Litt redd for å melde meg inn her

Star mama

Andre møte med forumet
Jeg tok en test for 1 uke siden, og den strålte positivt. Har regnet meg fram til at jeg er rundt 8-9 uker på vei. Skummel tanke at jeg skal få barn alt nå, men når jeg ikke har noe valg, så må det bare bli sånn. Hvorfor jeg ikke har noe valg er rett og slett for at jeg har tatt noen aborter de siste årene ettersom prevensjon har sviktet, og har fått beskjed at jeg har en liten sjanse om å bli steril hvis jeg tar det flere ganger. Jeg og bf er sammen og holder på å bygge et liv ilag sammen med min sønn på 3 år. Dette er absolutt ikke det rette tidspunktet, med tanke på at jeg ikke har jobb og holder på å bygge meg opp igjen ifra kjelleren som jeg har vært i de siste 2 årene. Det høres helt tåpelig ut, men bf vet ikke om graviditeten enda. Er livredd for å fortelle han det. Forhåpentligvis blir jeg å tørre det nå til helga. Når jeg har fortalt han det så skal jeg bestille time til tidlig UL slik at jeg vet akkurat hvor langt jeg er kommet. Jeg holder på å søke jobb også, slik at det er en liten mulighet at jeg får foreldrepenger.

Etter å ha skrevet dette så kan det virke som at jeg er et nervevrak, men i dag har jeg en dårlig dag. Sånne dager + hormoner går ikke så greit ilag. Men vi skal klare dette!

Så fint at du vil "prate" litt med oss her inne! :) håper du klarer å fortelle nyheten til barnefaren snart og at han blir glad for overraskelsen. Dere finner nok en løsning, og det går nok greit på et vis. Og du skal ikke se bort i fra at vi klarer å smitte deg med litt baby-lykke her inne. ;)

"Men vi skal klare det" For en bra innstilling :) Man klarer det meste dersom man gir slipp på at man helst vil ha det som man har det!

Her er det flere viktige ting på en gang. Mannen din kan sikkert reagere på mange måter men det er jo snakk om helsa di her. Det kan man ikke gamble med.

Forumet er veldig flink å gi støtte om du har tunge dager. Regner med du kan fortelle oss om litt at det gikk helt fint å fortelle mannen nyheten :)

Jeg la også merke til "Men vi skal klare dette!". En god start er å si til høyt! Gratulerer med lille spire og velkommen hit, her er det mange fine blivende mammaer :)

Jeg tok en test for 1 uke siden, og den strålte positivt. Har regnet meg fram til at jeg er rundt 8-9 uker på vei. Skummel tanke at jeg skal få barn alt nå, men når jeg ikke har noe valg, så må det bare bli sånn. Hvorfor jeg ikke har noe valg er rett og slett for at jeg har tatt noen aborter de siste årene ettersom prevensjon har sviktet, og har fått beskjed at jeg har en liten sjanse om å bli steril hvis jeg tar det flere ganger. Jeg og bf er sammen og holder på å bygge et liv ilag sammen med min sønn på 3 år. Dette er absolutt ikke det rette tidspunktet, med tanke på at jeg ikke har jobb og holder på å bygge meg opp igjen ifra kjelleren som jeg har vært i de siste 2 årene. Det høres helt tåpelig ut, men bf vet ikke om graviditeten enda. Er livredd for å fortelle han det. Forhåpentligvis blir jeg å tørre det nå til helga. Når jeg har fortalt han det så skal jeg bestille time til tidlig UL slik at jeg vet akkurat hvor langt jeg er kommet. Jeg holder på å søke jobb også, slik at det er en liten mulighet at jeg får foreldrepenger.

Etter å ha skrevet dette så kan det virke som at jeg er et nervevrak, men i dag har jeg en dårlig dag. Sånne dager + hormoner går ikke så greit ilag. Men vi skal klare dette!

Har heller ikke jobb! Det er slitsomt, men man må bare prøve å klare det uansett:-) lykke til kjære deg, så håper jeg vi snakkes mere her på forumet:-)

Har fortalt det til han nå.. eller kjøpte en test i går og testet rett foran han denne morgenen. Hans første reaksjon var at vi måtte dra på sykehuset å fjerne det :( men så sa jeg at jeg ikke visste hvor langt jeg var på vei siden mensen har vært uregelmessig den siste tiden. Vi ble i allerfall enig å dra til legen for å sjekke hvor langt jeg er på vei. Kan jeg ringe direkte til sykehuset for å bestille time til tidlig ul? eller må det gå igjennom legen?

Har fortalt det til han nå.. eller kjøpte en test i går og testet rett foran han denne morgenen. Hans første reaksjon var at vi måtte dra på sykehuset å fjerne det :( men så sa jeg at jeg ikke visste hvor langt jeg var på vei siden mensen har vært uregelmessig den siste tiden. Vi ble i allerfall enig å dra til legen for å sjekke hvor langt jeg er på vei. Kan jeg ringe direkte til sykehuset for å bestille time til tidlig ul? eller må det gå igjennom legen?
Du kan ta ul privat uten å måtte ha henvisning. Det koster litt mer men ofte får man time på dagen. Har du tenkt å ta abort så skal du kunne ta kontakt direkte med sykehuset uten å gå via legen, hvertfall her i Oslo kan man det. Da får du ul der før en evt abort. Håper det ordner seg for deg på den ene eller den andre måten. Lytt til kroppen din og det du mener er riktig for deg, ikke hva alle andre mener er rett. Masse lykke til.

Skal IKKE ta abort. Jeg blir ikke å takle flere aborter...
men tenkte å ta tidlig ul for å sjekke hvor langt jeg er på vei ettersom jeg egentlig ikke har peiling. Har regnet meg fram til at jeg muligens har termin 6 eller 12 mai, men man vet aldri..

men tenkte å ta tidlig ul for å sjekke hvor langt jeg er på vei ettersom jeg egentlig ikke har peiling. Har regnet meg fram til at jeg muligens har termin 6 eller 12 mai, men man vet aldri..
Lurt å ta UL, da vet du hvor langt du er, og at alt er i orden. forhåpentligvis forelsker barnefaren seg i den lille sprellende reka... ;)

Det kan være lurt, så da er det bare å ringe en privat gynekolog så får du det raskt :-) jeg forstår deg godt, og ønsker deg masse lykke til :)

Det får du sikkert uansett, ellers vet jo ikke legen når du skal på OUL. Evt. han kan se på hcg-nivå?

Hei Star mama!
Velkommen til mai gjengen! Dette klarer du, dette skal gå kjempefint! Aldri glem at akkurat du er BRA NOK!!
Gratulerer med spiren i magen :)

Håper det går bra :) er ikke alle fedre som blir like glad i begynnelsen, kan være et lite sjokk for de. husker første gangen blei han helt stum og svarte ikke før om noen minutter. nå er han veldig negativ siden vi har mistet flere men de blir mer engasjert etterhvert.
Bare stå på.
Lykke til på ul :)

Back
Topp