Litt skuffa...

MalinDalin

Forumet er livet
I dag fikk vi høreapparat til nadde. De ble satt på osv og for å være ærlig ble jeg ganske skuffa. Det var ikke en "wow" opplevelse og jeg syns ikke han reagerte mer på lyder enn før ham fikk de på.. Legen sa at han må trene opp ørene og at det kan ta en stund før han reagerer osv. Noen som har vært borti dette? Om det stemmer lissom??

Jeg har ingen førstehånds erfaring, men syns det virker ganske logisk. Dersom man ikke bruker en av sansene sine, så vil det jo ta litt tid for den sansen å bli "vant" til å brukes igjen.

Huff, ordla meg sikkert rart, men håper du forstår hva jeg prøver å si.

Det er nok bare en tilvenningsperiode for øret, og vil gradvis bedre seg [:)]

Har litt erfaring med barn med CI. De hører jo ingenting før de for implantatet og må derfor lære seg alle lyder. De må lære seg å koble sammen f.eks å dra ned i doen og den lyden som kommer, smell med døra og den lyden, bank på bordet og lyden, en bil som kjører forbi og den lyden som kommer.......osv osv. Hadde praksis i barnehage for døve og var der eg jobbet med dem. Vi brukt å gå på lydjakt hvor vi gjorde barna oppmerksomme på lydene som kom ved forskjelliige aktiviteter/hendelser, og vi spilte mye lydlotto.

Har ingen erfaring med svakhørte men vil tro at de må igjennom noe av den samme prosessen! Du må ikke gi opp, ting kommer nok til å bli bedre etterhvert! Masse lykke til[:)]

Skjønner det med å koble lyder osv, men skulle så gjerne ønske han snudde seg etter stemmen min...

Det var en større aha opplevelse da jeg fikk briller enn da jeg fikk høreaparat. Det ble liksom mye støy i hverdagen min når jeg fikk høreaparat som jeg måtte venne meg til. Med brillene så åpnet det seg en helt ny verden fra første sekund.

Back
Topp