Litt skummelt å skulle prøve på nytt

Stallkjærringa

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Novemberlykke 2015
Høsthjerter 2017
Maiblomstene 2020
Junilykke 2020 ♡
Vi har nå blitt enige om å prøve på barn nr 3 og det er jo en fantastisk følelse.

Men jeg kjenner at jeg gruer meg veldig, og er veldig usikker på hvordan dette svangerskapet evt blir. Jeg er Rhesus negative og har nå hatt antistoff i begge mine svangerskap.

Med første så ble det ikke oppdaget før fødselen var igang, og hun ble født med ekstrem blodmangel og vi ble fløyet til et sykehus med nyfødtintensiv i helikopter. Men nr 2 så ble jeg tett fulgt opp med spesialist fra uke 16 da jeg hadde høye verdier av antistoff allerede i uke 12.
Han ble preget av dette og jeg ble satt igang i uke 35. Han måtte ha litt pustehjelp, og lå 6 døgn sammenheng i lys, fikk flere blodoverføringer og det var hardt å være nybakt mamma å ikke få holde på babyen sin.

Nå med et evt nytt svangerskap så kan jeg være heldig å få et barn med samme blodtype, da vil jeg mest sannsynlig ha et vanlig svangerskap, men sannsynligheten er stor for at det blir mye av det samme igjen. Og om de stiger mye denne gangen så vil mulig babyen få blodoverføringer når den enda ligger i magen og muligens måtte komme ut i den store verden enda tidligere.
Så dette er en prosess som jeg kjenner skremmer meg.

Så kommer nok til å dele mange av mine tanker her. For å prøve å roe meg selv litt ned.
 
Kan det være at eggløsning er så rett rundt hjørnet har hatt kjente murringer i magen som jeg pleier ved eggløsning, men vi får bare teste videre og se

Øverste fra ikveld og nederste igår kveld.
 

Vedlegg

  • 1564697967742.jpg
    1564697967742.jpg
    28,6 KB · Visninger: 42
Du får ikke oppfølging før et evt svangerskap nå da? For en tøff historie, det må ha vært vanskelig spm nybakt mamma som du sier. Går det bra med ungene nå ? Følger deg gjerne.
 
Du får ikke oppfølging før et evt svangerskap nå da? For en tøff historie, det må ha vært vanskelig spm nybakt mamma som du sier. Går det bra med ungene nå ? Følger deg gjerne.

Nei, ikke noe oppfølging nå før svangerskap. Men satser på at de holder det de lover og tett oppfølging under svangerskapet og jeg håper at de kan ta første blodprøve for å sjekke antistoff før uke 12. Det er lenge mtp å gå å ikke vite om hva jeg har i vente.

Har 2 friske unger nå. Så det er vell grunnen til at vi velger å prøve igjen
 
Ser ut som at det var TR som lurte, for har nå begynt å blø litt.
Så dette blir da en prøvesyklus for å se hvordan kroppen er nå mtp lengde og om eggløsning kommer.

Går jeg ut ifra tidligere sykluser fra før jeg fikk Minstemann så er de på ca 40 dager, og stemmer dette så kommer eggløsningen når mannen har reist på jobb og det er jo typisk, sånn var det sist også.
 
Nei, ikke noe oppfølging nå før svangerskap. Men satser på at de holder det de lover og tett oppfølging under svangerskapet og jeg håper at de kan ta første blodprøve for å sjekke antistoff før uke 12. Det er lenge mtp å gå å ikke vite om hva jeg har i vente.

Har 2 friske unger nå. Så det er vell grunnen til at vi velger å prøve igjen
Hei, så spennende at du skal prøve på nr 3! :happy: Har du tatt det opp med fastlegen din at dere prøver på nr3? Mtp forhistorien din så hørtes ikke det så dumt ut. Er selv RhD negativ, men har ikke blitt gravid enda.
 
Hei, så spennende at du skal prøve på nr 3! :happy: Har du tatt det opp med fastlegen din at dere prøver på nr3? Mtp forhistorien din så hørtes ikke det så dumt ut. Er selv RhD negativ, men har ikke blitt gravid enda.

Ja, har snakket med både fastlege, spesialist og jordmor. Og alle sier de er positive til at vi vil ha en til. Men at vi burde forbedre oss på det samme som sist de fleste som nå er RhD negativ vil jo ikke støte borti dette siden det har litt bedre rutiner nå heldigvis

Men jeg som allerede har fått antistoffene må bare forholde meg til de.
 
Jeg vet ikke helt hva jeg skal si om den kroppen min jeg forstår jo nå hvorfor jeg synes den prøvinga er litt stressende. Ihvertfall når jeg føler jeg må ha kontroll hele tiden
 

Vedlegg

  • IMG_20190805_082608.jpg
    IMG_20190805_082608.jpg
    25,9 KB · Visninger: 41
Back
Topp