Litt lettere?

Klaramor

Elsker forumet
Nå begynner de fleste april barna å bli 3 mnd gamle ;) gratulerer, en milepæl for mange! Min lille er straks 4 mnd! Tiden flyyyr!!

Hva syns dere? Litt lettere nå? Jeg føler det har skjedd litt i forhold til søvn nå! Kan faktisk legge henne Kl 19/20 tiden nå... Før var hun ikke i seng før Kl 22/23!! Sover delvis i egen seng også! Jeg syns mye har blitt bedre :) sover mye mer og bedre på dagtid også! I tillegg har hun blitt mer aktiv, mobil, våken og følger med på storebror med stor interesse! Vi kommuniserer bedre og hun ler og viser stor interesse for lek, sang og tøys. Føler jeg leser henne bedre også! Utrolig moro alt som skjer nå! Og ja, jeg er veeeeldig glad for at nyfødt tiden er over :P

Åssen er det med deres små?

Jeg er også glad for at nyfødt tiden er over. :-)
Mye roligere, mer søvn, forstår baby bedre osv. Har en veldig blid og fornøyd baby, som smiler masse! :-)

Likevel hektisk med 3 barn, og lurer på når akkurat det skal bli enklere. ;-)

Absolutt lettere nå! Endelig begynt å kose meg litt mer med babyen, ikke bare jobb! Ikke lett å "nyte tiden" med kolikkbaby og en på 1,5 år i tillegg.

Føler meg veldig igjen i din beskrivelse. Alt er mye lettere og bedre, og savner heller ikke nyfødttiden :-)

Min er egentlig veldig enkel! Han er også straks 4 mnd. Blid, elsker å tulle, grei å trøste, sovner med lite stimuli om dagen, og om kvelden kan jeg bare legge han våken i sengen! Så sovner han AV SEG SELV! Med storesøster måtte jeg amme i søvn, og brukte sikkert en time eller to på legging fram til hun var nesten to år.

Han legger seg for natta mellom 21 og 23 ennå. Ingen vits før for da er han ikke klar. Ammes to ganger om natta og sovner rett etterpå.

Travelt med to, men ikke så ille som før.

Likevel, blir litt trist av å tenke på at han aldri blir nyfødt igjen. De vokser jo så sabla fort!

Her er påsan akkurat fylt 3 mnd, men han er ikke i seng før kl 22-23 om kvelden. Vi er av og til litt dårlig på å lese han når han er trøtt, og går det fra lykkelig baby til krisetrøtt og umulig å roe... Men vi må bare le, for selvom vi skjønner det for sent er det så opplagt at det er trøtt klagesang. Og han er så søt uansett ❤️ Men prøver å bli litt flinkere til akkurat det.

Kanskje det kommer nærmere 4 mnd? :)

Mye lettere nå. Det er noe med de tre månedene, altså. Turte ikke håpe for mye, men kolikken forsvant nærmest over natten, mini er mye gladere og nå sover hun fra ca 19:00 til 08:00 (med et måltid ca 05:00.) :)

Her teller vi fortsatt ned til de magiske tre månedene :p

Men leggetiden for kvelden skal jeg ikke klage på! Han har lagt seg klokka sju i en måneds tid allerede :)

Han her har hatt gode kveldsrutiner lenge, men ble litt kluss nå i forbindelse med økedøgn + vaksinene. Sov egentlig fra 21-05 + 05-08, men har plutselig ville hatt mat kl 02 igjen også.. Merket melkemengden gikk ned da han begynte å våkne kl 05.. Så er vel kanskje den han vil ha opp :p har vart en ukes tid, begynte etter vaksinene.

Synes det har blitt tyngre jeg. Kveldsuroen har blitt byttet ut med skriketokter og nå er det max 2,5 timer sammenhengene søvn istedet for opp mot 4-4,5 timer som det var ei stund. Er selvfølgelig veldig gøy med mye mer kontakt, "humor" og ferdigheter, men ellers savner jeg 2mnd babyen min..

