LITT tidlig kanskje,men ang.perm og barnehagestart :)

Men man venter vel hvertfall til barnet er født?
Ja, altså man kan ikke søke før barnet er født, hvis det var det du mente :) men å forhøre seg om muligheten for opptak kan man jo gjøre allerede nå. Vi fikk da svar om at å få plass mellom februar og juni var tilnærmet umulig, men at de ikke kunne spå fremtiden. Barnehagekoordinatoren anbefalte oss så søke så fort babyen var født, og at dersom vi ønsket plass før august '17, så burde vi søke fra fra januar '17, selv om det kunne være vanskelig å få plass da også. Det var han som fortalte oss at plassen må brukes 40%, og at man ikke kunne holde av plassen på grunn av stor pågang :)

Ja, altså man kan ikke søke før barnet er født, hvis det var det du mente :) men å forhøre seg om muligheten for opptak kan man jo gjøre allerede nå. Vi fikk da svar om at å få plass mellom februar og juni var tilnærmet umulig, men at de ikke kunne spå fremtiden. Barnehagekoordinatoren anbefalte oss så søke så fort babyen var født, og at dersom vi ønsket plass før august '17, så burde vi søke fra fra januar '17, selv om det kunne være vanskelig å få plass da også. Det var han som fortalte oss at plassen må brukes 40%, og at man ikke kunne holde av plassen på grunn av stor pågang :)

Aha, da er det kanskje verdt å sende avgårde en mail :happy:

Aha, da er det kanskje verdt å sende avgårde en mail :happy:
Det skader jo ikke å sende en mail å høre :) I verstefall får du svar om at de ikke kan hjelpe deg/svare på det på nåværende tidspunkt ;)

Du bor ikke i samme kommune som meg, Knøtt? Jeg har også sendt mail til kommunen men ikke fått svar enda! De er vel ikke på jobb til uken og i følge permisjons-appen må jeg søke om permisjon innen 25. desember.. Blir vel å søke 100% da, så får jeg heller spare penger og ta ut ubetalt permisjon evt. Lønner seg med 100% mtp totalt utbetalt for oss uansett :) Prosenten er vel det eneste man ikke kan endre på, tiden kan man vel endre hele veien. Man har vel krav på inntil et år ubetalt permisjon fra jobben har man ikke det?

Du bor ikke i samme kommune som meg, Knøtt? Jeg har også sendt mail til kommunen men ikke fått svar enda! De er vel ikke på jobb til uken og i følge permisjons-appen må jeg søke om permisjon innen 25. desember.. Blir vel å søke 100% da, så får jeg heller spare penger og ta ut ubetalt permisjon evt. Lønner seg med 100% mtp totalt utbetalt for oss uansett :) Prosenten er vel det eneste man ikke kan endre på, tiden kan man vel endre hele veien. Man har vel krav på inntil et år ubetalt permisjon fra jobben har man ikke det?
Jeg bor i Ski kommune :) angående ubetalt permisjon vet jeg ikke hvor lenge man har krav på. Vi har søkt 100% og 49 uker. Hvis vi ikke får barnehageplass blir vi nok å gå ned i stillingsprosent sånn at vi får det til å gå rundt. Vi tjener ca det samme så det har ikke så mye å si, dessuten er det uaktuelt for oss at en går i 100% ulønnet permisjon med tanke på tap av rettigheter også videre. Vi har relativt fleksible jobber, så jeg håper det vil løse seg :) Håper du får svar snart!

Må man si i fra til arbeidsgiver allerede før permisjon start om ulønnet periode? Eller kan man søke midt i permisjonen eller litt før permisjonen ender?

Han eldste her begynte i barnehagen da han var 2,5 år, begynte da i en liten barnehage 3 dager i uken til å begynne med. Det fikk vi til ved at jeg tok utdannelse og brukte mye av studietiden på kveldene, på dagene hadde jeg hjelp av familie.
Nå er jeg i 100% arbeid og "hjemmeværende" med en 2åring, mannen er hjemme to dager i uken uten betalt med minstemann slik at jeg kan jobbe på arbeidsplassen, resten jobber jeg hjemme på kveldene. Dette ble en nødløsning for å kunne tjene opp rett til foreldrepenger, egentlig skulle jeg vært hjemme på fulltid og jobbet freelance på kveldene.
Antageligvis søker vi om barnehageplass for han på 2 til høsten, da blir han 3 når han begynner. Så var det denne lille som melder ankomst i mars, jeg håper å få det til at jeg kan være hjemme i 2,5 år med han - altså sende han i barnehage ved høst 2018.
Fra mars 16 og ca et år får vi permisjonspenger, etter dette kan man søke om kontantstøtte som er på 6000,- 3barn gir barnetrygd på 2900,- ca og så kan man evnt suppelere med et par helgevakter eller kveldsvakter. Veien går seg som regel til og alt i alt handler det om prioriteringer og litt planlegging :-)

LYKKETIL !

Var inne på Oslo kommune sine barnehagesider. Der står det "karakter" på de fleste av barnehagene. Noen som vet noe om hvor "riktige" disse er? Og hva med de som ikke har noen vurderinger?

Var inne på Oslo kommune sine barnehagesider. Der står det "karakter" på de fleste av barnehagene. Noen som vet noe om hvor "riktige" disse er? Og hva med de som ikke har noen vurderinger?
Er basert på foreldreundersøkelsen :-) dvs spørreundersøkelse blant foreldre til barn i bhg. Kommer nye tall hver november/desember

Back
Topp