Litt såret og sjokkert

Søtnos*

Glad i forumet
Fortalte venninna mi om guttenavnet vi var så fornøyde med å endelig ha blitt enig om. Det ble totalt slakta som stakkars unge som blir kalt det osv..
Hun vet hva jentenavnet blir og sa hun håpet av hele sitt hjerte at det kom ut ei jente ..

Jeg syns det er veldig frekt. Er absolutt ikke alle navn jeg syns er fine, men hadde aldri sagt noe sånt til noen.

Hva tenker dere?

Det var frekt ja. Noe med å respektere andres valg da.
Men ikke bry deg om henne, det viktigste er jo at du og mannen er enige om navn til den lille.

oi! Utrolig frekt... 

Ja jeg syns det var veldig unødvendig. Vi har ikke samme smak når det gjelder navn, men jeg hadde ALDRI sagt noe sånt

Lukk øra og kall ungen akkurat det dere vil! Lett å si, men viktig! Det var en grunn til at vi holdt navnet hemmelig til ungen var vel ute. Navn er et veldig personlig valg, så stol på følelsen dere har! Folk rundt finner seg fort i navnet uansett. Vi har et VELDIG uvanlig navn på gutten vår. Hadde vi fortalt navnet før han kom hadde garantert noen steilet, men siden de ikke visste navnet før han faktisk het det kunne de ikke si så mye:P 
Alle har meninger når det kommer til navn, vi har alle forskjellig smak og bakgrunn for å like/ikke like navn. Heldigvis er det foreldrene som bestemmer navnet til sitt barn!

Hehe, sånn er det her også. Jeg tar det ikke så tungt, vi er venner på godt og vondt og ærlige meninger er det vi setter høyest pris på hos hverandre. 

Alle himla med øynene av navnet vi valget og når vi fortalte det til svigers så flirte de "ja, særlig liksom" Jeg valgte å ikke bry meg. Vårt valg, reine ikke med det ville falle i smak hos alle. Men får da være grenser for frekkhet. Hun venninden din må vist ha seg et kurs i vanlig folkeskikk:p

God venninne du har da...

Nei hadde lukket ørene for det altså, er dere som bestemmer hva ungene deres skal hete, syns ikke hun skal blande seg i det.

Men helt enig med deg, jeg hadde heller aldri sagt noe om jeg ikke likte navnet noen andre hadde valgt.

Men i alle dager.... emoticon
Det syns jeg rett og slett var råttent gjort... Valg av navn er veldig personlig og meninger om de er alltid forskjellige, men det viktigste er jo at foreldrene velger det som føles riktig. Og liker man det ikke, holder man tett...! Makan... Sånt sier man da virkelig ikke...

Melkesjokoladen skrev:
God venninne du har da...

Nei hadde lukket ørene for det altså, er dere som bestemmer hva ungene deres skal hete, syns ikke hun skal blande seg i det.

Men helt enig med deg, jeg hadde heller aldri sagt noe om jeg ikke likte navnet noen andre hadde valgt.

Vi tenker likt

Fy så ufint sagt..!

Babylykke81 skrev:
Men i alle dager.... emoticon
Det syns jeg rett og slett var råttent gjort... Valg av navn er veldig personlig og meninger om de er alltid forskjellige, men det viktigste er jo at foreldrene velger det som føles riktig. Og liker man det ikke, holder man tett...! Makan... Sånt sier man da virkelig ikke...

Jeg ble helt paff jeg.... Kjenner jo det gnager meg

Labambie skrev:
Hehe, sånn er det her også. Jeg tar det ikke så tungt, vi er venner på godt og vondt og ærlige meninger er det vi setter høyest pris på hos hverandre. 

Jeg er ikke en hårsår type altså, men det ble for drøyt for meg

Frk.Careface skrev:
Alle himla med øynene av navnet vi valget og når vi fortalte det til svigers så flirte de "ja, særlig liksom" Jeg valgte å ikke bry meg. Vårt valg, reine ikke med det ville falle i smak hos alle. Men får da være grenser for frekkhet. Hun venninden din må vist ha seg et kurs i vanlig folkeskikk:p

Jeg syns det er drøyt at folk kan lire ut av seg sånn dritt.

Enig i at venner skal kunne være ærlig med hverandre, men hvis man virkelig har så behov for å si at man ikke liker navnet går det da ann å si det på en ordentlig måte. Man sier jo ikke "stakkars unge" og "håper det heller blir en jente"...  emoticon
Det er jo bare tullete...
Personlig tenker jeg at det er foreldrene som bestemmer, så jeg ser ikke poenget i å fortelle at man misliker det. Ingen velger navn basert på hva venner liker...

Ja, det der var litt respektløst sagt.
Innrømmer at jeg har også stusset på andres navnevalg noen ganger, men det kunne ikke falt meg inn å kommentert det, særlig ikke når de vordende foreldre er såååå glad for dette!

Trøst deg med at uansett hvor "rare" og "ukjente" noen navn kan være for oss, så blir de stort sett til kjempeflotte navn når man bare har vent seg til det, og fått plassert et nydelig ansikt til navnet!

Lykke til!

Syns det var unødvendig av henne å si sånt. Hvis hun syns navnet var så stygt kunne hun heller holde det for seg selv.

4hjerter skrev:
Det var frekt ja. Noe med å respektere andres valg da.
Men ikke bry deg om henne, det viktigste er jo at du og mannen er enige om navn til den lille.

Jeg tenker ....for ei bitch...... :p Forstår godt at du er såra! Litt av ei venninne du har!

Såpass!! Snakk om å være frekk!! Lyst til å fortelle navnet? Blir veldig spent på hva det er nå:P!

Back
Topp