Nettopp blitt 3 måneder. Mye mer sosial, pludrer og er så oppmerksom og søt, mere våken på dagtid. Nå er det slutt på de laaaange lurene hehe. Er dere flinke å ha dem på magen? Er ikke populært hos han. Syns det er litt lettere i og med at jeg slapper av mere og er litt mere trygg

Vi har aldri fått han i seng før kl 22 men han har alltid sovet godt om natten med 1 mating i mellom kl 4-6 og sovnet igjen til 8-9-9.30 han har alltid måttet blitt bært/bysset for å finne søvnen og vil helst sove på oss. Merker nå at han blIR vanskeligere å roe. Tidligere roet han seg fort ved bæring og byssing men nå skriker han seg som regel utslitt. Syntes det er vanskelig å tyde når han er trøtt og blir som regel kjempesur og irritert og baler fælt før han sovner når jeg prøver å legge han før han blir overtrøtt ender det som regel bare med skriking i armene helt til jeg legger han ned på gulv eller vippestol igjen, da er han plutselig ikke trett lengre og vil bare snakke å få oppmerksomhet. Syntes det med søvnen er vanskelig. Har de siste ukene prøvd å legge han ned våken men trøtt, men da våkner han bare helt og ligger å prater med seg selv hehe. Ikke aktuelt med gråtekur for min del håper kanskje at han finner roen selv etter hvert!

Synes det har blitt tyngre jeg. Kveldsuroen har blitt byttet ut med skriketokter og nå er det max 2,5 timer sammenhengene søvn istedet for opp mot 4-4,5 timer som det var ei stund. Er selvfølgelig veldig gøy med mye mer kontakt, "humor" og ferdigheter, men ellers savner jeg 2mnd babyen min..
Ja flere skriketokter her også. Merker at gråten har forandret seg også, den er sterkere og mere i fistel (vet ikke om det høres helt teit ut hehe, men føler det). Skal mere til før han roer seg. Sover mye på dagtid da?

Ja flere skriketokter her også. Merker at gråten har forandret seg også, den er sterkere og mere i fistel (vet ikke om det høres helt teit ut hehe, men føler det). Skal mere til før han roer seg. Sover mye på dagtid da?
Hehe, ja skal si lungene har blitt sterkere på de 3-4 månedene ;) På dagen er det vanligvis 3-4 dupper på 30-60 min. Vet ikke om det er lite eller ikke?

Hehe, ja skal si lungene har blitt sterkere på de 3-4 månedene ;) På dagen er det vanligvis 3-4 dupper på 30-60 min. Vet ikke om det er lite eller ikke?

Min gutt sover heller ikke mer på dagtid. Helt likt din. Litt slitsomt siden man får gjort så lite, trenger liksom litt pause selv også. Blir jo ganske intenst med en baby. Men veldig koselig selvfølgelig! :)

Jeg har egentlig ikke merket så veldig mye forskjell fra 2 mnd, annet enn litt lengre soveøkter i strekk på natta. Og det er jo deilig! Han hadde en ukes tid hvor han sov 7-8 timer i strekk, men nå er det plutselig nede i 5 igjen. Merket også at melkemengden gikk ned, så kanskje han vil ha den opp igjen... Det er veldig koselig med kontakt, men jeg føler jeg har hatt like mye kontakt med han siden han var to mnd. Men nå har han jo fått mange flere ferdigheter, da.

