dager siden (krever mer hcg) til tross for positiv test siden dpo9-10 på stavtest.

Ønsker å tro at siden jeg ser fremgang at alt er i orden o_O
1000009184.jpg1000009187.jpg
 
Hei! Jeg hører også til her hvis det klaffer denne måneden. Første pp med letrozol. 8dpo i dag. Hadde dere noen symptomer før positiv test?
 
Jeg hadde en del murringer i livmor og litt ubehag i korsrygg som startet før svak positivtest dpo9. Minnet litt om mensenkramper bare mildere. Har murringer fortsatt av og på og det skal visst være normalt men alle får det ikke. Jeg hadde også litt hodepine og følte meg trøtt til tross for ferie. Men egentlig ikke så mange symptomer så tidlig (merker mer nå :laughing002)

Blir spennende når du begynner å teste! Håper du også blir en del av denne termingruppen :Heartred
 
Hei! Melder meg forsiktig på her :greet025

Fikk megasvak positiv test i forgårs, og i dag var det positiv digital :Heartpink Termin ish 10.januar. Dette blir vårt andre barn, og var ikke helt planlagt :smiley-ashamed004 Skulle kartlegge syklus denne måneden og begynne prøving i juni egentlig, men er kjempeglade nå som sjokket har lagt seg litt, og håper veldig spiren holder seg. Hadde positiv EL-test 15.april, så er 10/11dpo i dag. Jeg har riktignok veldig kort LF, så har IKM i dag/i morgen, og foreløpig ingen tante rød :hello2
 
Hei! Jeg hører også til her hvis det klaffer denne måneden. Første pp med letrozol. 8dpo i dag. Hadde dere noen symptomer før positiv test?
Mine symptomer var egentlig bare at det murret en del allerede fra typ 6DPO og at alle symptomene jeg pleier å få når mensen nærmer seg uteble. Ingen søtsug eller andre ting, og da gikk varsellampene mine da det var første tegn sist gang. I tillegg så fikk jeg det av en eller annen grunn for meg at jeg kunne være gravid, men gjorde ikke akkurat overraskelsen noe mindre da det faktisk stemte da :laughing002
 
Hei! Jeg hører også til her hvis det klaffer denne måneden. Første pp med letrozol. 8dpo i dag. Hadde dere noen symptomer før positiv test?
Fikk 3+ på digital og er 4+3. Ingen symptomer utenom jeg var trøtt litt mer enn vanlig i to dager denne uka (kan være tilfeldigheter). Fravær av mensen og positive tester er eneste som tilsier jeg er gravid.

Ikke murringer, ikke ømme bryster, ikke forsterket luktesans, ingenting. Føler meg ikke gravid, og forstår nå hvorfor noen folk har det som heter for kryptisk graviditet - det går faktisk an å være symptomfri. (enn så lenge?) :playful:
Så mitt tips er; selv fravær av symptomer behøver ikke å bety at man er ikke gravid.
 
Hei! Melder meg forsiktig på her :greet025

Fikk megasvak positiv test i forgårs, og i dag var det positiv digital :Heartpink Termin ish 10.januar. Dette blir vårt andre barn, og var ikke helt planlagt :smiley-ashamed004 Skulle kartlegge syklus denne måneden og begynne prøving i juni egentlig, men er kjempeglade nå som sjokket har lagt seg litt, og håper veldig spiren holder seg. Hadde positiv EL-test 15.april, så er 10/11dpo i dag. Jeg har riktignok veldig kort LF, så har IKM i dag/i morgen, og foreløpig ingen tante rød :hello2
Gratulerer :D :Heartred
 
Kan noen av dere hjelpe meg litt? Jeg og samboeren er i IVF behandling, men klarer ikke forstå hvordan jeg skal forholde meg til graviduker nå som jeg har positiv graviditetstest. Normale uker fungerer ikke fordi syklusen min ble forsøvet veldig.

Jeg finner ut at man skal ta datoen man gjorde egginnsettet og legget til 269 dager for å få termindato, men jeg vil så gjerne følge prosessen uke for uke i en app :)

Noen som har noen tips/råd? :hello
 
Kan noen av dere hjelpe meg litt? Jeg og samboeren er i IVF behandling, men klarer ikke forstå hvordan jeg skal forholde meg til graviduker nå som jeg har positiv graviditetstest. Normale uker fungerer ikke fordi syklusen min ble forsøvet veldig.

Jeg finner ut at man skal ta datoen man gjorde egginnsettet og legget til 269 dager for å få termindato, men jeg vil så gjerne følge prosessen uke for uke i en app :)

Noen som har noen tips/råd? :hello
Finnes kalkulator som beregner hvor langt man er på vei basert på termindato! Hvis du vet hva termindato er slik jeg forsto det?

Link til kalkulatoren;
https://www.whattoexpect.com/due-date-calculator/#conceptions
De finner eggløsningsdato/conseption ser jeg.

Basert på det kan bruke kalkulator igjen (https://www.whattoexpect.com/due-date-calculator/) benytte eggløsningsdato og beregne ut ifra 'Conception date' istedenfor period som kommer opp først - føre den datoen du fikk, og da kommer både termindato og hvor mange uker (uke+dag) du er på vei.

Antar apper kan basere på 'conception date', hvis ikke - og det gjelder bare mensen. Før inn som om man hadde mensen to uker før conception date og at syklusene er 28 dager lange. Da troooor jeg at man får hvor lang man er på vei nå.
 
Last edited:
Kan noen av dere hjelpe meg litt? Jeg og samboeren er i IVF behandling, men klarer ikke forstå hvordan jeg skal forholde meg til graviduker nå som jeg har positiv graviditetstest. Normale uker fungerer ikke fordi syklusen min ble forsøvet veldig.

Jeg finner ut at man skal ta datoen man gjorde egginnsettet og legget til 269 dager for å få termindato, men jeg vil så gjerne følge prosessen uke for uke i en app :)

Noen som har noen tips/råd? :hello
Her kan du legge inn dato for innsett og alder på embryo ved innsett :)

 
Back
Topp