Litt lei meg, og sikkert kjempeteit

a82

Glad i forumet
Tydeligvis ligner skatten min på "alle andre" enn meg. Han ligner på sambo, hans bror, min bror, min søster, og har til og med oldefar sine ører blir det sagt. Det er spesielt svigermor og min mor som er opptatt av hvem han ligner på. Og hver gang ligner han ekstra mye på noen. Jeg får aldri høre at han ligner på meg. Min mor har til og med sagt at han ikke ligner på meg. Men jeg ser da likheter selv.
Jeg er helt sikkert utrolig barnslig nå. Men jeg er sååå lei av å alltid høre om hvem han ligner på, og at det aldri er meg :(
 
Off, kjenne til det der..
Når ein har hørt det i flere mnder begynner det å faktisk bli sårende når folk hele tiden påpeker hvor like babyen er lik pappaen og alle andre!!
 
Har lovd meg selv, at når mine barn får babyer så skal jeg prøve å holde det får meg selv hvem h*n er lik! Tror ikke folk vet hvor sårende det er når en hele tiden får høre h*n er lik alle andre utenom deg..
 
Men husk det, babyen din har halvparten av deg også. Og kan forandre seg likere og likere deg etter tiden. :-)
 
Sender deg en klem jeg :)
 
Jeg skjønner deg veldig godt! Min nummer to ligner ikke meg i det heeeele tatt, og alle måtte si at han var så voldsomt lik på pappan. Svigermor sier det om vesla også, men nå sier jeg bare at nei, tenk, hun ligner faktisk baaaare på meg! Skulle bare mangle etter å ha grodd henne frem i ni måneder!
 
Akkurat samme her. Alle sier at hun er såå lik pappaen sin. Men jeg bryr meg ikke noe om det, synes det bare er koselig. JEG har jo født henne, så noe har hun fra meg også[:)]

I det siste har noen faktisk sagt at hun ligner litt på meg også.. Da blir jeg litt glad da :)
 
det kan jeg godt forstå, men husk at disse deilige babyene våre forandrer seg hele tiden[;)] du kjenner best din sønn, så ikke hør på slike kommentarer[:D]
her er det omvendt, noe som plager meg litt - føler meg nesten litt dum.. han er ikke så lik sin pappa, og det blir jo kommentert.. heldigvis legger ikke gutta det slik på seg sånn som oss...
 
Vet du hva, jeg skjønner deg godt jeg. Synes ikke det er teit i det hele tatt, for etter å ha hørt det x antall ganger så blir man lei og synes ikke det er like morsomt lengre.
Jeg får også høre at Sandra ligner på faren sin, kun han. Iallefall utseende-messig. Får heller høre at hun ligner meg på andre områder som feks å være skeptisk og ikke smile så mye, for sånn var visstnok jeg når jeg va baby... jeg må si at det er litt sårende.. føler på en måte at hun har arvet de "dårlige " egenskapene fra meg.. for alle MÅ jo kommentere at hun ikke smiler til dem og at hun er så alvorlig og skeptisk..

Jeg sier til meg selv at jeg ikke skal bry meg, men når man hører det nesten hver gang man treffer folk så blir det så man bryr seg litt allikevel..
 
ORIGINAL: vannmann_81

Jeg skal tenke meg om to ganger før jeg kommenterer at barn ligner på pappaen neste gang, for jeg har ikke tenkt på at det kanskje ikke er så kult å høre.

Her lignes det på begge.


tipper at det ikke er kommentaren at baby ligner litt på pappa som er kjedelig, men "å, han/hun er jo PRIKKLIK pappan, han/hun har jo INGENTING fra deg!"

Synes ihvertfall jeg da.
 
Jepp! Det verste er å høre det gang på gang. Og det jeg får høre om likheten mellom med og guttungen er hvor mye vi IKKE ligner. Og likhetstrekk vi har... Nei, da ligner han på tante eller farfar f.eks
Takk for oppmuntrende ord alle sammen.
ORIGINAL: Dollysmurfen

ORIGINAL: vann123

ORIGINAL: vannmann_81

Jeg skal tenke meg om to ganger før jeg kommenterer at barn ligner på pappaen neste gang, for jeg har ikke tenkt på at det kanskje ikke er så kult å høre.

Her lignes det på begge.


tipper at det ikke er kommentaren at baby ligner litt på pappa som er kjedelig, men "å, han/hun er jo PRIKKLIK pappan, han/hun har jo INGENTING fra deg!"

Synes ihvertfall jeg da.


Enig med deg vann123. Er d at folk skal presisere så jævlig som er d verste..
 
Det er ganske vanlig at babyer ligner mest på pappaen sin det første leveåret, dette er fra naturens side for at man skal kunne se at faren virkelig er faren til barnet! Slik tror jeg vi er skapt for før i tiden kunne man jo ikke finne ut av det med DNA tester og lignende..

Så babyene blir nok likere på mammene etterhvert:)
 
ORIGINAL: a82

Tydeligvis ligner skatten min på "alle andre" enn meg. Han ligner på sambo, hans bror, min bror, min søster, og har til og med oldefar sine ører blir det sagt. Det er spesielt svigermor og min mor som er opptatt av hvem han ligner på. Og hver gang ligner han ekstra mye på noen. Jeg får aldri høre at han ligner på meg. Min mor har til og med sagt at han ikke ligner på meg. Men jeg ser da likheter selv.
Jeg er helt sikkert utrolig barnslig nå. Men jeg er sååå lei av å alltid høre om hvem han ligner på, og at det aldri er meg :(


Kjente meg sikkelig igjen når jeg leste dette.
Når han mellomste kom sa ALLE at han lingner så på pappan sin, jeg prøvde beskjdent og spørre om han ikke lignet litt på meg. Men nei da var kun pappan fra topp til tå. Mange sier det enda, kun mamma som har sakt at han har øyne etter meg.
Så er litt glad for at minsten er kjempe lik meg , at nå er det jeg som for høre at han lingner meg[&:] sikkert teit men sånn er det,hehe
 
Men uansett så er han da en utrolig nydelig gutt[:D].
 
Sånn er det her og! Min siden sier at han er SÅÅÅ slik sin far, og alle vi møter sier st han er lik faren. Svigerfamilien sier at han er veldig lik min far og morfar.. MEn aldri noen som sier han er lik meg... [:(] Synes han ligner meg slik jeg var da jeg var baby... Men det er det vist ingen andre som ser...
 
ORIGINAL: hyggli

Men uansett så er han da en utrolig nydelig gutt[:D].
Tusen takk :) Det syns jeh og :D
 
Lov å spørre hvordan ungen endte opp? Sliter med det samme og håper det kommer mer fra meg…

Kan ikke svare for henne, men har to jenter født i 10 og 13. Har alltid fått beskjed om at de er kloss like pappan sin, men nå når de er store er alle helt forfære over hvor like jentene mine er meg! :)
 
Back
Topp