Litt oppgitt.....

Lugz

Andre møte med forumet
Hei alle sammen,

Må lufte meg litt jeg nå. Var en tur i Sverige i går for å handle inn litt til påske siden det er kort mellom Kongsvinger og grensa. Det jeg aldri kommer til å forstå er hvorfor så mange er villig til å  ta en sjanse med sitt eget, mitt, samboeren og alle andre sine liv. I løpet av den turen holdt jeg på å bli påkjørt 3 ganger grunnet farlige forbikjøringer. Og det hele kun for å spare 5-10 minutter. Og det mest irriterende er at de legger seg så langt opp i hekken på bilen at man nesten kan se alle kvisene som pimpler i panna på svette og stressa påske turister som bare må komme litt før frem til polet for å rekke  å være litt tidligere i kassen, for så å sette seg i bilen og stresse videre uten å tjene noe særlig på det. I tillegg så er det selvfølgelig nesten aldri kontroller når det virkelig trengs på disse veiene. Jeg merket at jeg fikk hjertet i halsen når jeg nesten ble påkjørt forfra på vei hjem. Når det er ca 600-800 meter igjen og trafikken går jevnt i 80 så er det en IDIOT som velger å kjøre forbi bilen foran seg og ser knapt at jeg kommer for det er en slak sving. Det som irriterer meg er at hvis han ikke rekker å svinge inn så vil det smelle kraftig, skade eller drepe seg selv, 4 passasjerer, samboeren min, mitt ufødte barn og andre som ikke rekker å reagere. Jeg fatter ikke at det er mulig å være villig til å ta så store sjanser kun for å spare noen få minutter.

Regner med at det er mange her inne som er av samme oppfatning som meg, og man blir kanskje ekstra frustrert når det er barn eller ufødte barn inni bildet.

MSJ[&:]

ser poenget ditt å er derfor ikke noe glad i å kjøre langturer med bil... korte turer holder i massevis å jeg kvier meg til å få lappen... ikke fordi jeg ikke stoler på egne ferdigheter men det finnes så forbanna mange idioter på veien...
det er ungene mine sitt liv det er snakk om eller at mammaen deres blir borte for alltid nei jeg sier en ting å det er at alle dere fartsbøller der ute tenk dere om å vis respekt for andre på veien... vi vil gjerne leve selv om du kanskje har et dødsønske...

Vet akkurat hva du mener, og er helt enig! Det eneste man selv kan gjøre er å bremse kraftig ned, da er det i hvert fall litt større sjans for at h*n rekker å kjøre helt forbi... 

Åh, helt enig med deg.
Kjenner jeg blir irritert når jeg leser hvor mange IDIOTER som ferdes på veiene[:@][:@][:@]
Samme gjelder egentlig for de som fyllekjører, det er de andre uskyldige bilistene\passasjerene
som blir rammet.......[:(][:'(]

kjenner den ja! Vi kjører til charlottenberg ofte, og det er en risk hver gang! Heldigvs er det ei tante som har veldig lyst til å ha emma hos seg når vi kjører  dit! Det er helt latterlig hvordan folk kjører der!

Back
Topp