Litt redd og egstelig

Leverihåpet

Gift med forumet
Før jeg startet med IVF så var jeg å hadde vanlige gyn. undersøkelser, men så viste det seg at jeg hadde lette celle forandringer. Og jeg måtte komme tilbake om 3 mnd. Og det gjorde jeg, for det kunne skyldes en forstyrrelse siden jeg hadde hatt infeksjon i kroppen nylig. Men jeg hadde fortsatt celleforandringer.
Den gyn. legen jeg hadde sa jeg måtte komme tilbake om 6mnd for ny kontroll.
Men så begynte IVF behandlingen og alt ble liksom glemt.
Jeg kjente ikke noe mere og hadde ikke kjent noe før heller frem til nå.

Etter 2 negative ivf forsøk har jeg hatt litt sterke og svake underlivs smerter som kommer og går.
Dette problemet tok jeg opp i dag med legen (ligger enda på sykehuset dag 9) og hun spurte meg når jeg hadde siste ivf forsøk, når jeg hadde blødninger sist, eggløsning, farge, tykkelse, osv.
Ble helt nervøs inni meg.
Helt siden i går kveld har jeg hatt krampe tak og murringer neden til og har ikke funnet rette sove stillingen.
Bekymringer svirrer i hode mitt.
Legen skulle da sende meg til gyn. kontroll og håpet på de kunne ta meg mens jeg fortsatt var innlagt (håper jo å kunne reise hjem i morgen[:)]) ellers blir det hendvisning til en gyn. som sikkert er lang vente tid på *sukk*.
Det er også livmorhalskreft i familien min så tankene mine svirrer felt...[&:]

Ble litt masse negative ord og tanker her jenter, men jeg har ingen å dele med for øyeblikket...Må bare få det ut...

ORIGINAL: Fomle

Å kjære vene!

Skjønner veldig godt at du blir bekymret! Uff!![:'(] Som om ikke det å måtte ta IVF var nok liksom, så sliter du med dette!! Sender deg masse trøsteklemmer!

Men kan jeg spørre; hvorfor ble du lagt inn? Var det pga smertene? Mulig du har fortalt om dette før, men jeg har ikke vært så aktiv her inne siste uka....

Ønsker deg masse god bedring og at de finner ut av ting og at det ikke er noe skummelt!!!!!!!

Grunnlaget for jeg havnet inn er at jeg hadde en lungebetennelse som jeg ikke hadde blitt frisk av med tabletter. Tablettene hadde jeg gått med i en uke så jeg gikk til lege etter at jeg begynte å få samme stmptomer som jeg pleier ( plager meg hyppig luftveis infeksjoner da jeg er født med alvorlig lungesykdom).
Viste seg at jeg hadde blitt "imun" mot tablettene så da restulterte det innleggelse bare en uke etter utskrivelse fra forrige gang. Så da var det inn igjen. Men så siden jeg fikk disse mage/underlivs smertene måtte jeg bare ta mote til meg og si i fra om det så da skulle de orden med det og.
Litt lettet på en måte, men det er så skremmende å være uviten med denne rare kroppen vi har[:)].

Den skulle vært igjennom siktig av og til hehe.. Eller nei kanskje litt ekkelt[:'(]

ORIGINAL: Chumalunga

Ikke noe rart at du blir liggende å tenke på det, det er ingen morsom beskjed å få - men du skal huske at slike celleforandringer er svært svært vanlige, veldig mange kvinner vil oppleve det i løpet av livet og i de aller fleste tilfeller fører det ikke til videre sykdom. Det at du kjenner murringer og smerter er ikke så rart, når man går og tenker for mye på noe, så kjenner man lett symptomer (akkurat dette vet vel vi langtidsprøvere ALT om!)[;)]
Problemet med livmor og livmorhalskreft er jo nettopp det at de IKKE gir særlig mye symptomer i begynnelsen, det er derfor legene tar stikkprøver med jevne mellomrom for å kunne oppdage det.
Men det er flott at du blir undersøkt igjen, da håper og tror jeg at du vil få bekreftelsen du trenger for å la bekymringene fare!

Lykke til! [:)]

Takk for oppløftende ord. Hjelper litt på..
Slitsomt å være alene om det. Siden min kjære farmor hadde livmorhalskreft da jeg var litt mindre så er jeg veldig redd likevel. Husker hun var mye borte og det var noe jeg mistlikte veldig.
Og siden jeg har så mye å streve med fra før av er ikke akkuratt dette noe jeg trenger att på til.
Jeg er så glad jeg har dere her inne å kunne taste noen ord med.

ORIGINAL: Nesing

Skjønner godt at du tenker litt "katastrofetanker" når du likevel har tid til å gjøre det og i utgangspunktet er vant til å tolke alle signaler kroppen sender ut (både gjennom sykdom og ikke minst gjennom babyprøvingen). Min mormor fikk livmorhalskreft i tillegg til tante. Problemet er at de slett ikke hadde noen symptomer i form av smerter. Det begge merket var uregelmessige blødninger (og mormor var over klimakteriet). Livmorhalskreft gir svært, svært sjelden smerter og press i underlivet, så jeg er sikker på at du kan ta det helt med ro sånn sett. Likevel er det selvsagt viktig å få tatt celleprøve igjen ettersom gyn i utgangspunktet skulle hatt deg inn til kontroll for en stund siden. Når de finner uregelmessig cellevekst, er det rutine med ny sjekk 3 eller 6 mnd etterpå for å se hvordan det utvikler seg. Aner ikke prosentfordelingen, men vil anta at minst 90 % av alle dem som årlig får påvist celleforandringer har godartede celleforandringer. Igjen, de fleste som får livmorhalskreft har ingen symptomer og derfor kan den oppdages så sent hos en del dersom man ikke er flink til å ta en sjekk minst hvert tredje år etter fylte 25 år. Skal ta ny sjekk om en mnd selv! [:)][:)]

Forresten, riktig god bedring til deg! Håper du får komme hjem i morgen og at du får tatt en kjapp kontroll hos gyn når du først er på sykehuset!

Takk Nesing, jeg tror og håper ikke det er noe. Men godt å få det sjekket.
Er jo så rart jeg skal ha slike smerter. Så jeg vet ikke om det kanskje kunne være en infeksjon der nede ifh til stikkene etter uttak? Siden legen også spurte om det var lenge siden det siste forsøket var gjort og om jeg hadde vært til undersøkelse etter dette. Så vi får jo bare vente og så. Men det er som du sier jeg må jo få tatt en ny celle prøve.
Tusen takk for bedrings hilsen og tanker. Det ser ut som alt taler for at jeg kan reise hjem i morgen så det skal blir godt.
Takk for at du svarte på innlegget mitt. klem

Uffda.. Vet ikke helt hva jeg skal si, jeg.. men håper virkelig det er helt ufarlig..

God bedring[:)]

Jeg håper bare det ikke er så lenge å vente til jeg få denne timen til gyn. enten om jeg blir henvist eller om jeg får timen før jeg drar her i fra (mulig hjemreise i morgen). Er så slitsom å ha hode full av unødvendige tanker...[8|][8|]

Back
Topp