Litt syting herfra.

Solis*

Glad i forumet
Konstanse har hoftedysplasi og har hatt pute fra hun ble født. På 6ukers kontrollen i november så det ut til å være fin fremgang og 4 mnd ble antydet skulle være nok. Idag var vi på 4 mnd kontroll og det er enda ikke bra. Var så foreberedt på at nå skulle vi få slippe den hersens puta, men den gang ei. Hadde fått tilpasset ny pute på helsestasjonen rett før jul og den var altfor liten. Fysio sa på 4 mnd kontrollen hos hs at den var helt passe [:@] idag fikk hun ny og den var hele 4 cm bredere. Huff er skikkelig nedfor nå[:(] Har så lyst å pynte den lille prinsessa mi, ikke ha på henne en mintgrønn pute med gjess på[:-] Ikke får hun plass i bilstolen lenger heller, så nå blir vi hjemme i 6 uker. Liten syte tråd dette ser jeg.. Men også en liten oppdatering fra meg. Har vært altfor lite her etter jeg fikk. Dagene går så fort med disse små. 

Uff dette var ikkje kjekt nei. Forstår godt at du blir lei[&o] Synd at ho ikkje blir bra så fort som dei trudde. Håpar i alle fall det ikkje er lenge til ho blir bra og kan sleppe puta.

Og du må jo få lov å syta og. Ein må jo få lov til å få ut det som er leit og.

Som jeg skrev i HI så har Konstanse pute ennå. Fikk ny på 4 mnd kontroll og skulle ha den i 6 uker. Dette var på fredag og idag ringte legen og spurte om jeg kunne komme inn for å ta nytt bilde med puten på. De ville se om puten holdt hoftene skikkelig på plass. Var litt usikker, da ett bilde viste god støtte, mens det andre ikke var bra nok. Hun er rett og slett så sterk i bena at puta ikke holder. Han skulle snakke med overlegen og ringe meg imorgen. Nå skal det vurderes om hun må ha ortose, som er en slags skinne. Ett annet alternativ er gips, men da må de legge henne i narkose for å få den tilpasset. Har forsonet meg med at dette kun blir en liten del av livet vårt og hun blir jo bra til slutt. Nå er jeg mest bekymret for narkosen. Håper hun kan ha skinne så hun slipper gips. Blir spennende å se hva han sier i morgen.

Ser ikke ut som det er så mange som husker meg her nei. Må nok bli flinkere å oppdatere og kanskje få meg en bildetråd eller noe. Skjer jo så mye så fort med disse små at man knapt henger med, og det er alltid kjekt å lese hvordan det går med deres små.

Ha en fin kveld [;)]

Back
Topp