Litt tøff start på livet

tg

Glad i forumet
Lille store gutten min kom til verden den 14.05 med hastesnitt etter ctg viste dårlig med variabel hjerteslag hos den lille.

Etter han kom ut var lillegutt sprek og jeg fikk han hos meg etter han ble sjekket litt. Vi kosa oss hele resten av dagen, etter han kom ut 12.35

På kvelden skulle de på barsel måle oksygenmetningen hans. Denne var ikke tilstrekkelig med deres retningslinjer da den skal ligge på over 95. Våres gutt hadde 90. Han ble sendt på intensiv for nyfødte og måtte sjekkes av barnelege.

Etter undersøkelsen finner de ut to ting. Trykket i lungene er alt for høyt. Han trenger nå oksygenhjelp for å holde metningen over 90. Ca 1-2 liter oksygen får han på nesegrime. Den andre tingene var bilyd på hjerte. Legene har oppdaget to gjennomstrømninger som går "feil" vei i hjerte mellom venstre og høyre fremkammer. Dette kommer mest sannsynlig av to små hull i skilleveggen.

Mor er et vrak om dagen, og griner hver gang hu er hos gutten sin som ligger med masse slanger på intensiv, og hver gang hu er tilbake på barsel for å sove eller spise, og hver kveld far må reise hjem fordi han ikke får være på barselavdelingen om natten.
Håper snart på bedring hos lille gutten min som er så fin.

ImageUploadedByBV Forum1431754713.083280.jpg

Sender masse styrke til dere alle.. Kjenner meg veldig igjen.. Fikk hjertebarn for 6 år siden og husker det som det var i går.. Vet ikke hvilket sykehus dere er på men dere får ikke hotellrom eller fam rom på nyfødt? Du er innlagt på barsel så mener pappan har krav på overnatting .. Hvis dere ikke er naboen til sykehuset da..

Lille store gutten min kom til verden den 14.05 med hastesnitt etter ctg viste dårlig med variabel hjerteslag hos den lille.

Etter han kom ut var lillegutt sprek og jeg fikk han hos meg etter han ble sjekket litt. Vi kosa oss hele resten av dagen, etter han kom ut 12.35

På kvelden skulle de på barsel måle oksygenmetningen hans. Denne var ikke tilstrekkelig med deres retningslinjer da den skal ligge på over 95. Våres gutt hadde 90. Han ble sendt på intensiv for nyfødte og måtte sjekkes av barnelege.

Etter undersøkelsen finner de ut to ting. Trykket i lungene er alt for høyt. Han trenger nå oksygenhjelp for å holde metningen over 90. Ca 1-2 liter oksygen får han på nesegrime. Den andre tingene var bilyd på hjerte. Legene har oppdaget to gjennomstrømninger som går "feil" vei i hjerte mellom venstre og høyre fremkammer. Dette kommer mest sannsynlig av to små hull i skilleveggen.

Mor er et vrak om dagen, og griner hver gang hu er hos gutten sin som ligger med masse slanger på intensiv, og hver gang hu er tilbake på barsel for å sove eller spise, og hver kveld far må reise hjem fordi han ikke får være på barselavdelingen om natten.

Vis vedlegget 117502
Såååå god gutt da:)

Gratulerer så mye med den vakre gutten! Dere er nok i de aller beste hender. Sender masse store klemmer <3

Gratulerer så mye med en nydelig gutt! Masse lykke ønskninger, og håper du får han hos deg fulltid snart :Heartblue

Gratulerer så masse med vakker gutt :) skal krysse alt jeg har for at det blir bedre for han raskt. Hvor lenge må han ligge? Og hva kan de gjøre med hjertet?
Sender dere masse klemmer <3

Vis vedlegget 117502

Gratulerer så mye med den nydelige gutten :Heartblue.

Høres hvertfall ut som dere blir tatt godt vare på. Håper på snarlig bedring.

Klem :)

Mange varme tanker herifra også. Han er stor og sterk - så dette kommer til å gå bra! Hvil så godt du kan i mellomtiden. :)

For en nydelig gutt. Sender varme tanker <3

Gratulerer så masse med vakker gutt :) skal krysse alt jeg har for at det blir bedre for han raskt. Hvor lenge må han ligge? Og hva kan de gjøre med hjertet?
Sender dere masse klemmer <3

Vet ikke hvor lenge han må ligge, og de vet ikke ennå om de må operere hjerte eller ikke. Men nå først er det største problemet lungene, så de må finne ut mer å ordne det først :/
takk for støtte <3

Gratulerer med en vakker sønn ❤️ Sender dere mange gode tanker og håper gutten deres snart blir bedre !

Gratulerer med nurket! God bedring, håper det blir lettere for dere snart :)

Kan jeg spørre om hvor mye han veier og hvilken uke han kom i? For en fantastisk nydelig gutt. Håper alt går bra videre, dem er utrolig flinke på sykhusene med de små :Heartbigred Varm klem fra meg :Heartred

Back
Topp