Lettere og lettere. Det blir jo mere krevende på en måte ettersom barnet blir litt mer tilstede og bestemt :p

Nettopp blitt 3 måneder. Mye mer sosial, pludrer og er så oppmerksom og søt, mere våken på dagtid. Nå er det slutt på de laaaange lurene hehe. Er dere flinke å ha dem på magen? Er ikke populært hos han. Syns det er litt lettere i og med at jeg slapper av mere og er litt mere trygg

Vi har aldri fått han i seng før kl 22 men han har alltid sovet godt om natten med 1 mating i mellom kl 4-6 og sovnet igjen til 8-9-9.30 han har alltid måttet blitt bært/bysset for å finne søvnen og vil helst sove på oss. Merker nå at han blIR vanskeligere å roe. Tidligere roet han seg fort ved bæring og byssing men nå skriker han seg som regel utslitt. Syntes det er vanskelig å tyde når han er trøtt og blir som regel kjempesur og irritert og baler fælt før han sovner når jeg prøver å legge han før han blir overtrøtt ender det som regel bare med skriking i armene helt til jeg legger han ned på gulv eller vippestol igjen, da er han plutselig ikke trett lengre og vil bare snakke å få oppmerksomhet. Syntes det med søvnen er vanskelig. Har de siste ukene prøvd å legge han ned våken men trøtt, men da våkner han bare helt og ligger å prater med seg selv hehe. Ikke aktuelt med gråtekur for min del håper kanskje at han finner roen selv etter hvert!

Han her har også begynt å sove mindre på dagtid og trenger "hjelp" til å sove på dagen. Nettene går fint, men han har lagt
Min gutt sover heller ikke mer på dagtid. Helt likt din. Litt slitsomt siden man får gjort så lite, trenger liksom litt pause selv også. Blir jo ganske intenst med en baby. Men veldig koselig selvfølgelig! :)

Jeg har egentlig ikke merket så veldig mye forskjell fra 2 mnd, annet enn litt lengre soveøkter i strekk på natta. Og det er jo deilig! Han hadde en ukes tid hvor han sov 7-8 timer i strekk, men nå er det plutselig nede i 5 igjen. Merket også at melkemengden gikk ned, så kanskje han vil ha den opp igjen... Det er veldig koselig med kontakt, men jeg føler jeg har hatt like mye kontakt med han siden han var to mnd. Men nå har han jo fått mange flere ferdigheter, da.

Veldig likt her med det du skriver ang. soving på natt.. Savner 7-8 timer sammenhengende søvn ;)

Lettere og lettere. Det blir jo mere krevende på en måte ettersom barnet blir litt mer tilstede og bestemt :p
For å si det sånn, jeg savner ikke å stå opp 4 ganger i løpet av natta å skifte bæsjebleier :p eller såre pupper, bryst spreng og ikke glem barseltårene... Godt det er over ;)

Har en på 3 som krever mye mer enn lillemor på 3 mnd! Så jeg vet jo hva som kommer! Syns lillemor er perfekt akkurat nå :p

Lettere... altså, alle epoker har sin sjarm.
Ordet lettere blir veldig feil å bruke.
Rutiner er innøvd og jeg som mamma er tryggere på hvordan dette nye lille mennesket fungerer, men lettere ? Nei, ikke lettere, men ikke vanskeligere heller. Men JEG er tryggere :-)

Lettere... altså, alle epoker har sin sjarm.
Ordet lettere blir veldig feil å bruke.
Rutiner er innøvd og jeg som mamma er tryggere på hvordan dette nye lille mennesket fungerer, men lettere ? Nei, ikke lettere, men ikke vanskeligere heller. Men JEG er tryggere :-)
Spørs hva du legger i ordet "lettere" det da og hvordan du tolket det personlig! Jeg syns i det er blitt lettere... Og bedre enn den første tiden! Og ja, alle epoker har sin sjarm ja! Gleder meg til fortsettelsen ;)

For å si det sånn, jeg savner ikke å stå opp 4 ganger i løpet av natta å skifte bæsjebleier :p eller såre pupper, bryst spreng og ikke glem barseltårene... Godt det er over ;)

Har en på 3 som krever mye mer enn lillemor på 3 mnd! Så jeg vet jo hva som kommer! Syns lillemor er perfekt akkurat nå :p
Jeg har eldre barn også. Men det at det plutselig blir lettere ved 3 måneder er vel spørsmålet her. Og da mener jeg - nei.
Hver alder har sine "greier"

Veldig enig med Kneslepipp her :)

Back
Topp