Litt spesiell sommerferiefordeling fra bhg

MariaS

Forumet er livet
VIP
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Novemberlykke 2016
♡Julekulene 2021♡
Vi har to barn. Mannen kom med forslaget om at de ikke tar all sommerferie fra bhg samtidig. At de tar de 2 ukene bhg er stengt, 1 uke sammen i tillegg og 1 uke hver der én er hjemme og én er i bhg.
Da får vi 1 uke alene med hver unge, slik at de får full oppmerksomhet uten forstyrring av søsken.

Hva tenker du om det?
Jeg tror ikke jeg har hørt om noen som har gjort det slik, verken i vennekretsen/familien eller i den bhg :p

Har dere 5 uker ferie sammen ville jeg hatt begge hjemme, året er langt og det er godt med ferie for alle. Vi hadde bare delt oss å gitt alenetid på den måten. Selvfølgelig koselig med alenetid med begge foreldre samtidig, men dette hadde ikke barna våre godtatt :)
Så lenge barna har 3 uker sammenhengende så er det vel greit for barnehagen hvordan dere deler resten.

Interessant tanke med dette innebærer jo at en av dere må hente og levere barnet som skal i bgh og blir låst i nærområdet...

Interessant tanke med dette innebærer jo at en av dere må hente og levere barnet som skal i bgh og blir låst i nærområdet...
Det hadde vært null problem :)
Men jeg er ikke helt overbevist om mannen sitt forslag uansett :p

Har dere 5 uker ferie sammen ville jeg hatt begge hjemme, året er langt og det er godt med ferie for alle. Vi hadde bare delt oss å gitt alenetid på den måten. Selvfølgelig koselig med alenetid med begge foreldre samtidig, men dette hadde ikke barna våre godtatt :)
Så lenge barna har 3 uker sammenhengende så er det vel greit for barnehagen hvordan dere deler resten.
Enig med deg

Om vi hadde hatt mulighet til 5 uker fri hadde vi nok heller hatt alle ungene fri fem uker.

Men det er oss og våre unger Som forsåvidt er to i skolen hvor den ene ikke har Sfo så han har 8 uker ferie uansett som vi må prøve å dekke opp.

For meg er det viktig å ha så mye ferie sammen som mulig. Hadde aldri giddet å kjøre fram og tilbake mellom jobb og barnehage. Da er det mindre kav å bare ha de hjemme.
Men nå er eldste i skole og yngste i barnehage, så vi må jo finne ut hva vi skal gjøre med hun som har ferie i to måneder mens jeg har fem uker. Er tre uker vi må finne ut av der pappaen ikke er hjemme :p

Og så ser jeg ikke problemet med at barna kan få alenetid med foreldrene selv om alle er hjemme :)

Jeg kunne lett hatt dem hjemme en dag alene, uten søsken, og gitt litt alenetid. Tok en fridag med eldste da lillebror begynte i barnehagen bare fordi jeg knapt hadde vært alene med ham det siste året. Syns en hel uke blir litt lenge, siden det er feriedager den andre går glipp av :) vi har ikke nok ferie til å ikke ha begge hjemme når vi har fri selv :)

Jeg ville ikke gjort det på den måten. Ville vært helt unaturlig, og jeg hadde syns det var ekkelt å mangle ett barn. Vi er en familie og skal være sammen i ferier :) Også kan vi evt dele oss litt ett barn med hver forelder f.eks. Men helst være sammen alle :)

Ville hatt begge hjemme.

Hvordan dere løser feriekabalen er selvfølgelig opp til dere. Jeg ville hatt begge hjemme samtidig og kost oss sammen som familie uten å måtte stresse med barnehagelevering og jobb. Unntaket hadde vært hvis et av barna har en diagnose eller lignende som gjør at det til vanlig krever mer enn sin andel av oppmerksomheten. Da synes jeg det å fordele ukene høres ut som en god løsning.

Ville hatt begge hjemme ja.

Har man mulighet til 5 uker ferie om sommeren synes jeg barna skal få det. De er jammen slitne de også etter et langt år der de kanskje ikke har hatt noe særlig annet fri.
Heller finne på noe med ett og ett barn selv om alle er hjemme.

Her har de ferie hele sommerferien siden samboer har ferie selv.

Vi har dem hjemme begge to. Sånt kan fort bli urettferdig. Eldste syntes det var dårlig gjort når Ynsgte var mye syk og var hjemme noen dager, så eldste måtte nesten få være hjemme en av dagene Ynsgte også var hjemme. Er sånn omvendt også men sjeldent eldste er syk.

Gjør det DERE vil :) synes det virker som om du vil gjøre det på den måten og spør om bekreftelse for at det er Ok? Selvfølgelig er det det, men ved å spørre i et forum vil du alltid få tilbakemeldinger om at du burde gjøre noe annerledes. Drit litt mer i hva andre tenker, og gjør det som passer for dere :)

Gjør det DERE vil :) synes det virker som om du vil gjøre det på den måten og spør om bekreftelse for at det er Ok? Selvfølgelig er det det, men ved å spørre i et forum vil du alltid få tilbakemeldinger om at du burde gjøre noe annerledes. Drit litt mer i hva andre tenker, og gjør det som passer for dere :)
Nei, jeg vil helst ha de hjemme samtidig (og siden jeg vil det så blir det nok slik :p )
Ville bare høre om det var flere som synes det var et spesielt forslag :hilarious:

Nei, jeg vil helst ha de hjemme samtidig (og siden jeg vil det så blir det nok slik :p )
Ville bare høre om det var flere som synes det var et spesielt forslag :hilarious:
Hørtes fint ut å ordne det slik at de får alenetid med dere også da, men det kan man vel få til uten å ha en hel uke hver :)

Back
Topp