Litt stressa..

mammabee

Glad i forumet
Skal ha feire i slutten av september, og har bestilt bill. te Spania for leeenge siden. Men nå vet jeg ikke om vi kan reise, fordi leste på nettet at man ikke ska reise mellom uke 10-12 eller noe sånt..
Og jeg er vel i uke 10 da...

Hva tror dere?
Har familie i Spania, og synd hvis jeg ikke kan besøke de [&:]

kan en ikke reise så tidlig i svangerskapet? Aldri hørt før jeg.. [8|]

Har aldri hørt om at man ikke skal reise mellom 10-12 uke. Hva skal være grunnen til at man ikke kan reise de to spesifike ukene? 

Skadelig for fosteret?
Når det gjelder risikoen for fosterskader pga. kosmisk stråling under flyreiser er det så langt vanskelig å komme med gode anbefalinger. Den mest sensible perioden for strålepåvirkning av fosteret er fra 8.-14. svangerskapsuke. I denne perioden utvikler både hjernen og nervesystemet seg hos fosteret. Stråledosen er avhengig av flyhøyden og flytiden. For spesielt interesserte henvises til anbefalingene, som er utgitt av det amerikanske transportdepartementet ( United States Department of Transportation, Office of Aviation Medicine

http://www.lommelegen.no/322877/flyreise-og-graviditet

Står masse annet her...blir jo helt galen av alt jeg leser..hehe..
Og vil jo ha ferie også, men ikke miste babyen..

aldri hørt om før[&:]

å? eg skal reise når eg er ca. 7 veker på vei.. og heim når eg nesten er 9.. har ikkje hørt noko om dette eg..
men kanskje du/eg skal høre med lege/jordmor?! [8|]
dei må vel vete sånt dei og..
eg spurte folk litt her: http://forum.babyverden.no/tm.aspx?m=20870397
ser ikkje ut som det er problem.. men eg veit ikkje? [:)]

skal reise 12 september, og jeg tar det med ro rundt det ihvertfall [:)]

Ja skal høre me legen, skal faktisk der imorgen ang. noe annet.. Så skal jeg oppdatere dere med hva hun sier [;)]

Samboeren sier jeg må bare slutte å lese ABSOLUTT alt fordi blir jo helt paranoid..haha..
Tror må bare sette meg tilbake å slappe hver dag, og nyte det fullt ut..men skummelt er det også [:D]

Back
Topp