Litt skuffet..

*RSB*

Hey
Assistert-jentene
Febbisbebbis'18
Var hos gynekolog i dag og var innstilt på at søknad om prøverør skulle sendes (igjen, siden det er 3 år siden sist) Men hun mente vi måtte vente til jeg hadde gått ned i vekt, sist var jeg 20 kg for mye, nå er jeg "bare" 7 kg unna grensen. Forstår ikke helt hvorfor vi fikk sende sist, men nå ville hun at vi først skulle prøve pergotime. Har tidligere fått påvist EL av pergo.

Føler vi er tilbake til start:/ Det må kanskje til siden vi ikke har blitt sjekket på mange år, men litt kjedelig for jeg ser bare ikke for meg at vi kan klare dette selv. Jeg har aldri vært gravid på de 7 årene vi har prøvd..
Men hun sa at eggstokkene mine var fine da og sædprøven hans som vi fikk inntrykk av var dårlig (fra en annen lege) var ikke så ille sa hun, helt ok! Tidligere har jeg hatt mange cyster på eggstokkene, virket ikke som jeg hadde det nå. Kanskje vektnedgangen har gjort det :)

Jaja, må vel bare fortsette å jobbe med vekten og innstille seg på ventetid! Hadde bare så håpet å få sendt søknad i dag :/

Så leit at det ikke gikk som du ønsket i dag! Men du har vært kjempeflink som har gått ned så mye allerede, og flott at sædprøven var bedre enn dere først trodde! Sender deg en klem :-)

Det var jo veldig positivt at både mannen og du var i bedre forfatning enn dere trodde:-) Skjønner godt at du er skuffet over å ikke få sendt søknad. Med ventetiden som er, ønsker man jo å få stå i køen så snart som mulig. Hos meg var det fastlegen som sendte søknaden, så det kan jo være et alternativ om dere ikke orker å vente mer.

Det var jo veldig positivt at både mannen og du var i bedre forfatning enn dere trodde:) Skjønner godt at du er skuffet over å ikke få sendt søknad. Med ventetiden som er, ønsker man jo å få stå i køen så snart som mulig. Hos meg var det fastlegen som sendte søknaden, så det kan jo være et alternativ om dere ikke orker å vente mer.
Det var det jo absolutt :) Åja, jeg trodde sykehuset måtte sende den, da kan jeg kanskje snakke mer med fastlegen min om det :)

Det var jo veldig positivt at både mannen og du var i bedre forfatning enn dere trodde:) Skjønner godt at du er skuffet over å ikke få sendt søknad. Med ventetiden som er, ønsker man jo å få stå i køen så snart som mulig. Hos meg var det fastlegen som sendte søknaden, så det kan jo være et alternativ om dere ikke orker å vente mer.
Det var det jo absolutt :) Åja, jeg trodde sykehuset måtte sende den, da kan jeg kanskje snakke mer med fastlegen min om det :)

Jeg fikk beskjed på forsamtalen om å gå ned i vekt før vi fikk starte med hormoner osv. Men da hadde vi iallfall samtalen, fikk med resepter og fikk beskjed om å si fra når jeg hadde gått ned så og så mye.

Lurt å bli henvist og gå ned i vekt samtidig som man venter på time tenker jeg. Så sparer man tid.

Unnskyld at jeg spør, men hva er disse grensene for overvekt egentlig? Jeg veier en del kilo for mye jeg også, men har ikke fått noe beskjed om å gå ned...

Unnskyld at jeg spør, men hva er disse grensene for overvekt egentlig? Jeg veier en del kilo for mye jeg også, men har ikke fått noe beskjed om å gå ned...

Det skal egentlig vurderes individuelt. Tidligere stod det nøyaktig grense i blant annet brosjyren fra Riksen, men nå står det bare at overvekt og fedme ikke er gunstig.

Grensen på Riksen var KMI 33 før, men så anbefaler de jo at man helst er under fedme (KMI 30) og gjerne så nært normalvekt som mulig (KMI 25). :)

Det gir økt sjanse for graviditet, og redusert risiko for abort og/eller komplikasjoner i svangerskapet, så når man har litt ekstra så er hver kilo bort en fordel for dette her uansett. :D

Til TS: Så flink du er som er på vei ned. :) Håper du får fastlegen til å sende henvisning så kan du heller stå i kø/på vent de siste kiloene.

Back
Topp