Pedal
Gift med forumet
Vi sendte mail til barnehagekoordinatoren i kommunen og spurte Vi bor i en av nabokommunene.
Men man venter vel hvertfall til barnet er født?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Vi sendte mail til barnehagekoordinatoren i kommunen og spurte Vi bor i en av nabokommunene.
Ja, altså man kan ikke søke før barnet er født, hvis det var det du mente men å forhøre seg om muligheten for opptak kan man jo gjøre allerede nå. Vi fikk da svar om at å få plass mellom februar og juni var tilnærmet umulig, men at de ikke kunne spå fremtiden. Barnehagekoordinatoren anbefalte oss så søke så fort babyen var født, og at dersom vi ønsket plass før august '17, så burde vi søke fra fra januar '17, selv om det kunne være vanskelig å få plass da også. Det var han som fortalte oss at plassen må brukes 40%, og at man ikke kunne holde av plassen på grunn av stor pågangMen man venter vel hvertfall til barnet er født?
Ja, altså man kan ikke søke før barnet er født, hvis det var det du mente men å forhøre seg om muligheten for opptak kan man jo gjøre allerede nå. Vi fikk da svar om at å få plass mellom februar og juni var tilnærmet umulig, men at de ikke kunne spå fremtiden. Barnehagekoordinatoren anbefalte oss så søke så fort babyen var født, og at dersom vi ønsket plass før august '17, så burde vi søke fra fra januar '17, selv om det kunne være vanskelig å få plass da også. Det var han som fortalte oss at plassen må brukes 40%, og at man ikke kunne holde av plassen på grunn av stor pågang
Det skader jo ikke å sende en mail å høre I verstefall får du svar om at de ikke kan hjelpe deg/svare på det på nåværende tidspunktAha, da er det kanskje verdt å sende avgårde en mail
Du bor ikke i samme kommune som meg, Knøtt? Jeg har også sendt mail til kommunen men ikke fått svar enda! De er vel ikke på jobb til uken og i følge permisjons-appen må jeg søke om permisjon innen 25. desember.. Blir vel å søke 100% da, så får jeg heller spare penger og ta ut ubetalt permisjon evt. Lønner seg med 100% mtp totalt utbetalt for oss uansett Prosenten er vel det eneste man ikke kan endre på, tiden kan man vel endre hele veien. Man har vel krav på inntil et år ubetalt permisjon fra jobben har man ikke det?Ja, altså man kan ikke søke før barnet er født, hvis det var det du mente men å forhøre seg om muligheten for opptak kan man jo gjøre allerede nå. Vi fikk da svar om at å få plass mellom februar og juni var tilnærmet umulig, men at de ikke kunne spå fremtiden. Barnehagekoordinatoren anbefalte oss så søke så fort babyen var født, og at dersom vi ønsket plass før august '17, så burde vi søke fra fra januar '17, selv om det kunne være vanskelig å få plass da også. Det var han som fortalte oss at plassen må brukes 40%, og at man ikke kunne holde av plassen på grunn av stor pågang
Jeg bor i Ski kommune angående ubetalt permisjon vet jeg ikke hvor lenge man har krav på. Vi har søkt 100% og 49 uker. Hvis vi ikke får barnehageplass blir vi nok å gå ned i stillingsprosent sånn at vi får det til å gå rundt. Vi tjener ca det samme så det har ikke så mye å si, dessuten er det uaktuelt for oss at en går i 100% ulønnet permisjon med tanke på tap av rettigheter også videre. Vi har relativt fleksible jobber, så jeg håper det vil løse seg Håper du får svar snart!Du bor ikke i samme kommune som meg, Knøtt? Jeg har også sendt mail til kommunen men ikke fått svar enda! De er vel ikke på jobb til uken og i følge permisjons-appen må jeg søke om permisjon innen 25. desember.. Blir vel å søke 100% da, så får jeg heller spare penger og ta ut ubetalt permisjon evt. Lønner seg med 100% mtp totalt utbetalt for oss uansett Prosenten er vel det eneste man ikke kan endre på, tiden kan man vel endre hele veien. Man har vel krav på inntil et år ubetalt permisjon fra jobben har man ikke det?
Det er viktig jaAbsolutt poenget var at kommunene praktiserer dette forskjellig, så dobbeltsjekke!! Kjipt å miste plassen...
Er basert på foreldreundersøkelsen dvs spørreundersøkelse blant foreldre til barn i bhg. Kommer nye tall hver november/desemberVar inne på Oslo kommune sine barnehagesider. Der står det "karakter" på de fleste av barnehagene. Noen som vet noe om hvor "riktige" disse er? Og hva med de som ikke har noen vurderinger?